Reklamı Kapat

Tekstil endüstrisinde sürdürülebilirlik trendi öne çıkıyor

Tekstil dünyasında ürünlerin yerini, plastik şişelerden yapılmış denim pantolonlar, kahve ile boyanmış keten kumaşlar, artık penye kumaşlardan hazırlanan penye iplikler alıyor.

Geri dönüşüm, farklı sektörleri yeniden şekillendirmeye devam ediyor. Çevrenin korunması, kullanılmış ürünlerin değerlendirilmesi için geliştirilen yenilikçi teknolojiler sayesinde tek kullanımlık ürün trendi yavaş yavaş azalıyor. Tekstil dünyasında ürünlerin yerini, plastik şişelerden yapılmış denim pantolonlar, kahve ile boyanmış keten kumaşlar, artık penye kumaşlardan hazırlanan penye iplikler alıyor. Sürdürülebilirlik rüzgarı dünyada fırtınalar estirirken, lüks markalardan hazır giyim firmalarına kadar birçok üretici, sosyal sorumluluk projelerinde çevre duyarlılığını öne çıkarıyor. Birçok marka için geçtiğimiz yıla kadar kısıtlı bir sosyal sorumluluk aktivitesi olan geri dönüşüm bugün üretimin büyük bir parçasını oluşturuyor.

Sektöre “Kazandırılan” Atıklar

Doğa dostu tekstil ürünleri hayali, kısa zaman önce imkansız görülürken bugün petrol türevli tekstil lifleri oranı her geçen gün artıyor. Henüz plastik geri dönüşümü için veriler listelenebilecek boyutta değil ancak her geçen gün yeni bir markanın plastik şişelerden jean ürettiği haberi geliyor. Pet şişeler polyester ipliğe dönüştürülürken, mısır, şeker kamışı gibi nişastalı ürünlerden elde edilen PLA iplikler de giyim ürünlerinde bolca kullanılıyor. Doğayı koruyan döngüsel ekonomi sistemi, bugün yüzlerce markanın dahil olduğu yeni bir üretim teknolojisinin karşılığı oluyor.

Doğal Ürünler Çok Moda

Geri dönüştürülebilir, organik iplikler, doğal ürünlerden kumaş boyaları kullanmak sıklıkla tercih ediliyor. Pamuklu kumaşlar, yün iplikler koleksiyonlarda öne çıkarken kışlık kadın kazaklarda hakiki yün ve örme trendi vitrinlere çıkıyor. Kadın ceket modellerinde örme detaylar, suni deri ile tamamlanırken kürkün yerini de dokumalar alıyor. Geçtiğimiz yıllarda vitrinlerde bolca görülen hayvan kürkleri, sentetik kürk görünümlü ipliklere yerini bırakıyor. Çevreye ve hayvanlara saygı bilinciyle yeniden şekillenen tekstil endüstrisinde ürün materyalleri değişiyor. Dünyanın en büyük hazır giyim markaları, bu yıl kahve ile boyanmış keten kumaşlarla yaz koleksiyonunu sundu. Gelecek yıllarda birçok yenilikçi ger dönüşüm hikayesinin kullanıcılara sunulacağı bu örneklerle müjdeleniyor.

İkinci El Kıyafet Pazarı Genişliyor

Dünyanın birçok moda devi ikinci el kıyafet pazarına adım atarak yeni bir alana yatırım yapıyor. E-ticaret sitelerinde görülmeye başlanan “yenilenmiş, ikinci el” ürünler, sürdürülebilirlik anlayışının getirisi oluyor. Dünyaca ünlü markalar, müşterilerinden eski kıyafetleri indirim kuponu karşılığında toplayarak geri dönüştürüyor veya yenileyerek satışa sunuyor. Avrupa ülkelerinde denemesi yapılan proje kapsamında kadın mont, pantolon veya tişörtler çok daha uygun fiyatlarla satın alınabiliyor. Bazı e-ticaret sitelerinin ikinci el stratejileri yalnızca tekstil ile sınırlı değil, özellikle elektronik ürünlerde yenilenmiş birçok çeşit, pazarda kendine yer buluyor.

Sürdürülebilir Moda Anlayışının Faydaları

● Tek kullanımlık ürünlerin yarattığı israf önleniyor.

● Çevre kirliliğinin önüne geçiliyor.

● Üretim için harcanacak enerji ve insan gücünden tasarruf edilerek geri dönüşüm sağlanıyor.

● Kullanıcıların gözündeki “başkasının malı” algısı değişiyor. Kullanılmayan kıyafetlerin başkalarının ihtiyacı olabileceği düşüncesi ile dayanışma sağlanıyor.

● Kullanıcılar çok daha uygun fiyatlarla ihtiyaçlarını karşılayabiliyor.

Türkiye’nin en büyük tekstil firmaları birkaç yıldır üretimlerinde doğa dostu yöntemleri kullanılıyor. O firmalar, 2022 yılı itibarıyla ürünleri içindeki sürdürülebilir kumaş oranının %20’lere ulaşacağını ilan ederken 2025’e kadar bu oranın %80 olması hedefleniyor. Geri dönüşümle hazırlanan bir giyim ürünü veya aksesuarın görünüm açısından diğer modellerden bir farkı bulunmuyor. Tekstil sektörünün yanı sıra modanın bir diğer kolu olan kadın bot ve ayakkabı alanında da geri dönüşüm trendi yükseliyor. Birçok marka, geri dönüştürülebilen malzemelerden yapılan tasarımlarını kullanıcılarının beğenisine sunuyor. Ayakkabıların tabanlarından sayalarına, bağcıklarından kutularına kadar her detayında çevre dostu bir malzemeye rastlamak mümkün oluyor. Öyle ki birçok firma ambalajlarında da yeniliğe gidiyor. Plastik poşet kullanımının ücretlendirilmesinin ardından, markalar doğada çözünebilen, geri dönüştürülebilen karton poşet kullanımını yaygınlaştırıyor.

Advertorial

 

10 Kas 2020 - 16:46 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?