Reklamı Kapat

Salgında hangi market cirosunu ne kadar artırdı?

Salgın döneminde zincir marketlerde yoğunluk arttı. 2020 yılı finansal raporlarını açıklayan BİM, Migros ve CarrefourSA arasında ciro artışı oranında ilk sırada BİM yer aldı.

Salgında hangi market cirosunu ne kadar artırdı?
Haber albümü için resme tıklayın

Koronavirüs salgını tüketim alışkanlıklarında ciddi değişimlere neden olurken, bu dönemde vatandaşın harcamalarındaki payı artan yerlerden biri de marketler oldu.

Restoran, lokanta ve kafelerin salgın nedeniyle kapalı ya da düşük kapasiteyle çalıştıkları dönemde, evde kalma süreleri ve evde yemek yapma alışkanlığı arttı.

Sözcü'de yer alan haberde  koronavirüs döneminde Türkiye'nin en büyük mareketlerinden olan BİM, Migros ve Carreforusa'nın 2020 yılı finansal raporlarını açıklandı.

CİROSU EN ÇOK ARTAN BİM OLDU

Türkiye’de pazar payı en yüksek zincir market olan BİM, 2020 yılında cirosunu yüzde 38 artırarak ciro artışında ilk sırada yer aldı.

2019 yılında 40,2 milyar TL olan BİM’in cirosu, 2020’de 55,5 milyar TL’ye yükseldi.

Bu dönemde BİM’in net kârı yüzde 113 artışla 1,2 milyar TL’den 2,6 milyar TL’ye yükseldi.

Şirketin toplam borcu yüzde 53 artışla 10,6 milyar TL’den 16,3 milyar TL’ye çıkarken, özkaynak kârlılığı yüzde 28,9’dan yüzde 36,3’e yükseldi.

MİGROS VE CARREFOURSA’DA DA CİRO ARTIŞI

Migros 2020’de bir önceki yıla göre yüzde 26 ile, yüzde 14,6’lık tüketici enflasyonunun üzerinde artırdı.

2019’da 22,9 milyar TL olan Migros’un cirosu, 2020’de 28,8 milyar TL’ye yükselirken, şirket 2019 olduğu gibi 2020′ de de net zarara imza attı.

2019’da 461 milyon TL olan Migros’un net zararı, 2020’de 403 milyon TL’ye geriledi. Şirketin toplam borcu ise 13,5 milyar TL’den 15,3 milyar TL’ye yükselirken, borç artış oranı yüzde 14 oldu.

CarrefourSA da bu dönemde cirosunu yüzde 24 artışla 6,4 milyar TL’den 7,9 milyar TL’ye yükseltti.

CarrafourSA da 2019’da olduğu gibi 2020’de de net zarar açıkladı. 2019’da 343 milyon TL olan net zarar, 2020’de 304 milyon TL oldu. Şirketin borcu da yüzde 14 artışla 4 milyar TL’den 4,6 milyar TL’ye yükseldi.

İSTİHDAMDA ARTIŞ

2020’de üç zincir marketin de istihdamı arttı. BİM istihdam artışında da ilk sırada yer aldı. BİM’in personel sayısı 2019’da 51 bin 765 iken 2020’de 8 bin 898 artışla 60 bin 663’e yükseldi.

Bu dönemde Migros’un personel sayısı, 4 bin 924 artışla 38 bin 458’e yükseldi.

CarrefourSA’nın personel sayısı da 576 artışla 11 bin 32’ye yükseldi.

10 Mar 2021 - 07:46 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?