Reklamı Kapat

Koronavirüs için koruyucu önlemler

Son günlerde gündemden düşmeyen koronavirüs insanları paniğe sürükledi. Virüsten korunmak için alışveriş merkezlerine koşan insanlar kolonya ve sabun gibi ürünleri stok yapmaya başladılar.

Şu ana kadar ölüm vakaları genellikle yaşlı birey ya da kronik rahatsızlıkları olan kişiler olmuştur.

Uzmanlar hastalığın şu belirtilerle kendini gösterdiğini ifade ediyorlar:

* Hastalık insandan insana bulaşma özelliği taşıyor.

* Bulaşma hızı suçiçeği hastalığında olduğu gibidir.

* Hastalığı taşıyan kişi ile bir metre mesafede durmak gerekiyor.

* Öksürük ya da hapşırma durumunda havadaki damlacıkların kişiye bulaşma riski vardır.

* Maskelerin açık alanda değil toplu taşıma araçlarında kullanılması daha doğrudur.

* Yüzeysel alanlar herkesin temas ettiği alanlar olduğunda buraya dokunanların ellerini yıkamaları gerekir.

* Dışarıda vakit geçirenlerin sık sık ellerini yıkamaları gerekir.

* Doğru beslenme koruyucu etkendir.

* Açık hava bulunma, evlerin havalandırılması egzersiz ve düzenli uyku koruyucu kalkandır.

* Ateş ve solunum sıkıntısı.

* Kuru öksürük şikâyetleri.

* Yüksek ateş, halsizlik.

* İştahsızlık, duygularda bulanıklık.

* Kilo kaybı.

* Ateş.

* Halsizlik ve durgunluk.

* Karın bölgesinin şişmesi.

* Görme sorunları, gözün sulanması ve gözde renk değişimi.

* Denge sorunları.

* Genel psikolojik durumda değişme, mutsuz ifade.

SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN YÜRÜYÜŞ YAPIN

Uzmanlar sağlıklı yaşam için günün belli vakitlerinde yürüyüş yapmanın şart olduğunu söylüyorlar. Günümüzde yoğun iş koşulları nedeniyle kendilerine vakit ayıramayan ve hareketsiz kalan insanlar çeşitli sağlık sorunları yaşamaktalar. Yürümek ise bu konuda bir engel teşkil etmiyor, kişi hayatına katkı sağlayacak kadar hareket edebilir, yürüyebilir:

* Asansörü kullanmayın mümkünse merdiven çıkın.

* Kısa mesafe için araç kullanmayın yürümeyi tercih edin.

* Sabah kalktığınızda yarım saat yürüyün.

* Sağlıkla yaşam için almamız gereken bazı önlemler var ki, bu önlemleri vaktinde aldığımız takdirde hayat kalitemiz değişecektir.

TAVSİYELER

* İhtiyaç olmadığı takdirde cep telefonu kullanmayın.

* Fazla kafein kullanmayın.

* Suyu ılık için.

* Akşam 7’den sonra yemek yemeyin.

* Tükettiğiniz yağlı gıdaların miktarını azaltın.

* Sabahları, daha çok akşamları daha az su için.

* Cep telefonu bataryaları ile mesafenizi uzak tutun.

* Uzun süre kulaklık takmayın.

* Gece 10 sabah 6 en ideal uyuma saatleridir.

* Uyku öncesi ilaç aldıktan sonra hemen uzanmayın.

* Şarjınız son çizgiye inmiş kadar az olduğunda telefona cevap vermeyin, radyasyon 1000 kat fazladır.

26 Mart 2020 - Sağlık


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket EYT konusunda ne düşünüyorsunuz?