Uçmanın hem bir tutkuya dönüşmesi nedeniyle pilotlar sağlık şartları elverdiği müddetçe gökyüzünden uzaklaşmayı pek istemiyor.
Bu sebeple emekli olduktan sonra, pek çok pilot kariyerine uçuş eğitmeni olarak devam ediyor.
Havacılık sektöründe değişik kademelerde başka görevler üstleniyor.
PİLOTLAR KAÇ YAŞINA KADAR ÇALIŞABİLİR?
Uluslararası Sivil Havacılık Otoritesi (ICAO), pilotların maksimum emeklilik yaşını 65 olarak belirlemiş durumda.
Amerikan Federal Havacılık Dairesi FAA'da da emeklilik yaşı 65.
Ancak bazı yerel sivil havacılık makamları, kendi havacılık koşulları, piyasadaki pilot eksikliği veya çeşitli sebeplerle bu kuralda kendi inisiyatifleri doğrultusunda değişiklikler yapabiliyor.
Misal verilecek olursa Japonya sivil havacılık otoritesi pilotlar için zorunlu emeklilik yaşını 67’ye çıkardı.
Çin'de ise pilotların 60 yaşında emekli olmaya iten yasanın genişletilmesini tartışıyor.
ABD’de pilotların emeklilik yaşı 65 muhtemel pilot sıkıntısından ötürü, yaşın 67’ye yükseltilmesi konusunda çalışmalar başlamış durumda.
Türkiye’de ise bir dönem 63’e çekilen emeklilik yaşı yasası; şuan için 65 yaşına kadar uçulmasına müsaade ediyor.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.