Kış aylarında çocukların bağışıklığını artırmanın 8 yolu

Kış mevsiminde çocuklarda bağışıklığı artırmanın farklı doğal yolları vardır.

Çocukların kış mevsiminde nezle, grip veya burun akıntısı gibi bazı hastalıkları yaşadığını görürsünüz. Bazı çocuklar bu hastalıklardan çok etkilenir, okula gidemez veya dışarıda akranları ile oynayamaz. Bunun ilk sebebi, 14 veya 15 yaşına gelene kadar çocukların bağışıklık sisteminin sürekli gelişmesidir. Bu nedenle üşüttüklerinde veya yemek yerken hijyene dikkat etmediklerinde yetişkinlere göre daha hızlı hasta olurlar.

Bazı çocuklar ise bulaşıcı bir hastalığı anne babasından veya kardeşlerinden kapma sonucu hastalanma eğilimindedir. Ateşli hastalık geçirmek ve doktora sık sık gitmek, kış mevsiminde çocuklar arasında oldukça yaygın olan bir durumdur. Özellikle de evinizdeki ateş ölçer 37.5 derecenin üzerinde bir rakam gösterdiğinde bu ebeveynler için çok korkutucu bir hâl alabilir.

Bu sebeple çocukların bağışıklık sistemini güçlendirmek ve onları hastalıklardan olabildiğince koruyabilmek için özellikle yemesi gereken bazı besinler vardır. Bunları aşağıda ayrıntılı olarak açıklayacağız.

Meyveler

Portakal, mango ya da mandalina gibi meyveler de kış mevsiminde çocukların bağışıklık sistemini güçlendirmek için oldukça etkilidir. Bu meyveler antioksidan ve c vitamini açısından zengindir bu nedenle enfeksiyonlarla savaşmaya yardımcı olurlar. Bu meyveleri çocuklar çok severler ve her gün yemesini sağlamak zor değildir.

Antioksidan bakımından da oldukça zengin olan meyveler, çocukların bağışıklığını güçlendirmek için son derece önemlidir. Çocuğunuzun sevmediği meyveleri ise yoğurt veya yulaf ezmesiyle karıştırıp zenginleştirebilirsiniz.

Somon

Somon gibi balıklarda Omega 3 değerinin daha yüksek olduğu bilinmektedir ve bilinen en iyi doğal antiinflamatuar içerir. Ayrıca bağışıklık sistemini güçlendiren E vitamini ve selenyum bulunur. Bu nedenle somon hasta olmaya yatkın olunan kış aylarında çocukların bağışıklık sistemini artırmak için tüketilmelidir.

Balık sevmeyen ve tüketmeyen çocuklarda ise meyve aromalı balık yağı kullanılabilir. Balık yağı kullanımında ise dikkat edilmesi gereken bazı noktalar vardır. Örneğin son kullanma tarihi yakın olan bir balık yağı, tazesi kadar besleyici olamaz.

Brokoli

Yine özellikle kış mevsiminde çocuklarınızın bağışıklık sistemini güçlendiren diğer bir gıdadır. Antioksidan, kalsiyum, demir bakımından oldukça zengindir ve bağırsak hareketlerini kolaylaştırır. Ayrıca kabızlığı önler çünkü lif değeri çok yüksektir.

Daha çok fayda sağlamak için düzenli olarak brokoliyi en az bir öğüne eklemek önemlidir. Çocuğunuz Brokoli'nin tadından hoşlanmıyorsa, daha lezzetli hale getirmek için yiyeceklerle karıştırarak yedirebilirsiniz.

Yumurta

Yumurtalar bağışıklık sistemini güçlendirir, protein ve D vitamini açısından zengindir. Yumurtalar ayrıca bol miktarda B12 vitaminine ve sağlıklı bir bağışıklık sisteminin asıl bileşenleri olan demire sahiptir. Çocuklar yumurtayı genelde severler ve yumurtayla yapılabilecek birçok çeşitli tarif bulabilirsiniz.

Yeşil sebzeler

Yeşil sebzeler, bağışıklığı artırmak ve hastalıkları önlemek için kış aylarında tüketilmelidir. Sebzeler, enfeksiyonlarla savaşırken ve çocukların sağlığını korurken gerekli bileşenler olan vitamin, kalsiyum ve lifi bol miktarda içerir. Bazı çocuklar bu yeşil sebzelerin tadını sevmez, ancak çorba veya güveç yaparken içine ekleyebilirsiniz.

Probiyotikler

Probiyotik içeren besinler, kışın çocukların bağışıklık sistemi için etkilidir. Yoğurt bilinen en iyi probiyotik kaynağıdır. Ayrıca kefir birçok kişi tarafından çok tercih edilen probiyotik kaynağıdır.

Tadı çocukların sevebileceği kıvamda olmayabilir, ancak normal yoğurtla karıştırılabilir ve kış aylarında enfeksiyonlardan korunmak ve bağışıklığı artırmak için çocuklara verilebilir.

Su

Yaz aylarında suyun daha gerekli olduğunu düşünebilirsiniz, ancak yaz kış fark etmez suyun çocukların bağışıklık sistemi için gerekli olduğunu bilmelisiniz. Çünkü istenmeyen toksinleri su içerek vücuttan atabilirsiniz.

Sade su içmek çocuğun ilgisini çekmeyebilir, meyve suları da gereken hidrasyonu sağlamak için mükemmel bir seçenektir. Zencefil ya da limon çayı, su gibi aynı etkiyi taşırlar ve kış aylarında çocuğunuzun bağışıklığını artırmak için suya alternatif olarak tercih edilebilirler.

Özetle, ebeveynler kış aylarında çocuklarını daha çok hekime götürürler. Bunun sebebi, çocukların bağışıklık sisteminin gelişmemiş olması yani gelişme aşamasında olmasıdır. Bu nedenle, çocukların enfeksiyon kapmamaları için bağışıklıklarını artırmayı önemli hale getirir.

Kış mevsiminde çocuklarda bağışıklığı artırmanın farklı doğal yolları vardır, yukarıda belirttiğimiz gibi. Bu önlemler alınırsa, çocuğunuzun kış aylarında enfeksiyon kapma olasılığı azalır.

27 Şub 2021 - 15:48 - Sağlık


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?