Türkiye’de 2002'den bu yana faaliyet gösteren online alışveriş sitesi İstanbul Bilişim ile tüketiciler arasında yaşanan sorunlar Saadet Partisi Konya Milletvekili Abdulkadir Karaduman tarafından TBMM Başkanlığına taşındı. Karaduman, Anayasanın 98’inci ve İçtüzüğün 96 ve 99’uncu maddeleri gereğince Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan tarafından yazılı olarak cevaplandırılması için 4 soruluk önerge verdi.
İstanbul Bilişim şikayet geri dönüşlerinin ardından, şirketin genel müdür yardımcısı Serdar Gülmez, nisan ayında katıldığı programda yaptığı açıklamada, sorunun yurt dışı kaynaklı tedarikçi firmalardan kaynaklandığı savunmuştu.
"TÜKETİCİLER SATIN ALDIKLARA ÜRÜNLERE ULAŞAMAMAKTA"
Konya Milletvekili Abdulkadir Karaduman soru önergesinde, “Online alışveriş sitesi olan İstanbul Bilişim’den alışveriş yapan tüketicilerin yaşadığı mağduriyetler ulusal basına yansımıştır. Tüketiciler satın aldıkları ürünlere ulaşamamakta, iade veya iptal ettikleri siparişlerin parasını almakta güçlük yaşamaktadırlar. Yaşanılan sorunlarla ilgili muhatap bulamayan tüketicilerin konu ile ilgili savcılık ve CİMER’e yaptıkları başvurular da sonuçsuz kalmaktadır. Mağduriyetler katlanarak artarken online alışveriş sitesi satışlara devam etmektedir.” ifadelerini kullandı.

RUHSAR PEKCAN'A İSTANBUL BİLİŞİM İLE İLGİLİ 4 SORU
Abdulkadir Karaduman, imzalı soru önergesinde şu sorulara yer verildi:
1. Bakanlığınız, online alışveriş sitesi olan İstanbul Bilişim’in tüketiciyi mağdur eden uygulamalarına yönelik yasal bir süreç başlatmış mıdır?
2. Konu ile ilgili Bakanlığınıza ulaşan toplamda kaç adet şikâyet vardır?
3. Benzer şekilde tüketicileri mağdur eden online alışveriş siteleri ve işletmeler Bakanlığınızca denetleniyor mu?
4. Tüketici Hakem Heyetleri, tüketicilerin yaşadığı benzer sorunların giderilmesi hususunda hangi çalışmaları yürütmektedir?
İSTANBUL BİLİŞİM ŞİKAYETLERİ
Bazı tüketiciler başlattıkları kampanyalar ile şirkete karşı yaptırım uygulanması için bakanlıklara ve adli mercilere harekete geçme çağrısı yapıyor.
Firmanın gelen şikâyetlere sosyal medya platformları üzerinden verdiği bazı cevaplar şöyle:
“Değerli Müşterimiz, Şikayetiniz Muhasebe departmanına iletilmiştir. En kısa sürede tarafınıza dönüş yapılacaktır. Saygılarımızla, İstanbul Bilişim Müşteri Hizmetleri”
“Merhaba, çağrı merkezimizdeki yoğunluk nedeniyle bekleme süresi uzayabilmektedir. Gerekli kontrolleri ve desteği sağlayabilmemiz için sipariş numaranızı bizimle özel mesaj aracılığıyla paylaşabilir misiniz?”
“Merhaba, gerekli kontrolleri ve desteği sağlayabilmemiz için sipariş numaranızı bizimle özel mesaj aracılığıyla paylaşabilir misiniz?”
“Merhaba, iade sürecinde yaşanan gecikme için çok üzgünüz. Sürecin hızlandırılması için muhasebe birimimize konuyu ilettik. İyi günler dileriz.”
“Merhaba, iade süreciniz devam etmektedir. İade işleminiz sağlandığında tarafınıza bilgilendirme yapılacaktır. İyi günler dileriz.”
Nisan ayında, tüketicilerden gelen İstanbul Bilişim şikayet geri dönüşleri sonrası İstanbul Bilişim Genel Müdür Yardımcısı Serdar Gülmez, katıldığı Youtube programında, yaşanan sorunun yurt içi ve yurt dışında yaşanan tedarikçi firmalardan kaynaklandığını söylemişti. Gülmez, açıklamasında kendilerine ulaşan müşterilerin iadelerini yaptıklarını savunmuştu.
İSTANBUL BİLİŞİM TELEFON NUMARASI VE ADRESİ
İstanbul Bilişim telefon numarası ve adres bilgilerini merak eden kullanıcılar internette aramalar yapıyor. İnternet sitesinde yer alan bilgilere göre, haftanın 7 günü çalıştığını belirten şirkete 12:00 - 20:00 mesai saatleri arasında 0850 333 09 12 numaralı çağrı merkezinden ulaşılabiliyor.
İstanbul Bilişim adresi şirketin internet sitesinde Halide Edip Adıvar Mh. Çifte Cevizler Cad. No:3, Kat:7 Şişli / İstanbul olarak geçiyor.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(21)Linda - Merhaba,
Biz özel bir borç vericiyiz ve gayrimenkul ve her türlü işletme finansmanı için bir işbirliği finansmanı yapıyoruz. Ayrıca, Devlet Onayı ile bireylere, Firmalara ve işbirliği kuruluşlarına Krediler sunuyoruz. Şirketimiz, Birleşik Krallık merkezli meşru bir çevrimiçi finans kuruluşudur ve çeşitli ülkelerde şubeleri vardır ve normal uzatılmış prosedürler olmadan finansal yardım almaya tamamen kararlıyız, yani kredi vermeden önce teminat ve arka plan kontrolleri istemiyoruz.
Şirket% 3 faiz oranı ile kredi sunmaktadır.
herhangi birinden nasıl kredi alınacağı hakkında daha fazla bilgi için şirket personeli ile iletişime geçin.
e-posta [email protected]
Whatsapp: +1215660 7434
Mehmet Sağlam - Devletimiz bu siteyi kontrol altına almalıdır o kadar insanın şu pandemi döneminde parası gitti paramızı istiyoruz
Özcan YILMAZ - Saadet Partisi Konya Milletvekili Syn. Abdulkadir Karaduman'ın tüm çaba ve uğraşlarına rağmen firma bu gün itibarı ile konkordato ilan etmiştir. İlgili mercilere duyrulur.
Yaklaşık 1 yılda 40.000 mağdur sayısına ulaşan firma bugün Konkordato ilan etti.
Ürünleri sevk edilmeyen ve iptal ettikleri halde ücret iadelerini alamayan mağdurların ilamsız icra yolu ile yasal haklarını almaya çalıştıkları şu süreç de firma konkordato ilan ederek önlerine yasal bir duvar koydu.
Dolayısı ile yasal tüm yollardan arayışları durdu, durduruldu.
Yaklaşık 1 yıldır Cimer, Tüketici Hakem Heyeti ve Savcılık kanalları ile yapılan binlerce şikayet olmasına karşın hiç bir aksiyon alınmayan firma Konkordato ilan ederek bu gün imtiyazlı alacaklı olarak müşterilerini de gösterebiliyor.
Türkiye de ki kamu kurum ve kuruluşlarını üstün çaba ve çalışma disiplinlerinden dolayı şahsım ve mağdurlar adına tebrik ediyorum.
Sadece bir kaç hafta önce youtube kanalları üzerinde canlı yayın yapan Bilişim finans müdürü Syn. Kemal AKARSU bey; sermaye artırımına gidiyoruz. Pandemi süreci ile ilgili tedarik sorunları yaşadık ancak bu sorunları aştık. Artık hem iç piyasadan hem de dış piyasadan ürün tedarik edebiliyoruz demişti. Stokta bulunmayan ürünlerin internet sayfanız üzerinde hala satılmakta olduğuna dair duyumlar var sorusuna ise, stok da olmayan ürünlerin sayfamızdan reklamları kaldırıldı. Ayrıca mağdur olan kişiler yıllık satışımızın sadece %8 lik dilimini oluşturuyor. Büyütülecek bir şey yok basit rakamlar gibi beyanlar vermişti. Şimdi bu bahsi geçen videonun farklı nedenler gösterilerek yayından kaldırıldığını ayrıca firmanın konkordato başvurusunun kabul edildiğini görüyoruz. Görmedim, duymadım, bilmiyorum. Güler misin, ağlar mısın Türkiye’m haline ?
Ufuk Akçay - Hükmet neyi bekliyor adamların parayı vurup kaçmasını mı? Peki bu ülkenin Cumhuriyet savcıları nerede? Ortada nitelikli dolandırıcılık var, insanlarının mağduriyetini engelleyemeyen bir hukuk yapısının bize ne faydası var çok merak ediyorum.
Laz - Adamlar hala çalıyorlar.olmaz böyle bir şey.Açıktan soygunculuk.
Ufuk - Aynen, hükümet zatan yok ta, cumhurbaşkanlığı sistemi de çözüm değil bu dolandırıcılara,
Ufuk - beni de dolandırdılar 4 bin küsür tl cimer ve tüketici hakem h. bsaşvurdum ama umudum yok....
Özcan Yilmaz - Yaklaşık 1 yılda 40.000 mağdur sayısına ulaşan firma an itibarı ile Konkordato ilan etti.
Ürünleri sevk edilmeyen ve iptal ettikleri halde ücret iadelerini alamayan mağdurlar ilamsız icra yolu ile yasal haklarını almaya çalıştıkları şu süreç de firma konkordato ilan ederek önlerine yasal bir duvar koydu.
Dolayısı ile yasal tüm yollardan arayışları durdu, durduruldu.
Yaklaşık 1 yıldır Cimer, Tüketici Hakem Heyeti ve Savcılık kanalları ile yapılan binlerce şikayet olmasına karşın hiç bir aksiyon alınmayan firma Konkordato ilan ederek bu gün imtiyazlı alacaklı olarak müşterilerini de gösterebiliyor.
Türkiye de ki kamu kurum ve kuruluşlarını üstün çaba ve çalışma disiplinlerinden dolayı tebrik ediyorum.
Arthur Locke - Şikayetvar com'daki şikayetlerin içeriğine bakan herkes İstanbul Bilişim'in yaptığının nitelikli dolandırıcılık olduğunu herkes görür. Bu şikayetlere dayalı analizlerim, bu soygunun Haziran ayında "peak" yaptığını, Temmuzda ciddi bir gerileme gerçekleşeceğini, kötü ünü giderek daha da hızlı yayılmaya başlayan bu firmanın en geç altı ay içinde kayda değer yeni mağdur edinemeyeceğini ve topladığı paralarla kaçıp gideceğini düşündürüyor.
Arthur Locke - Bu haberi sizden başka veren çıkmadı. Sizin verdiğiniz açıklama da yetersiz. Sonrası da gelmedi. Benim önceki yorumum da yayınlanmamış.
Halis - Ankara - 30 mayısta 1 bulaşık m. 1 çamaşır makinesi siparişi verdim toplam yaklaşık 5000tl. 22 Haziran pazartesi müşteri hizmetlerinden Hatice kesmük ile görüşerek bilgi aldım tedarikçi gecikmesi palavrası uydurmasıyla 6 temmuza kadar gönderilir dediler. Dedim sözleşmede tedarik 30 günü geçemez iptal ve iade istiyorum.. Gönderdikleri maillerle DP-2540625 ve DP-2540699 numaralı siparişlerimi iptal ettirdim. 14 gün içinde yatacak diye mail geldi.. 14 gün pazartesi doluyor ancak acil paraya ihtiyacım var göndermeleri için değişik kanallarla mesajlar ilettim ilgili departman palavralarını cevap gönderdiler yada cevaplamadılar bazılarını. Pazartesi icra takibi ve savcılık suç duyurusu yapacağım son günleri pazartesi.. 22 hazirana kadar i.b. ile ilgili olumsuz böyle bir durum aklımın ucundan bile geçmez zira devletin buna müsaade edeceği aklımdan geçmezdi ancak bir araştırdım ki şikayetler 2019 yılı sonbahar aylarına uzanıyor yetkililer ise uyuyor!
Sezen - E-devlet kapısından Ticaret Bakanlığı Tüketici Hakem Heyeti'ne şikayet iletebilir, bankanıza giderek havale/EFT/kart harcama itiraz dilekçesi oluşturabilirsiniz.
https://www.turkiye.gov.tr/tuketici-sikayeti-uygulamasi
Çok geçmiş olsun.
Dadaş Namso - Selam bende istanul bilişimden torunum eba uygulamasından derslerini çalışsın diye emekli maaşımdan biriktırdiğim ve amcalarının katkısıyla sağladım parayla 26 nisan 2020 ve 2470868 sipariş koduyla televizyon siparişi verdik.tamam ödemeniz onaylandı.parayı aldılar ürün yok.başta torunumu mağdur ettiler derslerini düzgün takip edemediler beni mağur ettiler.adiler bir telesekreter koymuşlar tedarkçi sorunundan dolayı felan filan canlı biri çikmıyorki derdimi anlatayım.cimere ordan tüketici heyetine orada önce bir ihbar çekip 15 gün sonra şikayet oluşturacağız bu iş için özel sektörde çalışan çocuğumda izin alıp bu işleri başlatması için mağdur oluyor.birde siteye giriyorsun istanbul bilişim kalitesine en çok güvenilen marka reklamı çıkıyor tam bir çiflik bank senininde senin kalitende ALLAHcc belasını versin.ürünümü istiyorum 4 ay milletin parasını kullanıp birde iyade teklif ettiklerini duydum.türkiye sizin gibilerinin babasının çifliği deyil RABbim devletimize yardım etsin birde sizin gibilrle uğraşıp meşgul oluyor.hala sipariş alıp para topluyorlar ürününüz 15 gün içinde diyiyorlar .......................................................................
Fatma - Antalya - Merhaba bende İatanbul bilişim mağduruyum, 24.04.2020 tarihinde DP-2469244 kodlu çamaşır makinesini 2.199.43 TL havale yaparak aldım ve sonrasında sürekli tedarikte yok dedikleri için 13.05.2020 tarihinde iptal ettim ama hala paramı geri alamadım, borç bulup havale ettim ve hala makinem yok, iki bel fıtığı ve bir menisküs ameliyatı olduğum için elde de çamaşır yıkayamıyorum Coronalı günlerde zaten gelirim yok işsizim birde bu şekil mağdur edilmek çok ağır ve ben de çok ağır beddualarımı gönderiyorum.....
Olcay D. - Hükümet yetkilileri hala daha sessiz illede büyük bir vurgun olduktan sonramı gündemlerine alacaklar pes doğrusu, bu nasıl vatandaşı korumak nasıl haksızın yanında olmak, Allah tüm mazlumların hakkını bu zalimlerden sessiz kalanlardan imkanı varken birşey yapmayanlardan elbet intikam alacaktır
Busra - Şu pandemi döneminde insanlar işsiz kalmış durumda ve sizin haksız kazancınız yüzünden mağdur edilmiş insanlar dişinden tırnağından arttırarak ihtiyacını karşılamak istiyorken sizin yaptığınız tamamen vicdansızlık
Fatma - Urunu alali 5 ay iptal edeli 4 ay oldu ama parami hala iade etmediler.Surekli ayni mesajlari gonderiyorlar. Binlerce insan var benim gibi tuzaklarina dusen ama yapilan hic bir sey yok simdiye kadar.
Gazili18 - bu firma yasalardaki bazı açıları kullanıyor
bu kadar şikayetçi varken devlet bu işe bir çözüm bulmalı.
paralar bir havuzda tutulmalı, ürün müşteriye ulaşınca firmaya aktarılmalı.
diğer türlü parayı gönder aylarca bekle.
bu sorun başka türlü çözülmez
Abdullah - tüketici hakem heyetlerinin yaptırımı olmadığından herhangi bir işlem yapamaz, sadece ücret iadesine karar verebilir. bu konu hakkında tüketici hakem heyetlerine kaç müracaat var diye sorulabilir.
firma yetkilileri dış tedarik sorunu var diye yalan söylüyorlar, olmayan malı niye satışa sunuyorsunuz ki? ben tv almak için araştırma yaptım, en ucuz fiyattan 500 tl daha ucuz fiyata satışa sunuyorlardı. firma, yaklaşık 1 senedir vatandaşı mağdur ediyor, devlet bunu dikkate almalı.
Vatandaş - İnternetten satış yapan şirketler ve kargo firmaları maalesef devlet tarafından ciddi ceza verilmedikçe adam olmazlar.
Sakarya - Taşıyan dan allah razı olsun 100gün oldu hala gelmedi sipariş im
Mağdur - Burdaki adrese gidin biraz sesinizi çıkarın veriyorlar parayı yoksa aylarca beklersiniz
Bilişimci - Bu firmanın sahtekar olduğunu sağır sultan bile duydu ama illa ki medyada yer alacak ki ondan sonra bu hükümet bir şey yapsın. sorsan almayın kardeşim siz de derler.
Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.