Reklamı Kapat

Üniversiteler uzaktan eğitimde sınıfta kaldı

Saadet Partisi, Covid-19 nedeniyle bütün dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hayata geçirilen uzaktan eğitim sistemini masaya yatırdı.

Bünyamin Güler
Bünyamin Güler Tüm Haberleri
Haber albümü için resme tıklayın

Sistemle ilgili detaylı bir rapor hazırlayan Saadet Partisi, sistemin artılarını ve eksilerini değerlendirdi. Türkiye’de uygulanmaya çalışılan uzaktan eğitim sisteminin alt yapı eksikliği, eğitim-öğretim eksikliği, öğretim elemanlarının sisteme yabancı olması gibi nedenlerden dolayı üniversitelerin sınıfta kaldığına vurgu yapıldı.

Saadet Partisi ‘Yüksek Öğretimde Covid-19’la Birlikte Çözüm Olarak Sunulan Uzaktan Öğretim Uygulamasında Yaşanan Sorunlar Nelerdir?’ başlıklı raporunda uzaktan eğitimi masaya yatırdı.  Türkiye’de ilk koronavirüs vakasının görülmesinden sonra 3,9 milyonu açık öğretim olmak üzere yaklaşık 7,8 milyon öğrenci ve 207 üniversite ile ilgili YÖK tarafından tedbirler alındığının belirtildiği raporda, programlara uygulamalı ve yüz yüze eğitim yerine uzaktan eğitimle devam edildiği hatırlatıldı.  Raporda, alt yapı eksikliği, eğitim-öğretim eksikliği, öğretim elemanlarının sisteme yabancı olması ve üniversitelerin uzaktan eğitim kapasitesine sahip olamamasından dolayı bu süreçte sınıfta kaldığına vurgu yapılıyor.

ÖĞRETİM ELEMANLARININ SİSTEME YABANCI OLMASI

Uzaktan eğitimde teknik alt yapının önemli olduğunun ifade edildiği raporda, bu alt yapıyı kullanacak kişilerin sistemi kullanma bilgi ve beceriye sahip olma düzeylerinin de sistemin başarılı olabilmesi için önemli olduğuna vurgu yapıldı. Covid-19 sürecinin başlamasıyla birlikte üniversitelerin büyük bir çoğunluğunun alelacele alt yapılarını kurarak sınırlı kalan süre zarfında ise öğretim elemanlarına bu teknolojiyi kullanma eğitimi verdiği belirtilirken,  ancak zamanın kısıtlı olmasından dolayı eğitimin tam verilemediği ifade edildi.

SAADET PARTiSi’NDEN ÖNERiLER

Çağımızın bilgi teknolojileri çağı olduğu göz önüne alındığında üniversitelerimizin açık ders malzemeleri, çevrimiçi dersler ve uzaktan dersler gibi uygulamaları hayata geçirmesi ve bunu gerçekleştirirken de profesyonel bir şekilde özellikle milli kaynakları geliştirmeye odaklı bir tutum sergilemesi önemlidir.

Günümüz dünyasında değişimin hızlı ve etkili olduğu ve değişime direnilemeyeceği açıktır. Bu durumda yapılması gereken teknolojiyle beraber evrilen öğrenenlerin ihtiyaçlarını karşılamak için yükseköğretim kurumlarının kendilerini güncellemeleri ve en önemlisi bu adımları stratejik bir planlama çerçevesinde kontrollü yapmalarıdır.

İleri çalışmaların sadece teknolojiyi değil, kuram ve uygulamayı da sürece katmasının gerçekçi, somut sonuçlara ulaşılabilen araştırmaların ortaya çıkabilmesine olanak tanıyacağı, dolayısıyla ileri çalışmaların teknoloji, kuram ve uygulama üçgeninde yürütülmesi önemlidir.

Sadece teknoloji odaklı değil, merkezinde insan olan politikalar üretilmeli, dolayısıyla stratejik planlamaların ve ilgili yatırımların bu yönde yapılması gerekmektedir. Paydaşların ilgili süreçlerin bir parçası olması, strateji ve vizyon belgelerinin uygulayıcıların da içinde olduğu bir süreç içerisinde hazırlanması bir gerekliliktir.

ÖĞRETİM İÇERİĞİ EKSİKLİĞİ

İçerik oluşturmanın uzaktan eğitimin en önemli unsuru olduğunun belirtildiği raporda, içeriğin kalitesinin eğitimin kalitesini belirleyen etkenlerin başında geldiği ifade edildi.  Yine ÜniAr tarafından yapılan araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin sadece yüzde 30’u dijital içeriklerin dersin amacıyla örtüştüğünü ifade ederken önemli bir bölümü ise dijital içeriklerin ve öğretim materyallerinin yarısından fazlasının dersin amaçlarıyla örtüşmediğini belirtiliyor. Bu eksikliklerin ise uzaktan eğitim sürecini sekteye uğrattığı kaydedildi.

ÖĞRENCİLERİN UZAKTAN EĞİTİME YABANCI OLUŞU

Öğretim üyeleri kadar öğrencilerin de uzaktan eğitim konusunda yeterli birikime ve teknolojik imkanlara sahip olmamasının bir başka sorun olduğuna dikkat çekilen raporda, öğrencilerin yüzde 64’ünün üniversitelerin uzaktan eğitim konusunda hazırlığını yetersiz bulduğu belirtildi. Ayrıca ÜniAr’ın araştırmasına göre öğrencilerin yüzde 53’ünün üniversitelerin kendilerini uzaktan eğitim süreci hakkında yeterince bilgilendirmediği de belirtildi.

ALT YAPI EKSİKLİĞİ

Yükseköğretimde zorunlu olarak uzaktan eğitime geçilmesinden dolayı bazı sorunların yaşanmasının kaçınılmaz olduğunun belirtildiği raporda, sorunların kaynağına ilişkin veriler paylaşıldı. Uzaktan eğitimin örgün eğitimden oldukça farklı dinamiklere sahip olduğunun hatırlatıldığı raporda, Anadolu Üniversitesi ile Atatürk Üniversitesi’nin uzaktan eğitim tecrübesi olmasına rağmen, bu eğitimde büyük ölçüde öğrencinin aktif değil, pasif olduğuna dikkat çekildi. Modern anlamda uzaktan eğitimde ise öğrencinin daha aktif olduğuna vurgu yapıldı.  Başta ABD ve Avrupa’da olmak üzere Covid-19 salgını nedeniyle uzaktan eğitime geçen üniversitelerin birçoğunda alt yapı zaten mevcut olduğu için sürecin daha hızlı gerçekleştirildiği belirtilirken, Türkiye’deki üniversitelerin birçoğunda bu alt yapı olmadığı için öncelikle teknik altyapı ile ilgili sorunlar yaşandığı ifade edildi.

16 Haz 2020 - 04:30 - Eğitim

Muhabir Bünyamin Güler


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket 2019-2020 Cemil Usta Sezonu Süper Lig şampiyonu sizce kim olur?