Reklamı Kapat

Yabancılar tuvalet kağıdı, Türkiye'dekiler kolonya ve makarna stokladı

Koronavirüs salgınına karşı vatandaşların davranış biçimleri ülkeden ülkeye değişiklik gösteriyor. Yabancılar tuvalet kağıdı stoklarken Türkiye'dekiler kolonya ve makarna stokladı.

Koronavirüs (Kovid-19) 2019 Aralık ayından bu yana 13 binden fazla can alırken, 300 binden fazla kişiyle de enfekte olarak hem sağlık sistemini hem sosyal hayatı hem de ekonomik düzeni sarsmaya devam ediyor. 

Her ülke virüse karşı uluslararası standartlara uygun çözümlerle önlem alırken, vatandaşların davranış biçimleri ülkeden ülkeye değişiklik gösteriyor.

ABD, Avustralya ve Avrupa'da marketlerde en önce tükenen ürün tuvalet kağıdı olurken, Türkiye'de kolonya, makarna, sirke ve bakliyat stoku yapıldı.

Aylık Ipsos Hane Tüketim Paneli verilerine göre, bahse konu ürünlerin stoklanmasında yüzde 300'e varan bir artış yaşandı.

Medyaya boşaltılmış market rafları ve ürün kapma telaşı yansırken, tüketiciler 'kara günler' için özellikle 11, 16 ve 17 Mart tarihleri arasında makarnaya yöneldi. 

Bu ürünlerin yanı sıra, gıda, toz şeker, sıvı yağ ve çör torbası satışlarında da büyük artış gözlemlendi. Benzer şekilde, kolonya ve sirke satışları da büyük artış gösterdi.

Makarna ve bakliyatın ardından un da en çok alınan gıda maddelerinden biri oldu.

Bisküvi, süt, çikolata kapamalı ürünler, peynir, ev temizlik ve kağıt ürünleri de yine listenin başında.

Dünya Gazetesi'nin haberine göre, ortaya çıkan tabloyla ilgili konuşan Ipsos’un Türkiye CEO’su Sidar Gedik şu ifadeleri kullandı:

"Sağlık boyutu başta olmak üzere sosyal ve ekonomik etkileri ile tarihe geçecek ve belki de düzeni değiştirecek bir dönem yaşıyoruz. Koronavirüs (Kovid-19) salgını toplumda tutum ve davranış değişikliklerine neden olabilir, oluyor ve olacaktır. Ne kadar süreceğini henüz kestiremediğimiz bu dönemde yanıtlanması gereken yeni sorular var; öyle ki bazı soruları henüz düşünemedik bile. Davranış ve tutumda oluşabilecek trend değişiklikleri mevcut gerçeğin yansımasıdır. Bazı sektörler veya kategorilerde hiçbir değişiklik olmazken bazıları bu değişiklikleri görebilir. Sonuçta bu değişiklikler bireyin değişen doğasındaki yeni gerçeği yansıtır."

23 Mart 2020 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket EYT konusunda ne düşünüyorsunuz?