Hava Kuvvetleri B-1B filosunu düzenliyor.
ABD Hava kuvvetleri 17 adet B-1B bombardıman uçağını emekliye ayırarak uçakları Arizona çölündeki depolara gönderdi.
2030'lu yılların başlarına kadar, yeni B-21 Raider bombardıman uçağının B-1B'nin yerini alması planlanıyor.
Hava Kuvvetleri Küresel Saldırı Komutanı Orgeneral Tim Ray, "Son yirmi yılda B-1 filosundaki aşınma ve yıpranma nedeniyle, bu bombardıman uçaklarının bakımı uçak başına on milyonlarca dolara mal olacak ve bu sadece bildiğimiz sorunları düzeltmek için." dedi.
17 B1-B uçağını görevden almasına rağmen halihazırda faal olan 45 bombardıman uçağının hava kuvvetlerinin elinde mevcut olduğu bildirildi.
TEKNİK ÖZELLİKLERİ
Ana fonksiyonu: Uzun Menzil, Çok Yönlü, Ağır Bombardıman
Üretici: Boeing, North America (önceleri Rockwell International, North American Aircraft); Saldırı avionikleri: Boeing Military Airplane; Savunma avionikleri: EDO Corporation
Motor: 4x General Electric F101-GE-102 turbofan ardyakıcılı motor
İtiş gücü: Ardyakıcıyla beraber motor başı 13607 Kg.
Kanat açıklığı: 137 feet (41.8 metre) Tam açık konumda, 79 feet (24.1 metre) tam kapalı konumda (Hıza bağlı olarak kanat konum değiştirmektedir, bu iki ölçü arasındaki her uzunluk bu nedenle mümkündür.)
Uzunluk: 146 feet (44.5 metre)
Yükseklik: 34 feet (10.4 metre)
Ağırlık: Yaklaşık 190,000 pound (86,183 kilogram)
Maksimum kalkış ağırlığı: 477,000 pound (216,634 kilogram)
Yakıt kapasitesi: 265,274 pound (120,326 kilogram)
Yük: 75,000 pound ( 34,019 kilogram)
Hız: (Mach 1.2 deniz seviyesinde)
Menzil: Kıtalar arası
Tavan: 30,000 feet (9,144 metre)
Silahlar: 24 GBU-31 GPS-sevkli JDAM ( Mk-84 genel maksat ve BLU-109 koruganlara karşı) ya da 24 Mk-84 2,000-pound genel maksat bombası; 8 Mk-85 deniz mayını; 84 Mk-82 500-pound genel maksat; 84 Mk-62 500-pound deniz mayını; 30 CBU-87, -89, -97 mayın mühimmatı; 30 CBU-103/104/105 WCMD, 24 AGM-158 JASSM ya da 12 AGM-154 JSOW.
Mürettebat: 4 (Uçak komutanı, copilot ve iki silah sistem subayı)
Maliyet: 283.1 milyon $
İrtifa: 50,000 ft / 15.24 km
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.