İşte Koronavirüs'ün Türkiye ekonomisi üzerindeki ilk etkisi

Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı’nın (TEPAV) hazırladığı “Covid19’un Tüketici Harcamalarına Etkisi” adlı raporu salgının ekonomiye etkilerini ortaya koydu

Büyütmek için resme tıklayın

Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı’nın (TEPAV) hazırladığı “Covid19’un Tüketici Harcamalarına Etkisi” adlı raporu, salgının tüketici harcamalarını düşürdüğünü ortaya koydu.

Buna göre, Türkiye’de ilk vakanın görüldüğü 13 Mart haftasında 21.3 milyar TL olan banka kartı ve kredi kartı harcaması, 20 Mart haftasında 19.6 milyar TL’ye geriledi.
Bir önceki haftaya kıyasla 13 Mart haftasında işlem adedi yüzde 10, harcama tutarı yüzde 3 artarken; 20 Mart haftasında işlem adedi yüzde 14, harcama tutarı yüzde 8 azaldı.

Araştırmadaki bazı noktalar şu şekilde:

- Havayollarında yapılan harcamalar, bir önceki haftaya kıyasla 13 Mart haftasında yüzde 11, 20 Mart haftasında ise yüzde 35 azaldı.

- Seyahat acenteleri harcamaları, 20 Mart haftasında yüzde 32 azaldı. Konaklama harcamaları bir önceki haftaya kıyasla 13 Mart haftasında yüzde 11, 20 Mart haftasında yüzde 40 geriledi.

- Banka kartı ve kredi kartı ile yapılan harcamalarda önde gelen harcama kalemleri içerisinde yer alan internet üzerinden yapılan alışverişler, bir önceki haftaya kıyasla 13 Mart haftasında yüzde 8 artışla 4.2 milyar TL olurken, 20 Mart haftasında yüzde 14 azalışla 3.6 milyar TL seviyesine geriledi.

- Aynı dönemde giyim ve aksesuar harcamaları yüzde 47, yemek harcamaları yüzde 42 ve kumarhane/içkili yerlerde yapılan harcamalar yüzde 53 azaldı.

- Hizmet sektörleri yüzde 10, benzin ve yakıt istasyonları yüzde 6, elektrikelektronik eşya, bilgisayar yüzde 4, kamu/vergi ödemeleri yüzde 20, eğitim-kırtasiye-ofis malzemeleri yüzde 32, telekomünikasyon yüzde 6, kuyumcular yüzde 25, kulüp-dernek-sosyal hizmetler yüzde 23, araba kiralama yüzde 32 düştü.

# KORONAVİRÜS İLE İLİŞKİLİ:

01 Nisan 2020 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket 20-65 yaş arasında birisi olarak Maske alabildiniz mi?