Reklamı Kapat

“2023” çok uzak

Hükümetin siyasal propagandasında önemli bir yer teşkil eden 2023 Eğitim Vizyonu’nda hedefler ile gerçekleştirilenler arasında uçurum var.

Bekir Şirin
Bekir Şirin Tüm Haberleri
Haber albümü için resme tıklayın

2023 Eğitim Vizyonu’nda yer alan 41 hedeften 40’ı için 2020-2021 öğretim yılı ülke uygulaması ya da uygulamaları izleme ve değerlendirme zamanı olarak belirlenmişti. Hedeflere bakıldığında yarısının gerçekleştirilemediği anlaşıldı.

HİÇBİR HEDEFTE BAŞARILI OLUNAMAYAN ALAN VAR

Millî Eğitim Bakanlığı’nın 2023 hedefleri kapsamında hiçbir hususta hedefe yaklaşamadığı bir alan da var. ‘Eğitim İzleme Raporu 2020’ isimli raporda aktarılan bilgilere göre ‘Lisansüstü düzeyde öğretmen mesleki gelişiminin yeniden yapılandırılması’ alanında belirlenen hiçbir hedefte başarılı olunamadı. Söz konusu alan bağlamında başarısız kalınan noktalar, * Öğretmenlik mesleği uzmanlık programının başlatılması, * Öğretmenlere yönelik lisansüstü mesleki gelişim programlarının yapılandırılması, * Üniversitelerde hizmet öncesi eğitimin yeniden yapılandırılması oldu.

Hükümetin siyasal propagandasında önemli bir yer teşkil eden 2023 hedefleri kapsamında gerçekleştirilenler eğitim alanında yetersiz kaldı. Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) 2020 İdari Faaliyet Raporu’nda salgın yılı olan 2020’de bazı hedeflerin ertelendiği, bazılarının ise kısmen gerçekleştiğine dair değerlendirme yapıldı. 2023 Eğitim Vizyonu’nda yer alan hedeflerin yaklaşık yarısının gerçekleştirilebildiği, bir kısmının belgede yazılan biçiminden farklı bir uygulamaya dönüştüğü, bir kısmının ise gerçekleşmediği anlaşıldı.

2020-2021, 41 HEDEFTEN 40’I İÇİN İZLEME VE DEĞERLENDİRME ZAMANIYDI

2023 Eğitim Vizyonu, 23 Ekim 2018’de kamuoyuna duyurulmuş ve “Eğitsel işleyiş, öğretmen, okul ortamı ve verimli ve açık yönetişim” ana başlıkları altında 41 hedefi kapsamıştı. Söz konusu hedeflerin; hazırlık ve tasarım, geliştirme, küçük ölçekli pilot uygulama, küçük ölçekli uygulama fazına ilişkin iyileştirme, orta ölçekli pilot uygulama, orta ölçekli uygulama fazına yönelik iyileştirme, ülke uygulaması ve uygulamaları izleme değerlendirme aşamalarında 2022-2023 eğitim-öğretim sezonu sonuna kadar gerçekleştirilmesi planlanmıştı. İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı (İLKE) çatısı altında faaliyetlerini sürdüren Eğitim Politikaları Araştırma Merkezi (EPAM) tarafından hazırlanan ‘Eğitim İzleme Raporu 2020’ aktarılana göre eğitim alanında hedeflenen hususlarda yetersiz kalındı. Söz konusu raporun ‘Eğitime İlişkin Politika Metinleri: Hedefler ve Gerçekleşmeler’ başlıklı bölümünde aktarıldığına göre 41 hedeften 40’ı için 2020- 2021 öğretim yılı ülke uygulaması ya da uygulamaları izleme ve değerlendirme zamanı olarak belirlenmişti. Hedeflere bakıldığında yaklaşık yarısının gerçekleştirilebildiği, bir kısmının belgede yazılan biçiminden farklı bir uygulamaya dönüştüğü bir kısmının ise gerçekleşmediği ortaya çıktı.

GERÇEKLEŞMEYEN HEDEFLER NELER?

2023 Eğitim Vizyonu hedeflerinin gerçekleşme durumu incelendiğinde eğitim alanında birçok hedefe ulaşılamadığı görüldü. ‘Öğrenmenin iyileştirilmesi’, ‘Lisansüstü düzeyde öğretmen mesleki gelişiminin yeniden yapılandırılması’, ‘İnsan kaynağının doğrudan ve dolaylı olarak desteklenmesi’, ‘Okul geliştirme ve değerlendirme altyapısının oluşturulması’, ‘Fiziksel altyapı çalışmalarının tamamlanması’, ‘Etkinlik ve rehberlik hizmetlerinin yapılandırılması’, ‘Okul yöneticilerinin desteklenmesi’, ‘Okul finansmanının çeşitlendirilmesi’ ve ‘Bireysel ve kurumsal rehberlik sağlanması’ gibi maddeler, başarısız kalınan hususları içeren alanlar oldu. Buna göre ‘Öğrenmenin iyileştirilmesi’ başlığı altındaki hedefler arasında yer alan 5 Yaşın Erken Çocukluk Döneminde Zorunlu Olması, Zorunlu Ders Sayılarının Azaltılması, Esnek ve Modüler Program Oluşturulması, Yabancı Dil Eğitiminin Okul Türleri ve Sınıf Seviyelerine Uyarlanarak Yeni Modeller Geliştirilmesi, Mesleki ve Teknik Eğitim Müfredatında Alan Dersleri 9. Sınıftan Başlayacak Şekilde Program Oluşturulması, Sertifikasyon Programlarının Başlatılması gibi noktalarda hedeften uzak kalındı.

HİÇBİR HEDEFTE BAŞARILI OLUNAMAYAN ALAN VAR

Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2023 hedefleri kapsamında hiçbir hususta hedefe yaklaşamadığı bir alan da var. ‘Eğitim İzleme Raporu 2020’ isimli raporda aktarılan bilgilere göre ‘Lisansüstü düzeyde öğretmen mesleki gelişiminin yeniden yapılandırılması’ alanında belirlenen hiçbir hedefte başarılı olunamadı. Söz konusu alan bağlamında başarısız kalınan noktalar, Öğretmenlik Mesleği Uzmanlık Programının Başlatılması, Öğretmenlere Yönelik Lisansüstü Mesleki Gelişim Programlarının Yapılandırılması, Üniversitelerde Hizmet Öncesi Eğitimin Yeniden Yapılandırılması oldu.

‘BİREYSEL VE KURUMSAL REHBERLİK SAĞLANMASI’NDA HİÇBİR HEDEF GERÇEKLEŞMEDİ

Eğitim alanında 2023 Eğitim Vizyonu hedeflerinin gerçekleşme durumu incelendiğinde ‘İnsan kaynağının doğrudan ve dolaylı olarak desteklenmesi’, ‘Okul geliştirme ve değerlendirme altyapısının oluşturulması’, Etkinlik ve rehberlik hizmetlerinin yapılandırılması’, ‘Okul yöneticilerinin desteklenmesi’, ‘Okul yöneticilerinin desteklenmesi’, ‘Veriye dayalı karar alınmasının sağlanması’ ve ‘Bireysel ve kurumsal rehberlik sağlanması’ gibi alanlardaki hususlarda ya tamamen başarısız ya da yetersiz kalındığı tespit edildi. Yukarıda sayılan başlıkların kapsadığı gerçekleşmeyen hedefler arasında şunlar yer aldı: Ücretli Öğretmenlerin Ücretlerinin İyileştirilmesi, Elverişsiz Koşullarda Görev Yapan Öğretmen ve Okul Yöneticilerimiz İçin Teşvik Mekanizmasının Kurulması, Okul Profil Değerlendirme Sisteminin Devreye Alınması, Okul Gelişim Planlarının Hayata Geçirilmesi, Okul Gelişimi İçin Bütçe Tahsis Edilmesi, Sosyal, Sportif ve Kültürel Etkinliklerin Yapılandırılması, Okul Yöneticilerine Yönelik Lisansüstü Mesleki Gelişim Programlarının Yapılandırılması, Okul Yöneticilerinin Özlük Haklarının İyileştirilmesi, Okul Bütçe ve Bağış Sisteminin Kurulması, Kurumsal Rehberlik ve Teftiş Hizmetlerinin Yapılandırılması ve Teşkilat Yapısının Yeniden Ele Alınması.

GERÇEKLEŞMEYEN HEDEFLER NELER?

2023 Eğitim Vizyonu hedeflerinin gerçekleşme durumu incelendiğinde eğitim alanında birçok hedefe ulaşılamadığı görüldü.

*             ‘Öğrenmenin iyileştirilmesi’,

*             ‘Lisansüstü düzeyde öğretmen mesleki gelişiminin yeniden yapılandırılması’,

*             ‘İnsan kaynağının doğrudan ve dolaylı olarak desteklenmesi’,

*             ‘Okul geliştirme ve değerlendirme altyapısının oluşturulması’,

*             ‘Fiziksel altyapı çalışmalarının tamamlanması’,

*             ‘Etkinlik ve rehberlik hizmetlerinin yapılandırılması’,

*             ‘Okul yöneticilerinin desteklenmesi’,

*             ‘Okul finansmanının çeşitlendirilmesi’

*             ‘Bireysel ve kurumsal rehberlik sağlanması’ gibi maddeler, başarısız kalınan hususları içeren alanlar oldu.

Buna göre ‘Öğrenmenin iyileştirilmesi’ başlığı altındaki hedefler arasında yer alan

*             5 Yaşın erken çocukluk döneminde zorunlu olması,

*             Zorunlu ders sayılarının azaltılması, esnek ve modüler program oluşturulması,

*             Yabancı dil eğitiminin okul türleri ve sınıf seviyelerine uyarlanarak yeni modeller geliştirilmesi,

*             Mesleki ve teknik eğitim müfredatında alan derslerinin 9. sınıftan başlayacak şekilde program oluşturulması,

*             Sertifikasyon programlarının başlatılması gibi noktalarda hedeften uzak kalındı.

03 May 2021 - 04:30 - Gündem

Muhabir Bekir Şirin


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.

01

Ahmet - herkes eğitimden umudu kesmiş. eğitim bitmiş diye konuşuyor. ahlak derseniz o zaten yok

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 03 Mayıs 08:42


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?