Türkiye'de insanlar saat kaçta yatıp kaçta uyanıyor?

Geç yattığınız ve kalktığınız zaman geçirdiğiniz günden yeterli keyif alamıyor ve işlerinizi yetiştiremiyorsanız programlı bir yaşam için uyku saatlerinizi yeniden belirlemelisiniz.

Yetişkin bireyler günde en az 7 saat uyumalıdır. Kaliteli ve yeterli uykuyla sağlıklı bir yaşamın yanı sıra enerjik bir günlük tempo da yakalanabilir. Büyüme hormonunun çalışması ve protein yapımının sağlanabilmesi için uzmanların önerdiği sürenin uykuda geçmesi son derece önemlidir.

Kaliteli Bir Uyku İçin Tavsiyeler

Ülkemizdeki uyku düzeni ve uyku alışkanlıkları hakkında Online Alarm Kur tarafından yapılan ankette;

  • Katılımcıların %30’a yakınının 23.00-00.00 arasında uykuya daldığı görülmektedir.
  • Yine %30’a yakınının 08.00-09.00 arasında uyandığı görülmektedir.

Kadınların erkeklere oranla daha fazla katılım sağladığı ankete 18-24 ve 25-34 yaş arası bireyler damgasını vurmuştur. Kaliteli bir uyku için uzmanlar tarafından verilen en önemli tavsiye uykuya dalış ve kalkış saatlerinin her zaman aynı olmasına özen göstermektir.

Uyanma Saatine Göre Yatma Saatinizi Belirleyin!

Sabah erken kalktığınız zaman kendinizi yorgun mu hissediyorsunuz? Cevabınız evetse yolunda gitmeyen bir şeyler olduğu söylenebilir. Online uyku hesaplayıcılardan yardım alarak size özel olarak planlanan uyku programına uyum sağlayabilirsiniz.

  • En verimli uyku saatleri 23.00-03.00 arasında geçen süredir.
  • Verimli uyku esnasında vücut kendini tamir eder ve gün içinde ihtiyaç duyacağı enerjiyi depolar.

Verimli bir uyku için, düzenli egzersiz, yatmadan önce çay ve kahve tüketiminin sınırlandırılması, yatak odasının ısısının düşürülmesi, karanlık ve gürültüsüz bir ortamın yaratılması, doğru yatak ve yastık seçimine özen gösterilmelidir.

Uyku Evreleri Nelerdir?

Yapılan araştırmalar sayesinde uyku hakkında çok detaylı verilere ulaşılmıştır. Birinci evre yani uykuya dalma süreci son derece hafiftir. İkinci evrede uykunun en ayrıntılı bölümüne geçilir. Yavaş dalga uykusu üçüncü evre olarak tanımlanır. Dördüncü evre çok derindir ve bu aşamada kişinin uyandırılması oldukça zordur. Beşinci evrede görülen rüyalar uyandıktan sonra da hatırlanabilir.

Özellikle cep telefonları ve teknolojinin sunduğu her türlü imkândan yatmadan önce değil sadece uyanma aşamasında faydalanmak yeterli olacaktır. Alarm kurarak istenen saatte sorunsuz bir şekilde uyanılabilir. Uykuya dalma süresinin kişiden kişiye değiştiği göz önünde tutulduğunda verimli bir uyku için en geç 23.30’de yatağa girilmelidir.

Programlı Bir Yaşam İçin Uyku Sürenizi Belirleyin

Geç yattığınız ve kalktığınız zaman yaşadığınız günden yeterli keyif alamıyor ve işlerinizi yetiştiremiyorsanız programlı bir yaşam için uyku saatlerinizi yeniden belirlemelisiniz. Bunun için alışkanlık ve ihtiyaçlarınızı belirleyebilir, kişisel gelişiminize zaman ayırmak için alarmınızı yarım saat önceye kurarak işe başlayabilirsiniz.

24 Mar 2021 - 21:08 - Aile & Yaşam


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?