Reklamı Kapat

AVM'lerde hem ziyaretçi sayısı hem ciro arttı

AVM'lerin perakende cirosu, temmuzda bir önceki aya göre yüzde 33,5 arttı. Ziyaretçi sayısındaki artış ise yüzde 37'yi buldu.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Perakende Ciro Endeksi açıklandı. Temmuzda, hazirana göre kategoriler bazında önemli artışlar görüldü. Yiyecek-içecek yüzde 72,3’lük artışla 193 puana, ayakkabı yüzde 43,8’lik yükselişle 315 puana, giyim yüzde 43,1’lik sıçramayla 309 puana, diğer kategorisi yüzde 36,2’lik artışla 305 puana ve hipermarket de yüzde 22,7’lik yükselişle 227 puana ulaştı.

Her ay düzenli olarak yayımlanan verilere göre, ciro endeksi haziran ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde temmuzda yüzde 33,5 artışla 303 puana ulaştı.

 AVM’lerde metrekare açısından kiralanabilir alan başına düşen cirolar temmuzda İstanbul’da 1.281 lira, Anadolu’da 1.070 lira olarak gerçekleşti. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise 1.155 lira oldu.

Pandeminin yaşandığı temmuzda kategoriler bazında metrekare verimlilik endeksi, haziran dönemi ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde, teknoloji kategorisi yüzde 2,1’lik gerileme göstererek 366 puan olarak gerçekleşti.

ZİYARETÇİ PUANI 59’A YÜKSELDİ

Temmuzda ziyaret sayısı endeksi, hazirana göre yüzde 37,2 artış göstererek 59 puana yükseldi. Açıklamada verilere ilişkin yapılan değerlendirmede, salgın sonrası ‘normalleşme’ adımları çerçevesinde 11 Mayıs itibarıyla AVM’lerin kademeli olarak açılmaya başlandığı hatırlatıldı. Verilerin salgın gibi olağanüstü koşulları kapsayan bir dönemde en yakın ciro analizi ile kıyaslanabileceği belirtilen açıklamada, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,6 düşüş görüldüğü bilgisi verildi.

TEKNOLOJİ MAĞAZALARI CİROYU ARTIRDI

Kategoriler bazında metrekare verimlilik endeksi incelendiğinde, tüm kategorilerde gerileme yaşanırken, teknoloji kategorisinde yüzde 41,9’luk artış görüldüğü, en yüksek düşüşün yüzde 39,3 ile yiyecek-içecek kategorisinde yaşandığı aktarılan açıklamada, şu değerlendirmelere yer verildi:

“Ziyaret endeksinde yüzde 39,8’lik düşüş yaşanırken, metrekare verimliliğindeki düşüş yüzde 2,6 olarak kaydedildi. Ziyaret sayılarının düşük seyretmesine rağmen cirolardaki artış normalleşme döneminde ziyaretçilerin alışveriş için hareket ettiğini gösteriyor. Teknoloji kategorisi dışında kategoriler bazında düşüşler yaşandığını görüyoruz. AVM yatırımcısı da ciro düşüşlerinin yaşandığı, zor durumdaki perakendecisine haziranda olduğu gibi temmuzda da imkanları ölçüsünde destek vermeyi sürdürdü.”

14 Eyl 2020 - 16:29 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Covid-19 aşısı bulunursa yaptırır mısınız?