Reklamı Kapat

Johnson & Johnson aşısındaki yan etkilerin sebebi belli oldu!

Johnson & Johnson aşısını yaptıranlarda görülen yan etkilerin sebebi belli oldu.

ABD'de Johnson & Johnson'ın aşısını yaptıran kişilerde görülen mide bulantısı, aşırı terleme ve bayılma gibi yan etkilerin sebebi belli oldu.

ABD Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi (Centers for Disease Control and Prevention - CDC), yan etkilerin sebebinin aşının içeriği değil anksiyete olduğunu açıkladı.

ABD Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi, 7-9 Nisan arasında söz konusu yerlerde aşı vurulan 8 bin 624 kişinin 64'ünde anksiyeteyle ilişkili reaksiyon tespit edildiğini bildirdi.

Rapora göre bu kişilerin yüzde 56'sının baş dönmesi, yüzde 31'inin ise aşırı terlemeden mustarip olduğu belirtildi. Bu semptomları yüzde 27'yle bayılma, yüzde 25'le mide bulantısı ve yüzde 16'yla düşük tansiyon takip etti.

Etkilenenlerin yüzde 61'inin kadınlardan oluştuğu, yaklaşık yüzde 20'sinin geçmişte de aşı yaptırdıktan sonra benzer bir olay yaşadığı belirlendi.

Pandeminin yarattığı stresin ve aşı olan bir kişinin hastalandığını görmenin ya da medyada okumanın da anksiyeteyle ilişkili reaksiyona neden olabileceği ifade edildi.

# ABD

03 May 2021 - 16:06 - Dünya


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?