Reklamı Kapat

RTÜK 2020 raporunda çarpıcı ATV detayı! 102 bin 500 şikayete bir ceza!

CHP’li Üst Kurul Üyesi İlhan Taşcı, RTÜK’ün 2020 karnesini açıkladı. Taşçı'nın açıkladığı raporda, yandaş medyaya yapılan kıyak ortaya çıktı. ATV'ye sadece bir ceza yaptırımı uygulandı.

Haber albümü için resme tıklayın

RTÜK Üst Kurul Üyesi İlhan Taşcı’nın açıkladığı rapora göre, 2020 yılı boyunca yandaş kanallara yalnızca 400 bin lira para cezası verilirken, muhalif kanallara bunun tam 25 katına denk gelen 10 milyon liralık cezai yaptırım uygulandı. Ayrıca, hakkında 102 bin 500 şikayette bulunulan ATV’ye yalnızca 1 idari para cezası verildi.

Taşcı, kurulun 1 Ocak 2020 ile 25 Aralık 2020 tarihleri arasındaki eylem ve kararlarını mercek altına alarak raporlaştırdı. RTÜK, aynı dönemde muhalif kanallara 54 kez yaptırım kararı alırken yandaş kanallara toplamda sadece 2 kez yaptırım uyguladı.

Yandaş ve muhalif kanallara ilişkin çarpıcı verilerin yer aldığı rapora göre, hükümetin sesi olarak bilinen A Haber, Kanal 7, TV Net, TGRT Haber ile ilgili bir yıl boyunca hiçbir dosya görüşülmedi ve hiçbirine ceza verilmedi.

ATV'YE 102 BİN 500 ŞİKÂYET! SONUÇ SADECE 1 CEZA

2020 yılı boyunca, 102 bin 500 şikayetle RTÜK’e en çok şikayet edilen kanal olan ATV hakkında ise Üst Kurul gündemine yalnızca 2 dosya alındı. Kurul, bu kanala bir kez “Türkçe’nin kaba kullanımından” uyarı yaptırımı, 1 kez de “ailenin korunması”na aykırılıktan idari para cezası verdi. Kanalla ilgili bunun dışında hiçbir dosya görüşülmedi. ATV’ye verilen para cezası, beyan ettiği reklam geliri üzerinden 400 bin lira olarak hesaplandı. Türkiye’deki televizyonlar arasında en yüksek reklam gelirine sahip kanal olarak ATV kayıtlara geçti.

MUHALİF KANALLARA TAM 25 KATI PARA CEZASI

İlhan Taşcı’nın raporuna göre, aynı dönemde, Tele 1 hakkında 16 idari para cezası, 8 gün boyunca 2 program durdurma ve 1 kez de beş günlüğüne ekran karartma olmak üzere 19 ceza verildi. Üst Kurul, Halk TV’ye 12 kez idari para cezası, 10 gün boyunca süren 2 program durdurma, bir kez de beş günlüğüne ekran karartma olmak üzere 15 yaptırım kararına imza attı.

Raporda, eleştirel yayıncılık yapan KRT’ye de bu dönemde 3 kez idari para cezası verildiği kaydedildi. Ayrıca, Fox TV’ye RTÜK tarafından 9 kez idari para cezası verilirken, 1 kez de 3 Ana Haber bülteninin durdurulmasına hükmetti.

28 Ara 2020 - 13:20 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.

01

Çetin Bayraktar - Havuz medyasi koruma altında, yeterki muhalefet etme biat et,sesini çıkarma...

Yanıtla . 14Beğen . 3Beğenme 28 Aralık 13:25


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?