Dünya Sağlık Örgütü tarafından çevreye ve insanlara zarar verdiği doğrulanan dizel motorlu otomobiller, Volkswagen Grubu'nu vuran Dieselgate skandalından beri popülerliğini kaybediyor.
Laboratuvar testlerine göre 10 kata kadar daha fazla zararlı gaz salımı yaptığı ortaya çıkan dizel araçlar, başta Avrupa olmak üzere tüm dünyada yavaş yavaş yasaklanacağı iddia edilmişti.
Bununla birlikte son yıllarda akaryakıt fiyatları arasındaki fark azaldı. Dizel araç satışları ilk 6 ayda yüzde 42'ye geriledi.
Benzin ve motorin fiyatları arasında makas daraldı. Benzinin litre fiyatı 6 lira 38 kuruş, motorinin litre fiyatı 5 lira 92 kuruş oldu. Bu da dizel araçlara ilgiyi azalttı.
TIKLAYIN - Düz vites araç mı yoksa otomatik vites araç mı almalı?
TIKLAYIN - En az arıza yapan otomobil markaları hangileri ?
TIKLAYIN - Otomobilde hangi markaların yedek parçaları daha ucuzdur?
Dizel araçlarda ilk altı ayda satış kaybı yaşadı. 2019 yılı ilk altı ayda pazarın yüzde 56,1'i dizel araçlardan oluşuyordu. 2020'nin ilk yarısında bu oran yüzde 46,6'ya düştü.
Yakıt fiyatlarındaki farkın azalmasıyla dizel araçların amorti süresi de uzadı. Benzer özelliklere sahip benzinli ve dizel araç arasında yaklaşık 45 bin lira fiyat farkı bulunuyor. Benzinli bir araç kilometrede 49 kuruş, dizel araç ise 30 kuruşluk yakıt tüketiyor.
Yeni rakamlarla aradaki farkın kapatılması için gereken kilometre 245 bini aşıyor.
Böylece yılda ortalama 30 bin kilometre giden bir sürücü için amorti süresi 8 yıla denk geliyor.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(26)İrfan - Ben yıllarca benzinli araç kullandım şimdi dizel kullanıyorum benzin mazotla kıtasla fiyat farkı çok az fakat yanma oranı yüksek olan benzine para dayanmıyor lpg taksan çekişi düşüyor dizel de öyle sorun yok benzinle 500 km gidersin dizelle 800 den fazla bunun neresi aynı.
Ramazan - Yaw kamyonların elektrikle ya da benzinle çalışacağını hiç düşünemiyorum
Selchuk - Elektrik + Hidrojen yakıt hücresi ile çalışıyor. Bir kaç prototip mevcut.
Poli - Peki 8 yılda dizel araç aynı model benzinli araç ile olan farkını amorti etti. Satarkanki fiyat farkı ne olacak dizel araç kullananın extra karı olacak totalde benzinliden daha ucuza gelmiş olacak bunuda yaz bari.
Musa - Yav ne anlatıyor bu haber Türkiye hala dizel cenneti 2019 itibariyle İngiltere’de kesinlikle yasak dizel ordan arkadaşlar arabalarını buraya getirip 2 yıl tutabiliyor 2 yıl sonunda 6 aylığına çıkış yapması yeterli ve trafik vergisinden mahsup bir kasko ödeyerek biniyorlar.Dizeli geçtim bildiğim bir kaç ülke benzini bile tarih belirledi tamamen elektrikli otomobillere geçiş için 2030 Hollanda da elektrikli araç hariçi kullanılmayacak
Mahmut - Ayrıca devlet benzinli araç satışlarını artırılması için bu esitlemeyi yaptığını tahmin etmekteyim.
Mahmut - Dieselin özgül ağırlığı viskozitesi daha yüksektir. Yakma teknolojisi farklı olup %99a yakın bir verime sahiptir. Distribitör ve buji sistemleri olmadığından daha az ariza verir. Ancak ağır bakımları daha pahalıdır. Sadece biraz gürültülü calisir araç biraz daha hantaldır ancak kolay kolay yolda bırakmaz.
Eralkay - Bugünün şartlarında kim ne derse desin dizel otolardan kolay kolay vazgeçilmez. En az yaktığı iddia edilen benzinli araç bile bir depoyla en çok 500 km yaparken, dizelde bu 900 km ye kadar çıkabiliyor. İyi ve eksiksiz periyodik bakımlarla ömrü çok daha uzun. Turbo büyük bir avantaj. LPG takdırma derdi yok. Benzinli araç satışları düşünce aniden tukaka olan dizel araçlar iddia edilenin aksine hâlâ çok tutuyor...
Admin - Sanki benzin çok ucuz bide motorin benzinden yağlı olduğu için daha çok km yapıyor araba alacağım iyi bir markanın dizelini pejo yada mercedes
Hulki - Milleti kandırmayın. Benzinli araçlar adamın ocağını söndürür. Elektrikli araçlarınsa akibeti hala meçhul. Sayısız sorun var. O zaman, Dizel e devam.
Boğaz Kartalı - Basitçe; dünyada ne kadar petrol çıkartılıyor ise rafine edilip tiner benzin motorin fuel oil vs. olarak kullanılacak. Bunlardan herhangi birinin kullanımı kısıtlanırsa artan miktarını toprağa gömmeyecekler. Yani motorini taşıtlarda az kullanınca başka bir alanda kullanıp stoklar tüketilecek. Dolayısıyla atmosfere aynı oranda karbon salınımı olacak. Burada amaç sadece satış dengesini sağlamak
Cambaza Bak... - Dizel araçları yasaklamaya dünya önce vapur gemi ve kamyonlardan başlasın. Zaten devir elektrik devri olmuş. Cambaza baktırdıkları yeter.
Dizel - İnsanları alışverişe teşvik amacıyla yazılmış bir haber. Dizel araçlar hala benzinli araçlara göre daha az yakıt tüketiyor.
Gökhan - Dizeli bitirmek istiyorsanız yakıt ile değil turbo özelliğini benzinli araçlarda yaygın şekilde kullanarak bitirebilirsiniz. Dizelin en büyük avantajı turbo. Bu da daha seri olmalarını sağlıyor. Benzinli araçlara da turbo konsa kimse dizelin yüzüne bakmaz. Sıfır dizel otomobil 30 60 bin TL faha fazla benzinliden. Ancak 100k km sonra benzinli dizele göre daha pahalı oluyor. Yani dizelde 2. Elde zarar çok.
Abdurrahman - İyide güncel benzinli araçların neredeyse hepsinde turbo kullanılıyor zaten
Mustafa - Bence en güzeli lpg uyumlu turbo benzinli araç üretmek hatta fabrika çıkışlı lpgli üretmek.
Kurt Seyin - emisyon salınımı kaynaklı yasaklamalar yapılıyor eyvallah ancak içten hanmalı motorlu araçların üretim aşaması ve sonrasindaki emisyon salınımı neredeyse elektrikli motorlu araçların üretiminde salınan emisyonla eş değer. hatta üretiminde kat ve kat fazla. eletrikli araç sadece akaryakıt maliyetini düşürür gerisi boş.
Ali̇ İhsan Köse - Dizel araçlarla benzinli araçların yeni araç alımındaki fiyat farkından dolayı satışları düşüyor. Aynı fiyata satıldığında herzaman dizeli tercih ederim. Yeni nesil dizeller hybrıd araçlardan bile az yakıyor.
Ismail. - Ben de peugeot 208 dizel var1600 motor. 1 litre mazot 23 km.gidiyor.komşunun benzinli 208 peugeot 1300 motor 1 litre benzinle 13 km.yapıyor. Mazot benzinden daha pahalı olsa bile dizel araba çok daha avantajlı
Mehmet - Dizel ucuz diye tasdif ediliyordu Dizel tüketen araçlar Benzinle Dizel arasında fark kalmadığı zaman Dizel araç almak akla ziyan çünki Dizel araç bakımları pahalı Benzinli araca göre artı Dizel araçta ses oluyor yolculuk konforu düşüyor aslında Benzinli araçlar hem sessiz konforlu hızlı hemde bakımları ucuz Benzinli araç tercih etmek daha akıllıca olur
Hüseyin Özçetin - Motorinin kalorifik değeri , benzinden % 13.5 daha fazladır. Litre fiyatları aynı olsa bile, silindir hacmi ve ağırlığı aynı olan araçlardan motorin kullanan araç % 13.5 daha fazla kilometre yapar. Son zamanlarda fuel oil tüketimi azaldığı için, fuel oil motorine dönüştürülmektedir (RUP tesisleri) . Dolayısıyla motorinli araçlara ilgi mutlaka devam edecektir. Yakıtların daha etkin kullanımı ve yeni motor teknolojileri ile çevreye olan zararları azaltılabilir.
Dizel - Tam anlatilmasi gereken sey. 100km de ki yakit sarfiyati dizelde daha dusuk. Dolayisiyla fiyatlar ayni olsa bile diEl avantajli. Hatta bir yere kadar dizel daha pahali olsa bile daha avntajli
Çakır - Adam bildiğin 90 a takmış golü
Araştıran - Heberi okuduktan sonra Nissan in sitesine girdim. Qashqai ye baktım. 1.3 benzinli otomatik visia paket 231bin. 1.5 dizel otomatik visia paket 238.400. nerede 45 bin fark hangi araca baktınız. Artı 1.5 ile 1.3 performans farkı da cabasi
Fakir - ATV mevcut yönetim tarafından düşürülmelidir.
Envar - Beslenmene dikkat et Akif kardeşim,esas senin yorum ne alaka...
Akif - Ne alaka kardeşim %42 ye düşmesi onla alakalı değil insanlar dizel çok pahalı diye benzinli araca yöneliyor piyasası ondan azalıyor sen benzinli fiyatına dizel sat bakalım ne olacak
Anti Dizel - dizel üretimi durduğu gibi mesela dizel aracın ile istanbul ankara izmirde dolaşman yasaklanacak. Bakalım o zaman da dizelin fiyatları iki kar artacak mı
Ali - Diesel ülkemizde en az elli yıl daha popüler kalır. Diesel üretimi durursa eldeki Diesel otomobillerin değeri iki kat artar. Güç, performans, tasarruf dieselde... Üstelik 1.3 diesellerin MTV'si de yılda yaklaşık bin lira daha az. Ama tork ve beygir gücü süper.
Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.