Yeni Zelanda'da ilginç keşif! Köpek balıkları karanlıkta parlıyor!

Yeni Zelanda'da bilim adamları, üç derin deniz köpek balığı türünün karanlıkta parladığını keşfetti.

Araştırmaya göre, türler geçen yılın Ocak ayında Yeni Zelanda'nın doğusundaki bir okyanus tabanı alanı olan Chatham Rise'dan toplandı. Bunlardan biri, kitefin köpekbalığı, şu anda bilinen en büyük parlak omurgalı ve 180 cm'ye (5 ft 11 inç) kadar ulaşabilir.

Araştırmacılar, köpek balıklarının parlayan alt karınlarının, onların altlarındaki avcılardan veya diğer tehditlerden saklanmalarına yardımcı olabileceğini öne sürüyorlar. Biyolüminesansın, köpek balıklarının derisinde bulunan binlerce fotofor (ışık üreten hücre) aracılığıyla elde edildiğini söylüyorlar.

İncelenen üç tür, mezopelajik bölge adı verilen ve genellikle alacakaranlık bölgesi olarak adlandırılan ve 200m ila 1.000m derinlik (güneş ışığının ulaştığı maksimum derinlik) arasında değişen bir alanda yaşıyor.

Çalışmada, Belçika'daki Université Catholique de Louvain ve Yeni Zelanda'daki Ulusal Su ve Atmosfer Araştırmaları Enstitüsü'nden bilim adamları, biyolüminesansın deniz canlıları için önemini açıklıyor

Frontiers in Marine Science adlı dergide yayımlanan çalışmanın yazarları ,her iki hipotezi doğrulamak ve köpek balıklarının biyolüminesansının nasıl işlediğini av-avcı ilişkisi açısından görmek için daha fazla araştırma yapacaklarını belirterek, "Derin denizin gizemi ve bu bölgede ışıklı organizmaların oluşumu göz önüne alındığında, ışık üretiminin gezegenimizdeki en büyük ekosistemi yapılandırmada önemli bir rol oynadığı görülüyor” diye yazdı.

03 Mar 2021 - 11:11 - Dünya

01

Mert - AKP'de Yolsuzluklar,Yoksulluklar, Yasaklar da Parlıyor.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 03 Mart 12:52