Sıfır araç piyasası hem koronavirüsten hem de pahalılığından dolayı son zamanlarda neredeyse durma noktasına geldi. Bu da ikinci el araç piyasasını hareketlendirdi. Ancak ikinci el alırken nelere dikkat etmemiz gerekiyor? Dynobil Oto Ekspertiz’in kurucusu İbrahim Miraç Söken ikinci el otoda önümüzdeki aylara ışık tutacak açıklamalarda bulundu.
Eski Yöntemler Tarihe Karıştı
Araç başında pazarlık yapıldıktan sonra mutlaka tanıdık bir ustaya götürülür ve herhangi bir sıkıntısı olup olmadığına bakılır. Ancak eski yöntemlerle araçların doğru bir şekilde değerlendirilemeyeceğini belirten Dynobil kurucusu İbrahim Miraç Söken, tepeden tırnağa kontrol edilmeden araç alınmaması gerektiğine vurgu yaptı.
“Araç piyasası hızla büyürken bazı satıcıların alıcılara değerinden fazla fiyata, söylediklerinden farklı bir araç satması, alıcıları alacakları araçlarını tanımaya mahkum etmiştir. Ne yazık ki ülkemizde oto ekspertiz alanında çok fazla kurumsal firma bulunmamaktadır. Bugün hala daha aracın sesini dinleyen, binip iki tur atarak aracı kısa sürede tanımaya çalışan yerler mevcut. Peki, ne kadar sağlıklı bir yöntem izliyorlar? Araçlar muhakkak tepeden tırnağa incelenmeli ve alıcıya sağlıklı bilgi verilmelidir.
Yüzde yüz yerli sermaye ile kurulan ve bugüne kadar bir milyon araca ve kişiye yön veren Dynobil’in kurucusu Söken, sektörün hata kabul etmeyecek büyüklüğe eriştiğini sözlerine ekledi.
Söken; “Türkiye’de araç alım-satım sürekli artıyor ve ikinci el de güveni sağlamak oto ekspertiz firmalarının öncülüğündedir. Bunların sadece yarısı kurumsal, hal böyle olduğunda ise vatandaş kime güveneceğini bilemiyor. Bu sektörde hata payı olmaması gerekir ki insanlar gönül rahatlığıyla araçlarını alsınlar. Bugün ekspertizi yapılan bir aracın günler sonrasında satılma kararı alındığında bile insanlar tereddüt yaşıyor. Ülkemizde maalesef böyle bir güvensizlik söz konusudur. Teknolojiye ayak uydurmak bu işin en önemli ayağını oluşturuyor. Dynobil olarak bugüne kadar bir milyon araca rapor hazırladık. Dolayısıyla sektörün büyük kısmına hitap ediyoruz. Kurumsallaşma bu alan için son derece önemlidir” dedi.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(3)Topcu - Anlaşıldı bir tek siz iyi expertis yaparsınız.
Kemal - Dynobil rapor yazdığı araca en az 6 ay garanti vermeli ki yaptığı iş dahada kurumsal olur.
İzmirli - Ekspertiz yaptırılan yerlerede güven kalmadı,adiler bilhassa galericilerle anlaşmalı ekspertiz yapıyor,boyalı ve değişen parçayı orjinal gösteriyor.
Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.