Reklamı Kapat

Döviz zammı korkusu satışları hızlandırdı

Dövizdeki yükselişle fiyatların zamlanacağı beklentisi, birçok üründe satışları artırdı. İhtiyacını zamsız fiyattan almak isteyen tüketiciler mağazalarda yoğunluk oluşturdu.

Kurdaki hızlı yükseliş, zam beklentisini artırdı, tüketici alışverişi öne çekti. Kur artışının ilk olarak yansıtıldığı otomotiv sektöründeki yüzde 10’a varan fiyat artışından sonra, ithal ağırlıklı teknoloji, kozmetik ve hızlı tüketim ürünlerinde de zam beklentisi oluştu. Hafta sonu bu ürünlerin satışında ciddi bir hareketlilik yaşandı. Beyaz eşya ve teknolojide zam gelmesini bekleyen tüketici ertelediği talebini harekete geçirirken, tuvalet kağıdı, saç boyası, bakım kremleri, deterjan ve şampuan gibi ürünlerde ise stok yaptı. Beyaz eşyada yüzde 20’lere varan haftalık artış yaşanırken, teknolojide bu artışlar yüzde 30’ları buldu. En çok satışı yapılan ürünlerden biri de cep telefonları oldu.

Televizyon satışları hızlandı

Kur artışı ile birlikte taleplerin öne çekildiğini ifade eden Teknosa CEO’su Bülent Gürcan ise “Pandeminin ardından hep birlikte teknolojinin gündelik yaşamın içinde ne kadar önemli bir ihtiyaç haline geldiğini deneyimledik. Bunun da etkisiyle teknoloji ürünlerine olan talep bir süredir artıyor. Tüketiciler, döviz kurundaki yükselişin kısa vadede ürün fiyatlarına yansıyacağını düşünerek kritik teknoloji ihtiyaçlarını karşılamaya başladılar. Kur artışı sonrası, bir önceki haftaya göre tüm ana kategorilerde ortalama yüzde 30 satışlar arttı. Artışın en yüksek olduğu kategoriler TV, notebook ve tablet oldu. Stoklarımızdaki ürünlerle ve sunduğumuz avantajlı kampanyalarla müşterilerimize oldukça uygun seçenekler sunuyoruz” diye konuştu.

İngiltere ekonomisi ikinci çeyrekte yüzde 20,4 küçüldüİngiltere ekonomisi ikinci çeyrekte yüzde 20,4 küçüldüDünya Piyasaları

En fazla ciro cepten geldi

Döviz kurlarında yaşanan dalgalanmalar, tüketicilerin elektronik ürün alışverişlerinde daha hızlı aksiyon almalarına yol açtı. MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım, MediaMarkt Türkiye’de bir önceki haftaya kıyasla ciro bazında önemli bir başarı kaydettiklerini ifade etti. Akıllı saatler dışında tüm kategorilerde büyüme yaşandığını ifade eden Gökyıldırım, şunları söyledi: “Bu yoğunluğun da özellikle süpürge, televizyon ve elektrikli küçük ev aletleri kategorilerinden geldiğini söyleyebilirim. Bu alanlar ülke büyüme ortalamasının üzerinde büyüyen alanlarımız. Yine en fazla ciro getiren departmanımız ise akıllı telefonlar oldu. Mağazalarımızda durum böyleyken mediamarkt.com.tr’de de çok büyük büyümeler gerçekleşti. Burada tüm departmanlarımızda bir artış görülürken elektrikli küçük ev aletleri, televizyon, süpürge ve bilgisayar bileşenleri kategorilerimiz ortalama online büyüme hızımızın da üzerinde büyüdü.”

Beyaz eşya da hareketlendi

Tüketicinin beyaz eşyada da ihtiyaçlarını öne çektiğini belirten Dayanıklı Tüketim ve Beyaz Eşya Perakendecileri Derneği (BEYPER) Ali Yıldız, önceki haftaya kıyasla yüzde 20’lik artış olduğunu söyledi. Yıldız “Özellikle pazartesi hareketlilik çok daha fazlaydı. Bu haftanın kur etkisiyle hareketli geçeceğini düşünüyoruz. Çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve buzdolabı en çok alınan ürünler oldu. Kur artışı fiyatları yüzde 5-10 etkileyebilir. Tüketici bundan kaçınmak için aklındaki ya da ertelediği alışverişi yapıyor” diye konuştu.

12 Ağu 2020 - 12:54 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Okullar 21 Eylül'de açılmalı mı?