Avrupa'da, 2020 yılının ilk 10 ayında satılan otomobil sayısı, koronavirüs salgınının sebep olduğu olumsuzlukların da etkisiyle geçen seneye göre yüzde 27 azaldı.
Yalnızca ekim ayına baktığımızda ise trafiğe tescil edilen yeni araç sayısındaki düşüş yüzde 7 oranında gerçekleşti.
Her ne kadar koronavirüs araç satışlarını düşürse de elektrikli (BEV), plug-in hibrit (PHEV), hibrit (HEV) ve hafif hibrit (mHEV) otomobiller, salgına direnmeye devam ediyor. 2020 yılının ekim ayında en çok satan elektrikli araçları
İşte Avrupa'nın elektrikli araç pazarından son istatistikler.
ELEKTRİKLİ ARAÇ SATIŞLARINDA BÜYÜK ARTIŞ
Elektrikli ve hibrit araç modelleri, 2019'un 10 aylık bölümünde yakaladığı satış oranını 2020'nin ekim ayına kadar yüzde 153 arttırmayı başardı.
BİRİNCİLİK VOLKSWAGEN'DE
Tamamen elektrikli otomobilleri temsil eden BEV kategorisi, ekim ayı boyunca 71 bin 800 müşteriye ulaşarak bir önceki seneye göre hacmini yüzde 197 artırmayı başardı.
Bu grupta lider ise 10 bin 590 adet satışla Volkswagen ID.3 oldu. Bu aracın lider olmasında ise özellikle şirket ve filo alımları büyük rol oynadı.İkinci ve üçüncü sırada ise Renault Zoe ve Hyundai Kona Electric yer alıyor.
İşte veri analiz firması Jato istatistiklerine göre, ekim ayında Avrupa'da en çok satan 10 elektrikli otomobil
VOLKSWAGEN ID.3 - 10 bin 590

RENAULT ZOE - 9 bin 778

HYUNDAI KONA - 5 bin 261

KIA NIRO - 3 bin 868

PEUGEOT 208 - 3 bin 757

SMART FORTWO - 2 bin 829

BMW i3 - 2 bin 744

OPEL CORSA - 2 bin 616

MINI HATCH - 2 bin 432

NISSAN LEAF - 2 bin 247

Avrupa'da ekim ayında hibrit, plug-in hibrit ve toplam satış rakamları ise şu şekilde:

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.