Reklamı Kapat

Kış lastiği uygulaması ne zaman başlayacak? Ne zaman sona erecek?

Lastikler araçların yolla temasını sağlayan en önemli unsurdur. Bu nedenle sağlam olmalarının yanında mevsim değişimlerinde değişmesi gerekir. Peki kış lastiği uygulaması ne zaman başlayacak?

Herhangi olası bir kaza anında hayat kurtaran, virajları güvenle almanızı sağlayan, yakıt tasarrufuna neden olan araç lastiklerinin yol koşullarına uygun olması güvenli sürüş için olmazsa olmazlardan...

Hem mal, hem de can güvenliği için hayatı öneme sahip araç lastikleri 3 yılda bir ve her 30.000 kilometrede mutlaka değiştirilmelidir.

Bununla birlikte lastiklerin yol koşullarına ve mevsime uygun lastikler olması da bir başka önemli konu.

Çünkü sürücü ve yolcuların güvenliği lastiklerin yol sürüş tutumuna bağlıdır. Bu nedenle yaz ve kış mevsimlerine geçişlerde lastik değişimi yapmak hayat kurtardığı gibi aynı zamanda aracın performansını da arttırır.

KIŞ LASTİĞİ UYGULAMASI NE ZAMAN?

Kış lastiği takma zorunluluğu 1 Aralık’ta başlayacak ve 1 Nisan 2021’e kadar devam edecek.

KIŞ LASTİĞİ TAKTIRMAMANIN CEZASI NE KADAR?

Kış lastiği kuralına uymayan araç sürücülerine 776 TL ceza kesilecek. Söz konusu ceza, Hazine ve Maliye Bakanlığı'nca 1 Ocak 2021 itibariyle teniden güncellenecek.

LASTİK SEÇİMİ NEDEN ÖNEMLİ?

Otomobil lastikleri 3 gruba ayrılır.

Yaz, kış ve dört mevsim lastiği olarak 3 gruba ayrılan lastikler mevsim durumlarına göre ayrılmaktadır.

Hava sıcaklığı 7C ve altına düşüyorsa ya da yoğun kar yağışı yaşanıyorsa trafiğe kış lastiği ile çıkmak mecburidir.

Yaz aylarında kış lastiği kullanmak ise hem lastiğin yapısını bozar, hem de yakıt tüketiminin belirgin oranda arttırır.

Dört mevsim lastikler ise ılıman hava koşullarında dört mevsim kullanılabilen lastiklerdir.

KIŞ LASTİKLERİ

Özellikle buzlu ve karlı yollarda araç güvenliğini maksimum seviyeye çıkartmak amacıyla geliştirilmiş kış lastikleri kauçuktan üretildiği için diğer lastikler gibi soğuktan sertleşmez.  7 C nin altında üstün yol tutuşu ve performans sergileyen kış lastiklerinin dış kısmında bulunan kılcal kanallar ve geniş desenler ise aracın yol tutuşunu ve çekiş gücünü arttırır.

Lastiklerdeki derin oluklar suyu tahliye ettiği için aracın kaymasını engeller.

Kış lastikleri karlı havaların yanısıra  7 C nin altında sulu karlı, yağmurlu, sulu çamurlu ve hatta kuru havalarda kullanılmalıdır.

Kış lastiği alırken diş derinliğinin 4 mm ve üzerinde olmasına dikkat etmelidir.

4 mm altındaki lastikler kış lastiği sınıfına girmez ve fren mesafesini arttıracağı için güvenliğinizi tehlikeye sokar.

Ekim ayından itibaren, nisan ayı sonuna kadar kış lastiğini aracınızda kullanabilirsiniz. 

Özellikle karlı havalarda, ani frenin karı sertleştirerek aracı kaydıracağını unutmayın ve kış lastiğiniz olsa bile güvenli sürüş için 90 km. nin altında aracınızı kullanmaya özen gösterin.

YAZ LASTİKLERİ

Yaz lastikleri tüm mevsim şartlarında kullanılır. Yaz lastiklerinin üzerinde daha uzun kanallar ve kısa ve kalın bloklar bulunur. 

Yağışın olmadığı yaz aylarında sağlıklı bir yol tutuşu sağlar.

Yaz lastiklerinin kauçuk yapısı, hava 7 C nin altına düştüğünde sertleşir ve lastik özelliğini kaybeder. Yaz lastiği satın alırken diş derinliği 1.6 mm. ve üzerinde olmalıdır. Ayrıca tüm lastik değişimlerinde aracın balans ayarının servislerde tekrar yapılması gerekir.

DÖRT MEVSİM LASTİKLERİ

Dört mevsim lastikleri kuru ve sıcak havalarda ve çok hafif kar yağışının olduğu günlerde kullanılabilir

 Diş derinliği orta seviyede olan dört mevsim lastiklerinin kullanım ömrü ise diğer lastiklere oranla daha uzundur.

KIŞ LASTİĞİ ALIRKEN MS İBARESİNE DİKKAT

"M+S" kısaltması İngilizcede "çamur ve kar" anlamına gelen "Mud + Snow" ifadesi için kullanılır.

M+S lastiği çamurlu ve karlı zeminlerde sürüşe uygun bir lastiktir. M+S lastikleri kar, buzlanma, nemli ve kaygan zeminlerde büyük önem kazanır.

AKÜ BİTERSE NE YAPMALIYIZ? AKÜNÜN BİTTİĞİNİ NASIL ANLARIZ?

DÜZ VİTES Mİ YOKSA OTOMATİK VİTES Mİ ALMALI?

EN ÇOK ARIZA YAPAN OTOMOBİL MARKALARI?

OTOMOBİLDE HANGİ MARKALARIN YEDEK PARÇALARI UCUZDUR? 

DİZELARAÇ KULLANANLAR DİKKAT! O OTOMOBİLLERİN ÖMRÜ BİTİYOR!

TORSİYON SİSTEMİ AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI

SIFIR OTOMOBİLE BİNERKEN DİKKAT ETMENİZ GEREKENLER!

UZUN SÜRE ÇALIŞMAYAN OTOMOBILLER IÇIN YAPILACAKLAR?

ARAÇLARDA DÜZENLİ KONTROL EDİLMESİ GEREKEN 5 HAYATİ NOKTA

KIŞ LASTİĞİ UYGULAMASI NE ZAMAN BAŞLAYACAK?

17 Kas 2020 - 14:06 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?