Reklamı Kapat

Sosyal medyada yer alan bilgiler teyide muhtaç

Yapılan araştırmalarda, sosyal medya mecralarında yanlış bilgiler, gerçek bilgilerden 6 kat daha hızlı yayıldığı ortaya konuldu. Sosyal Medya Uzmanı Ahmet Melik Koç bu duruma dikkat çekti.

İnternet Haber Merkezi
İnternet Haber Merkezi Tüm Haberleri

Sosyal medyada sahte haberlerin, bilgilerin yayılması vahim sonuçlar doğurabilecek tehlikeli boyutlara ulaşabiliyor. Kasten üretilen yanlış bilginin yayılması, doğru bilgiyi arayanların karşısına en büyük eksi olarak çıkıyor. 

YANLIŞ BİLGİ GERÇEK BİLGİDEN 6 KAT DAHA HIZLI YAYILIYOR

Sosyal medyada dolaşıma giren bilgilerin güvenirliğini sorgulamak adına Sosyal Medya Uzmanı Ahmet Melik Koç ile konuştuk. Koç, "Son zamanlarda yaygınlaşan, teyit edilmiş bilgi sağlayan sosyal medya hesaplarının artış göstermesi pek çok yanlış bilginin ifşa edilmesine ve doğru bilginin sunulmasına önemli katkılar sunarken yapılan araştırmalara göre sosyal medya mecralarında yanlış bilgiler, gerçek bilgilerden 6 kat daha hızlı yayıldığı için mevcut durumda yetersiz kalıyor." değerlendirmesinde bulundu.

ALGI ÇALIŞMALARINDA TWITTER DAHA ÇOK KULLANILIYOR

 "İletişim teknolojilerinin gelişmesi ve sosyal medya kullanımının her geçen gün artmasıyla birlikte, sosyal medya mecralarında yaşanan algı çalışmaları da giderek artış gösteriyor" diyen Ahmet Melik Koç, "Algı çalışmaları çoğunlukla kimliği belirsiz hesaplar tarafından üretilen yalan haberler, manipüle edilmiş bilgiler, negatif algı çalışmaları, şiddet ve hakaret söylemleri gibi içeriklerin paylaşılmasıyla gerçekleştiriliyor. Sosyal medya mecraları üzerinden gerçekleştirilen algı çalışmalarında en fazla kullanılan platformların arasında Twitter ilk sırada yer alıyor. Twitter’ın algı çalışmalarında rahatlıkla kullanılmasının sebepleri ise sosyal medyada sahte kullanıcı adları ile profil oluşturmasına rahat imkan sağlaması, hükümetler ile IP bilgisi paylaşmaması, bu nedenle hukuki süreçler daha zor gerçekleştirilebiliyor." ifadelerini kullandı. 

RETWEET YAPARKEN İKİ KERE DÜŞÜNÜN

Retweet yaparken iki kere düşünülmesini gerektiğinin altını çizen Koç, şunları söyledi:

"Sahte hesaplar üzerinden yayılan içerikler, sahte kullanıcıdan daha çok içeriği retweet yapıp yayılmasına katkı sunan kullanıcıların başına dert açabilir. Twitter hesaplarında paylaşılan içerik, iftira ve hakaret barındırdığı takdirde sadece paylaşan kullanıcıyı değil retweet yapan kullanıcıları da sorumlu kılıyor. Kendisi hakkında paylaşım yapılan kişi ve kurumlar hukuki süreç başlatmasıyla birlikte paylaşımı yapan ve yayan kullanıcılar üzerinde soruşturma gerçekleştiriliyor ve cezai süreç işleme alınıyor. Twitter, Türkiye’de kullanıcılarıyla ilgili ip paylaşımı yapmadığı için yalan içerik paylaşan sahte hesaplardan daha çok, içeriğin yayılımına katkı sunan gerçek hesaplar hukuki süreçle karşı karşıya kalmış oluyor.
Bu nedenle sosyal medya mecralarında edinilen bilgiyi paylaşmadan ve beğenmeden önce o bilgiyi ana kaynağından araştırma çabası içine girilmesi gerekiyor. Son zamanlarda yaygınlaşan, teyit edilmiş bilgi sağlayan sosyal medya hesaplarının artış göstermesi pek çok yanlış bilginin ifşa edilmesine ve doğru bilginin sunulmasına önemli katkılar sunarken yapılan araştırmalara göre sosyal medya mecralarında yanlış bilgiler, gerçek bilgilerden 6 kat daha hızlı yayıldığı için mevcut durumda yetersiz kalıyor."


milligazete.com.tr

17 Eyl 2020 - 17:09 - Teknoloji

Muhabir İnternet Haber Merkezi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Covid-19 aşısı bulunursa yaptırır mısınız?