YKS öncesi ne yenmeli? Sağlık Bakanlığından kahvaltı uyarısı

Sağlık Bakanlığı, YKS’ye girecek öğrencilere sınav öncesinde beslenme tüyoları verirken yoğun karbonhidrattan kaçınılmasını önerdi.

Öğrenciler için en önemli öğünün kahvaltı olduğu belirtilirken, Hürriyet'te yer alan habere göre şu önerilerde bulunuldu:

"Yeterli enerji ve besin öğelerini sağlayan bir sabah kahvaltısında peynir ve yumurta (sizi uzun süre tok tutar), birkaç dilim ekmek, pekmez, tahin, zeytin ile mevsimine uygun olan sebzelerden domates, yeşil biber, salatalık, maydanoz veya meyve bulunmalı. Bunun yanında fındık, fıstık ve ceviz yararlıdır. Halk arasında şekerli besinlerin dikkati ve algılamayı arttırdığına yönelik yanlış inanışlar bulunuyor. Ancak yoğun karbonhidrat tüketimi gevşemeye ve uyku halinin artmasına sebep olabilir. Bu nedenle sınav sırasında basit şekerler veya çikolata yerine doğal karbonhidrat kaynağı kuru meyveler tüketilmeli. Sınavda su tüketimi konsantrasyonu arttırır. Sınav öncesinde çay, kahve gibi kafein içeren içeceklerden kaçınmalı.”

27 Haz 2020 - 07:53 - Sağlık


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?