Reklamı Kapat

Uzun süre çalışmayan otomobiller için yapılacaklar!

Eğer aracınız bir süredir otoparkta yatmışsa, çalıştırmadan önce yapmanız gereken bakım ve kontroller hakkında bilgi sahibi olmadan yola çıkmayın! İşte bilmeniz gerekenler…

İş yoğunluğumuz ya da ihtiyaç duymadığımız  zamanlarda otomobilimizi kullanmaz ya da dışarı çıkmadığımız günler nedeniyle aracımıza binmeyiz.

 İşte böyle zamanlar için uzun süre çalışmayan otomobiller için karşılaşılabilecek sorunlar merak konusu haline gelir.

Arabaların uzun süre çalışmıyor olması mutlaka bakım ve kontrollerinin yapılması gerektiği anlamına gelir. 

UZUN SÜRE ÇALIŞMAYAN ARAÇLAR İÇİN NASIL BİR YOL İZLENMELİ?

Uzun süre çalıştırılmayan araçlar için ilk yapılması gereken karşınıza çıkabilecek sorunları öğrenmek olur.

* Bir aracın uzun süredir çalışmaması fren sistemi, hava filtreleri ve süspansiyon sistemini olumsuz şekilde etkileyebilir. Bunun başlıca sebebi aracın üstüne ve içine girebilecek tozlar nedeniyledir.

* Bu aşamada en sık görülen problemlerin başında akü gelir.. Aracın sadece bir kaç gün bile çalışmamış olması akünün boşalmış için yeterli nedendir.

* Bunun yanı sıra araba lastikleri de bu tür durumlar için kritik bir konudur. Çünkü çalışmayan araçların zamanla lastiklerin havası söner ve aynı zamanda kalitesi de bozulur..

Zira hareket etmeyen lastiklerin üstünde basınç oluşarak üzerinde çatlaklar oluşmasına neden olacaktır.

* Bir diğer sorun ise  motordaki piston parçaları arasındaki yağların katılaşması olacaktır..

*Aynı şekilde motorun çalışmasında büyük rolü olan şamandıra iğnesi, platin gibi parçaların da benzer şekilde paslanma durumları da karşımıza çıkabilir.

UZUN SÜRE ÇALIŞMAYAN ARABALAR İÇİN BAKIM ÖNERİLERİ

 Aracınızla yola çıkmadan önce yapmanız gereken bir kaç önemli adım var. Bunlar sırasıyla  Akü kontrolü, sıvı değişimi, buji bakımı, hareket öncesi bakım...

 Akü kontrolü:

Yapılan bir araştırmaya göre “yolda kaldım” çağrılarının yarısına yakınını akü kaynaklı olduğu iddia edildi.

Araç sahiplerinin yaşadığı en sık arızalardan biri  olan akünün bitmesidir.

Bu nedenle kullanmayacağınız bir araç için akünün bağlantısını kesmek ve aküyü çıkarmakta fayda vardır.

Aracınızı çalıştıracağınız zaman da akünün kutup ve uçlarını kabartma tozu ve suyla temizlemeniz ardından şarj edip yeniden takmanız uygun olacaktır.

Eğer bu uygulamayı yapmadıysanız ve akünüz boşaldıysa onu doldurabilirsiniz. Ancak zaman çok fazla geçtiyse kablolardaki bakırın iletkenlik özelliği azalmış olabileceğinden yeni bir akü almanızda da fayda olacaktır.

Sıvı değişimi:

Eğer bir aracı uzun süre çalıştırmamış ya da park halinde kalmışsa baştan aşağı tüm sıvılarını boşaltıp yeniden doldurmakta fayda var.

Bu nedenle yağını ve yağ filtresini değiştirin. Daha sonra benzin deposundaki yakıtı boşaltın.

Karbüratör yüzdürme kaselerini de boşaltılması, radyatör soğutma suyunun değiştirilmesi, yakıt borularını yıkamak gibi aracınız için hayati öneme sahip bu bakımları mutlaka yaptırmalısınız. En sonunda ise aracınızın tüm sıvılarının yeterli seviyelerde olması gerekmektedir.

Buji bakımı:

 Eğer arabanız 90 günden fazla bir süredir çalışmamışsa bujileri çıkarmanız ve silindir yuvalarına da biraz yağlayıcı eklemeniz gerekir. Bunu yaptığınızda yağın silindirin duvarlarını yağlaması ve ateşleme öncesi yakıt ile yağ pompalarını doldurması adına motor anahtarını birkaç kez çevirmenizde fayda vardır.

Hareket öncesi:

Bakımların ardından aracınızı hemen çalıştırmamanız çok önemlidir.. Öncelikle motoru bir süre rölantide bırakın ve motorun ısınmasını sağlayın.

Araç çalışıyorken hava filtresinin kapağını geri getirin ve şanzımanın yağ seviyesini inceleyin. Sıvının sızmıyor olması çok önemlidir.  Daha sonra aracınızın motorunu kapatın ve hortumların, kayışların kontrollerini sağlayın.

Lastik ve fren kontrolü:

Aracınızın bakımını yaparken frenini de kontrol etmeyi unutmayın. Aracınızın tüm lastiklerini tek tek el pedali ile çalışırken döndürün. Bu şekilde frenlerinin sağlamlığını test etmiş olursunuz

AKÜ BİTERSE NE YAPMALIYIZ? AKÜNÜN BİTTİĞİNİ NASIL ANLARIZ?

DÜZ VİTES Mİ YOKSA OTOMATİK VİTES Mİ ALMALI?

EN ÇOK ARIZA YAPAN OTOMOBİL MARKALARI?

OTOMOBİLDE HANGİ MARKALARIN YEDEK PARÇALARI UCUZDUR? 

DİZELARAÇ KULLANANLAR DİKKAT! O OTOMOBİLLERİN ÖMRÜ BİTİYOR!

TORSİYON SİSTEMİ AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI

SIFIR OTOMOBİLE BİNERKEN DİKKAT ETMENİZ GEREKENLER!

UZUN SÜRE ÇALIŞMAYAN OTOMOBILLER IÇIN YAPILACAKLAR?

09 Kas 2020 - 16:22 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?