Reklamı Kapat

“Öğrenciler teknolojiye erişemiyor”

Eğitim-Bir-Sen, “Pandemi Sürecinde Öğrenme Kayıpları, Tespitler ve Öneriler” adlı raporu kamuoyuyla paylaştı.

Ahmet Açkay
Ahmet Açkay Tüm Haberleri
Büyütmek için resme tıklayın

14 bin 943 öğretmene yöneltilen sorulara verilen cevaplar, eğitim sisteminin içinde bulunduğu durumu gözler önüne serdi. Öğretmenlerin yüzde 74’ü öğrencilerin teknolojiye erişim güçlüğü çektiğini kaydederken, yüzde 46’sı ise öğrencilere yapılan teknolojik yardımın yetersiz olduğunu belirtti.

Memur-Sen Konfederasyonu’nda düzenlenen basın toplantısında Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, Eğitim-Bir-Sen Stratejik Araştırmalar Merkezi (EBSAM) tarafından hazırlanan “Pandemi Sürecinde Öğrenme Kayıpları Tespitler ve Öneriler” raporunu kamuoyuyla paylaştı. Sendika olarak, salgın sürecinde ortaya çıkan öğrenme kayıplarına dikkat çekmek amacıyla Türkiye genelinde online anket tekniği devlet okulunda çalışan 14 bin 943 öğretmene uygulandığını söyleyen Yalçın, önemli değerlendirmelerde bulundu. Türkiye’nin salgın sürecinde okullarını en uzun süre kapalı tutan OECD ve Avrupa ülkelerinin başında yer aldığını ifade eden Yalçın, “Türkiye, bu süreçte, uzaktan eğitim materyalleri hazırlamış, Mobil EBA Destek noktası uygulamasını hayata geçirmiş, 500 bin tablet dağıtımını gerçekleştirmiş, GSM operatörleriyle işbirliği yaparak öğrencilere ücretsiz 8 GB’ye kadar internet erişimi sağlamıştır. Ancak sağlanan bu destekler yetersizdir” dedi.

“ÖĞRENCİLER TEKNOLOJİYE ERİŞİMDE GÜÇLÜK ÇEKMEKTE”

Katılımcıların uzaktan eğitimde yaşadıkları en büyük zorluklara da değinen Yalçın, “Öğretmenlerin yüzde 74’ü öğrencilerin teknolojiye erişim güçlüğü olduğunu, yüzde 47’si evden çalışmanın getirdiği stres ve iş yükünü, yüzde 46’sı evde kaliteli internet hizmeti eksikliğini, yüzde 41’i teknik cihaz eksikliğini (dersler için web cam, bilgisayar vb.), yüzde 40’ı canlı ders platformu altyapısının yetersizliğini ifade etmiştir” açıklamasında bulundu.

YAPILMASI GEREKENLER

Araştırmanın son bölümünde ise neler yapılması gerektiğine ilişkin öneriler, maddeler şeklinde sıralandı:

“*Gerekli tüm sağlık ve güvenlik önlemleri alınmalı ve en temel politik öncelik olarak okulların yüz yüze eğitime devam etmesi sağlanmalıdır.

*Eğitim çalışanlarını öncelikli olarak aşılamanın enfeksiyon riskini sadece onlar için değil, toplumun tüm kesimleri için azaltacağı da dikkate alınmalıdır.

*Ortada tam bir yılını kaybetmiş milyonlarca öğrencinin olduğu dikkate alındığında öğrenme kaybıyla mücadele için günü kurtarmak yerine, proaktif ve etkin stratejiler geliştirilmelidir.

*Bilgi, beceri ve öğrenme kaybı düzeyi göz önünde bulundurularak, okul, ilçe hatta şehir olarak benzer düzeyde olanların katılacağı telafi programları düzenlenmelidir.

*Her öğrenciye kaliteli eğitim sunmak ve eşitsizlikleri azaltmak için paydaşların katılımıyla köklü, kalıcı ve etkin bir reform programı geliştirilmelidir.”

“ÖĞRETMENLERİN YÜZDE 31’İ YAZIN YÜZ YÜZE EĞİTİM İSTİYOR”

Yalçın, öğretmenlerin yüzde 47,8’inin öğrenme kayıplarını telafi etmek için 2021-2022 öğretim yılında ihtiyacı olan öğrencilere telafi eğitimleri düzenlenmesi gerektiğini, yüzde 19,2’sinin Haziran-Temmuz aylarında ihtiyacı olan öğrencilere yüz yüze telafi eğitimi verilmesi gerektiğini, yüzde 12,1’inin ise Ağustos-Eylül aylarında ihtiyacı olan öğrencilere yüz yüze telafi eğitimi verilmesi gerektiğini düşündüğünü belirtti.

“EN YÜKSEK ÖĞRENME KAYBI İLKOKUL 1’İNCİ SINIFTA”

“Katılımcılar, en yüksek düzeyde öğrenme kaybının ilkokul 1. sınıf (yüzde 69,1), lise 4. sınıf (yüzde 43,9) ve ortaokul 4. sınıf (yüzde 43) öğrencilerinde yaşandığını belirtmiştir” diyen Yalçın, en az düzeyde öğrenme kaybı yaşayan sınıf düzeylerini ise ilkokul 3. sınıf (yüzde 15,8), ortaokul 2. sınıf (yüzde 18,5), lise 2. sınıf (yüzde 20,2) ve ortaokul 3. sınıf (yüzde 20,4) olarak açıkladı.

“YÜZ YÜZE EĞİTİM YAPAN SINIFLAR DAHA ÇOK ÖĞRENME KAYBI YAŞADI”

İlkokul birinci sınıflar ile sınavlara hazırlanan sınıflarda öğrenme kaybının en yüksek seviyede olduğunu aktaran Yalçın, “Eylül-Ekim aylarında ilkokul 1. sınıflar, daha sonra diğer ilkokul sınıf düzeyleri ile 8 ve 12. sınıf düzeyleri kısa süreli yüz yüze eğitim yapmış, ortaokul ve lise düzeyindeki diğer ara sınıflar ise uzaktan eğitim yapmıştır. Bu husus dikkate alındığında katılımcıların neredeyse bir yıldır yüz yüze eğitime hiç katılmamış olan ara sınıfları en az düzeyde öğrenme kaybı yaşayan sınıflar olarak tanımlanması dikkat çekicidir” dedi.

21 Nis 2021 - 04:30 - Gündem

Muhabir Ahmet Açkay


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.

03

nb - pandemide eğitim kaybı öğrenciden ziyade öğretmenler de dahil olmak üzere meb teşkilkatının konunun vahametini ve süreci kavrayamaması ve gerekli dönüşümü yapmamakta direnmesinden ileri gelliyor. En büyük sorumlu ise Bakan.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 21 Nisan 11:56
02

Mehmet Guler - Bir nesili aptall yetiştirdiler KOVİD19 bahanesiyle farkında değilmisiniz? Dünyayı yönetenler eğitimi öldürdüler ve sisteme yeni köleler eklediler...

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 21 Nisan 07:27
01

Ali - Bi istifa etde senden kurtulalim ya. Yoksa ben sendikadan istifa edecegim. Yaptigin hic bi sey yok. Kuru kuru konus

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 21 Nisan 07:10


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?