Reklamı Kapat

"Ailelerin yüzde 50’si teknolojiye ulaşamıyor"

Eğitim-Bir-Sen ‘Pandemi Sürecinde Okulları Güvenle Açmak: Öğretmen ve Veli Araştırması’ raporunu kamuoyuyla paylaştı…

Haber albümü için resme tıklayın

Korona salgınının gölgesinde devam eden uzaktan eğitim sürecine ilişkin önemli bir rapor kamuoyuyla paylaşıldı. Eğitim-Bir-Sen tarafından açıklanan rapora göre, uzaktan eğitimde öğrencilerin okuldan uzaklaştığı bütün önlemler alınarak örgün eğitime başlanılması tavsiye edildi. Raporda ayrıca teknolojik imkanlar gerektiren uzaktan eğitime ailelerin yarısının ulaşamadığının da altı çizildi.

Eğitim-Bir-Sen Stratejik Araştırmalar Merkezi (EBSAM) tarafından hazırlanan “Pandemi Sürecinde Okulları Güvenle Açmak: Öğretmen ve Veli Araştırması” raporu kamuoyuyla paylaşıldı. Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, düzenlediği toplantıda öğrenme kayıplarının tespit edilerek, öğrencilerin bilgi ve beceri durumlarına uygun telafi eğitimi programının uygulanması gerektiğini söyledi. Öğrencilerin önemli bir kısmının canlı derslere katılmadığı dikkate alındığında, öğrenme kayıplarının hem okullara göre hem de aynı okul içinde farklılaştığına dikkat çeken Yalçın, “Bazı öğrencilerin hiç, bazı öğrencilerin oldukça az uzaktan derslere katıldığı dikkate alınarak öncelikli olarak öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyi tespit edilmeli, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyine uygun olarak telafi eğitimi programı hazırlanmalı, öğrenci seviyesini dikkate alan okul bazlı telafi eğitim programları hayata geçirilmelidir” dedi.

ARAŞTIRMAYA 9 BİN 64 ÖĞRETMEN VE 20 BİN 52 VELİ KATILDI

Yalçın, araştırmayla ilgili bilgiler de aktararak, “Okulların açılması sürecini öğretmen ve velilerin nasıl değerlendirdiğini, öğretmen ve velilerin ne tür kaygılar taşıdığını tespit etmek oldukça önemlidir. Bundan dolayı öğretmen ve velilerin okulların açılması takvimini nasıl değerlendirdiğini, okulların açılmasıyla ilgili ne tür kaygılara sahip olduğunu inceledik. Bu araştırmaya Türkiye genelinde toplam 9 bin 64 öğretmen ve 20 bin 52 veli katılmıştır” dedi.

AiLELER UZAKTAN EĞiTiM iÇiN TEKNOLOJiYE ULAŞAMIYOR

Açıklanan raporda en önemli konu ise uzaktan eğitim için gerekli şart olan teknolojik imkanlar. Raporda bu konuda ise ciddi sonuçlar olduğu gözlendi. Uzaktan eğitim sürecinde televizyona erişim konusunda velilerin yüzde 28’i, cep telefonuna erişim konusunda yüzde 50’si, internete erişim konusunda yüzde 50’si ve bilgisayara erişim konusunda ise yüzde 48’inin sorun yaşadığı raporda yer aldı.  Araştırmada uzaktan eğitim sürecinde canlı ders yapan öğretmenlerin dörtte üçü, çocukların yarısından azının canlı derslere katıldığını, sadece çocukların yüzde 1’inin canlı derslerin tümüne katıldığını ifade etti. Araştırmada, “Derslere katılamayan öğrenci oranının büyüklüğü dikkate alındığında önemli sayıdaki öğrencinin aylardır okul ile bir bağ kurmadığı görülmektedir” ifadeleri de yer aldı.

AHMET AÇIKAY / ANKARA

18 Eyl 2020 - 04:30 - Eğitim


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?