Reklamı Kapat

Erkek giyim de darboğaza giriyor

Yatırımların rotasını yurtdışına çeviren perakende sektöründe, ayakkabı şirketlerinden sonra şimdi de ikinci konkordato dalgasının erkek hazır giyiminde yaşanması bekleniyor.

Kur krizinin başladığı 2018'de ayakkabı şirketlerindeki finansal sıkıntılarla sarsılan perakende sektöründe, ikinci konkordato dalgasının erkek hazır giyim şirketlerinde yaşanması bekleniyor. İlk 9 ayda gıda şirketlerinin ardı ardına mağaza açması ile yüzde 5'lik büyümeye ulaşan sektörde hazır giyim şirketleri rotasını yurtdışına çevirmişti. Sektör temsilcileri kriz ile birlikte ilk frene basılan alanın takım elbise ve erkek hazır giyimi olduğuna dikkat çekerken, gelecek 2 yıl boyunca bu alandaki şirketlerin darboğaza girebileceğini vurguladı.

2021 SONUNU GÖREMEZLER

Perakende İnovasyon Forumu'nda bir araya gelen sektörün önde gelen isimleri 2020'ye dair hedeflerini ve öngörülerini açıkladı. Hazır giyim sektörünün kârlı olmaktan çıktığına işaret eden Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, Türkiye ekonomisinde çizilen pembe tablonun sektöre yansımadığını dile getirdi. Kiğılı, Türkiye'de en çok para getiren ve kârlı alan olarak öne çıkan takım elbise satışlarının baş aşağı indiğine dikkat çekerek, “Ayakkabı sektörü çöktü. Konkordatolar aldı başını gidiyor. Ayakkabı sektöründe on binlerce insan iflas noktasına geldi. Şimdi erkek giyim sektörü darboğaza giriyor. Erkek giyim markalarının büyük bölümü 2021 sonunu göremez” değerlendirmesini yaptı.


KRİZDEN SONRA TAKIM ELBİSE SATIŞLARI 

Sektör temsilcileri, geçen yılki kur krizinden sonra en çok kâr getiren takım elbise satışlarının düştüğünü söyledi.

TÜRKİYE'DE YATIRIM HEDEFİ YOK

Kiğılı, artık Türkiye'de yatırım yapacak yerin kalmadığını da dile getirdi. “Yapacağımız kadar yapmışız, gelebileceğimiz yere geldik. Türkiye'de perakendecilerin gidecekleri yer kalmadı. Ben 70 ilde Ziraat Bankası gibiyim, sabah açıp akşam kapatıyorum” diyen Kiğılı, yurtdışı yatırımlarından memnun olduklarını belirtti.

Kiğılı, Türkiye'deki alışveriş merkezi (AVM) enflasyonuna da değinerek, bir markanın AVM'deki sadece kira ve ortak alan giderinin yüzde 20'yi aştığını belirtti. Kiğılı, artık kâr etmeyen mağazayı kapattıklarını açıklayarak, “Gelecek dönemde her yıl 3-5 yeni AVM açılır, aşağı yukarı 15-20 AVM de ya şehir hastanesi ya da okul, üniversite olur” şeklinde konuştu.

11 Aralık 2019 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

01

Erkan Çi̇çek - Vatandaş 1 hisse konseptle ekonomik sistemler tüm dünya ülkelerinde kurgulanmalı sonsuzluk sermayeli konseptle garanti edilmeli

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 11 Aralık 19:03

Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket EYT konusunda ne düşünüyorsunuz?