Acil bir hastanın, yaralının ya da hayati tehlikesi bulunan bir vatandaşın yaşama tutunması gayesiyle 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet veren 112 Acil Sağlık Hizmetleri’nin il genelindeki 3 binden fazla çalışanı, acil çağrı hattının yer teyidi, adres danışma, ambulans ihtiyacı bulunmayan durumlarda aranma, çağrı bırakılıp kapatılması, numaradan isim sorgulama, telefon operatörleri yerine aranma gibi çeşitli sebeplerle gereksiz yere meşgul edilmesinden muzdarip.
“KARŞILAŞTIĞIMIZ EN BÜYÜK SORUN GEREKSİZ ÇAĞRILAR”
112 Acil Hattı yaklaşık ayda 600 bin, yılda 7 milyon çağrı alırken, bu çağrıların yüzde 90’ı asılsız ihbarlardan oluşuyor. Ayrıca acil çağrı hattı çalışanları, hastaya çabuk ulaşmak ve doğru müdahalede bulunmak amacıyla telefonda hastaya ya da yakınına sordukları “yaşı”, “cinsiyeti”, “tıbbi geçmişi”, “bulunduğu yerin açık adresi”, “bilincinin yerinde olup olmadığı”, “nefes alıp almadığı”, “kanaması ya da göğüs ağrısı olup olmadığı”, “yaranın yeri ve nasıl meydana geldiği” gibi soruların lüzumsuz algılanarak, yanıt verilmemesinden yakınıyor. Avrupa ve Anadolu yakalarında birer tane olmak üzere, İstanbul’daki iki Komuta Kontrol Merkezi vatandaşlara en hızlı hizmeti sağlamak için gayret gösteriyor.İstanbul’da en büyük sorunlarının trafik ve ambulans sistemine adapte olmayan sürücüler olduğunu anlatarak “gereksiz çağrı” olarak tabir ettikleri aramalar olduğuna dikkati çeken Fatih Türkmen, “112 hattını arayarak çocukların gereksiz yere meşgul etmesi, başka yerler aranacakken 112’nin aranması veya aranıp çağrı atılıp kapatılma durumları, ambulans ihtiyacı olmayan durumlar için aranması, adres sorma, yer teyidi gibi soruların sorulması bizim en büyük sorunumuz. İl genelinde yaklaşık 7 milyon çağrı almaktayız. Maalesef bunun yüzde 90’ı gereksiz, asılsız çağrılar olarak geçmektedir.” şeklinde konuştu.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.