Reklamı Kapat

Yerli otomobilde skandal: "Kandırılıyoruz!"

Habertürk gazetesi yazarı Fatih Altaylı, TOGG'u topa tuttu. Altaylı, "Yerli ve milli elektrikli otomobil işinde yanlışlar var diyorum, kandırılıyoruz diyorum, hesaplar tutmuyor diyorum" dedi.

Büyütmek için resme tıklayın

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) ismiyle 2019 yılının son günlerinde ortaya koyulan yerli otomobilde büyük skandal. Habertürk gazetesi yazarı Fatih Altaylı, bugünkü köşe yazısında yerli otomobili eleştiri yağmuruna tuttu. Altaylı TOGG projesi hakkında yanlışlıklar olduğunu, hesapların tutmadığını, kandırıldığımızı ancak hiçbir açıklamanın yapılmadığını ifade etti.

YERLİ OTOMOBİLİN HAYAL EVRENİ

Fatih Altaylı köşe yazısında TOGG Ceosu Gürcan Karakaş'a ağır eleştirilerde bulundu. Altaylı şu ifadeleri kullandı: "Yerli ve milli elektrikli otomobil işinde yanlışlar var diyorum, kandırılıyoruz diyorum, hesaplar tutmuyor diyorum. Bosch’tan bulduğumuz CEO’dan tık yok. Bak Gürcan Karakaş Beyefendi. Şimdiye kadar yaptığın tek şey Pininfarina’nın garajından bir araç seçmek oldu. Onu da büyük bir marifet yapmış gibi videolarla falan anlatıyorsun. Bu bile sana güvenmemem için yeterli. Çünkü kandırmanın küçüğü büyüğü olmaz. Bir kez kandırmaya başladın mı bunun sonu gelmez. Şimdi sağa sola “Bir evren kuruyoruz” falan diyeceksin. Bana sorarsan o bir “Hayal evreni.” 

İşte Habertürk gazetesi yazarı Fatih Altaylı'nın o yazısı: 

Yerli otomobilin hayal evreni
Yerli ve milli elektrikli otomobil işinde yanlışlar var diyorum, kandırılıyoruz diyorum, hesaplar tutmuyor diyorum.
Bosch’tan bulduğumuz CEO’dan tık yok.
Arasın, bilgi versin demiyorum.
Ama en azından varsa bir basın bürosu falan ya da bir sekretaryası ya yanıldığımı söylesin bilgi versin ya da uyardığım konular ile ilgili, planları ile ilgili iki not paylaşsınlar da biz de kamuoyuna bilgi verelim.
Yok böyle bir şey.
Hadi belli ki, bana gıcıksın.
Yahu Türkiye’nin otomobil ile ilgilenen, otomotiv gazetecisi dediğin tüm adamları soru soruyor, birine bile yanıt yok.
Çünkü adamın umurunda değil.
İki senenin sonunda ortaya yerli ve milli bir otomobil koyamazsa ne olacak ki!
Aldı zaten transfer parasını, maaş da iyidir.
Çeker gider.
Ondan ses yok ama babayiğitlerden yani taşın altında gerçekten eli olanlardan, parayı, sermayeyi koyanlardan ve koyacak olanlardan ses de geliyor bilgi paylaşıyoruz.
Gelelim Bosch’çu Gürcan Karakaş’ın pek de önemsemediği ve günü geldiğinde hallederiz dediği pil meselesini biraz açmaya.
Benim de, babayiğitlerin işi biraz bilenlerinin de elinde kesin bir bilgi var.
O da şu:
“Litium İon pil talebi ve üretimi 2019’dan 2030’a kadar yani 10 yıllık bir sürede 10 katına çıkacak.”
Bunun en büyük nedeni ise “EV” denilen elektrikli araçların giderek artacak olması.
2030 yılında tüm otomobil arzının yüzde 30’u ile yüzde 35’i arasındaki bir bölümünün elektrikli araçlar olacağı öngörülüyor.
Bu araçların en önemli ihtiyacı ise pil.
Bizim yerli ve milli otomobilimizi üretecek grubun CEO’su olacak bey “Pil”i önemsemiyor ama bakın dünyadaki en önemli pil üreticileri hangileri:

Tesla ile Panasonic’in pil konusunda ortaklık kurduğunu da aktarayım.
Tesla, ABD’de dünyanın en büyük pil fabrikasını kurdu. Gigafactoruy diye bilinen bu fabrikanın bir eşini de Çin’de kuruyor.
Bir tane de Almanya’ya kuracak gibi görünüyor.
Bizdeki CEO’nun önemsemediği pili, şu anda dünyanın en büyük elektrikli otomobil üreticisi olan Tesla bu kadar önemsiyor.
Peki tüm bu fabrikaları niye kuruyor Tesla ve diğerleri?
Yanıt artacak olan talep.
Bakın yıllara göre lityum ion pil talebi nasıl ve hangi amaçla artacak:

Bizim Almanya kökenli CEO’muza göre pil önemsiz ve “Bir yerden alırız” diyor ya...
İşte pilin önemsizliği burada.
Elektrikli otomobil demek pil demek ve biz orada yokuz.
Yani elektrikli otomobil konusunda da bugün patlamalı motorlarda ne ise öyle kalmamızı istiyor Bosch’tan gelen CEO.
Pili başkasından alalım istiyor...
Niye diye merak ediyor insan.
Pili de TOGG yapsın demiyorum ama en azından önemsizleştirmesinler bunu.
Israrla vurgulasınlar önemini.
“Acele etme Fatih olacaktır elbette” diyorsanız durum pek öyle göstermiyor diye yanıt vereyim.
Bakın önümüzdeki dönemde pil üretiminde kimler olacak, 2028’e kadar pil üretimi nasıl ve kimlerin elinde şekillenecek:

Şimdi ben bunları söyleyince CEO çıkıp bu işten anlamayanların karşısında “Biz fikri mülkiyete yoğunlaşıyoruz. Motor, pil bunları herkes üretecek. Biz yazılım mazılım zart zurt” falan diyecektir.
Bak Gürcan Karakaş Beyefendi.
Şimdiye kadar yaptığın tek şey Pininfarina’nın garajından bir araç seçmek oldu.
Onu da büyük bir marifet yapmış gibi videolarla falan anlatıyorsun.
Bu bile sana güvenmemem için yeterli.
Çünkü kandırmanın küçüğü büyüğü olmaz.
Bir kez kandırmaya başladın mı bunun sonu gelmez.
Şimdi sağa sola “Bir evren kuruyoruz” falan diyeceksin.
Bana sorarsan o bir “Hayal evreni”.

15 Ocak 2020 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

09

Ishak - Ben akp liyim ama maalesef fatih altayli cok ama cok hakli lityum iyon pillerin faydalarini burda anlatmaya kalksam fatih beyin makalesinden cok uzun olur elektrikli arabanin motoru bu piller eğer pillerin fabrikasini kuramazsak dişa bağimli oluruz arabamiz rekabet edemez bence arabayi yapmadan once pil fabrikasi kurmalari lazimdi hatta ben iş adami olsam tum parami lityum iyon pil fabrikassina yatirirdim neden mi cunki guneş enerjisini bu piller depolayacak telefon power banklari dronlar ev aletleri el aletleri ve en sonunda elektrikle calisan tum cihazlar belkide bu pille calişacak bunlar ruya değil geleceğin ta kendisi acilen ama cok acilen bu pil fabrikasi kurulmasi lazim

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 17 Ocak 11:16
08

Muzaffer Cabukoglu - Bizim memleket reel üretim değil, tüketim üzerine kuruludur. Son 250 yıldır böyledir bu konu. Yeni bir problem değil yani. Çünkü üretim A dan Z ye organizasyon+modern ve doğru cihaz-alet kullanımı + uluslararası Maliyet kontrolü gerektirir. Öyle ha deyince reel üretim olmaz yani. Küçük bir misal Çin de 500 dolara (yaklaşık 2900₺) motorlu el arabası, Türkiye de 7.500₺ civarında. Yani sadece üretmek yetmez, maliyeti de tutturmak lazım.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 17 Ocak 08:02
07

Sedat Kurt - Biz inanmıyoruz ama % 49 bir toplum var onlar nerde yaşıyorlar çözemedim onların yüzünden bu millet kahru perişan oluyor bırakın araab yapmayı ülkem gidiyor elden

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 16 Ocak 23:39
06

Adnan - Tank var motor yok.Otomobil var pil yok.Milleti milli diyerek kandırıp durun.

Yanıtla . 17Beğen . 3Beğenme 16 Ocak 12:25
05

Mahmut Aydın Akdemir - Siz h,ç inanıyor musunuz RTE fabrika yapımına vesile olaca o olan fabrikaları satıp yok eden değil mi

Yanıtla . 15Beğen . 2Beğenme 16 Ocak 01:28
04

Birisi - Ön camına kuş tüyü iliştiririz, yerli (!) diye yuttururuz?

Nasıl olsa;

-"Oğlum bu araç aya bile gidiyo desek inanacak seçmenimiz var" ...

Zaten fabrikayı Mars'a kurduk der, çıkarız işin içinden...

Yanıtla . 20Beğen . 8Beğenme 15 Ocak 16:53
03

abdullah - 2022 de seri üretime geçilecek deniliyor. Bak kardeşim; bu seçim zamanına kadar ertelenecek denilecekki argesi devam ediyor falan 2023 e bırakacaklar. anladın mı olum anlamadıysan bidaha oku !!

Yanıtla . 18Beğen . 6Beğenme 15 Ocak 13:23
02

Hasan - İtalyaya sipariş verilen arabanin neresi milli!

Benmi anlayışsizim milltmi?

Araba yapacaksan almanlar gibi fabrikani yap sonrada arabayi üret, araba seri üretime geçmeden ürettiğin ilk deneme aracainada milli arabamiz de! Başka ülkenin ürettiği araba sadece milleti kandirmak ve olmayan şeyi var gibi yutturmaktir!

İnanan varsa inansin! FABRİKASI OLMAYAN ARABA YERLİ DEĞİLDİR!

Yanıtla . 31Beğen . 5Beğenme 15 Ocak 11:38

Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket EYT konusunda ne düşünüyorsunuz?