Reklamı Kapat

Yeni dolandırıcılık yöntemi: 7 saniyesine 25 TL alıyorlar

Dolandırıcılar yeni yöntem geliştirdiler. Vatandaşlara 'kargonuz var' diye oyalayıp dolandırıcılar 7 saniye için 25 TL'lik telefon konuşması yapıyorlar.

Dolandırıcıların, "Kargonuz var" diyerek aradıkları müşterileri başka bir numaraya yönlendirdikleri ve birkaç dakikalık bir telefon görüşmesinden milyonlarca lira vurgun yaptıkları tespit edildi.

Vatandaşı arayarak kargo paketi olduğunu iddia eden sahtekarlar, 'kargonuzu getirdik ama evde yoktunuz’ diyerek tüketicileri önce tuzağa çekiyor. Daha sonra telefon kapanıyor. Kargonun ne olduğunu merak eden vatandaş geri aradığında ise "Kuryelerimizi bu numaradan arayamazsınız" şeklinde bir sesli mesajla karşılaşıyorlar ve yönlendirildikleri '0 800' ya da '0 888' ile başlayan başka bir numarayı aradıklarında ise birkaç dakika içerisinde bir yıllık telefon faturası kadar fatura kesiliyor. Çünkü 7 saniyede bir 25 lira ücret alınıyor.

OPERATÖRLER AKTARIYOR

Posta'dan Hülya Çaylak'ın haberine göre, fatura ücretinin daha yüksek olması için '0 800'lü numarayı arayan vatandaş telefonda oyalanıyor. Böylece gelecek ücretin daha fazla olmasını sağlıyorlar. Bu özel hatlar ile operatörler arasında sözleşme olduğunu belirten Tüketiciler Derneği Başkanı Levent Küçük, "Dolayısıyla bu hatlar ne kadar aranırsa ve fatura ne kadar yüksek gelirse, bu ücret üzerinden hat sahiplerine bir aktarım yapılıyor. Böylece dolandırıcılar binlerce lira kazanıyor" diye konuştu.

'SAVCILIĞA BAŞVURUN'

Dolandırıcılık mağduru olanların hem ilk arayan numara hem de ‘0 800’lü numarayla ilgili Cumhuriyet Savcılığı’na suç duyurusunda bulunması gerektiğini belirten Küçük, “Ayrıca faturayla ilgili, iptal ya da iade için telefon operatörünüze talepte bulunun. Bilgi Teknolojileri Kurumu’na da şikayet etmek gerekiyor. Telefon operatörlerinin de bu konuyla ilgili kullanıcıları uyarması gerekiyor. Yani operatörler de sorumluluk almalı” dedi.

ARANMAYA KAPALI OLMALI

BTK, 3 Ocak 2019’da konuyla ilgili bir karar yayımlayarak önlem almıştı. Vatandaşların 888/898'li numaraları arayarak mağdur olduğunun dile getirildiği kararda, bu numaraların aboneleri arayabilmesi için ‘abone onayı’ zorunluluğu getirildi. 2 ay içinde onay vermeyen abonelerin hatlarının ise 888/898'li numaralara otomotik olarak kapatılması kararı alındı. Hatta yeni aboneliklerde de telefonların bu hatları aramaya direkt kapalı olması şartı getirildi.

YENİ YOLLAR BULUYOR

Hem yapılan haberler hem de BTK’nın önlemlerine rağmen dolandırıcılar yeni yollar bulmaya devam ediyor. 0 800’lü hatlar dışında şehirlerarası farklı telefon kodlarıyla dolandırma amaçlı aramalar da yapılıyor. Farklı numaralardan aranıp, beklemeye alındıklarını belirten vatandaşlar, "Beni telefonla aradılar, hiçbir şey demeden telefonda 6 dakika beklettiler. Ben de önemli bir şeydir diye kapatmadım. Şimdi faturamı merak ediyorum" diyerek şikayetlerini dile getirdiler.

20 Şubat 2020 - Asayiş


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket EYT konusunda ne düşünüyorsunuz?