Reklamı Kapat

Nitelikli bir eğitim sistemi tesis edilmeli!

Eğitim-Bir-Sen ‘Eğitime Bakış 2019: İzleme ve Değerlendirme Raporu’nu kamuoyuyla paylaştı…

Muhammed Vefa
Muhammed Vefa Tüm Haberleri
Büyütmek için resme tıklayın

Her yıl düzenli olarak Türkiye’nin eğitim karnesini hazırlayan Eğitim-Bir-Sen, açıkladığı son raporla eğitim sistemini tüm yönleriyle ele aldı.

Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, eğitim yatırımlarının nüfusa değil, nüfuza göre yapılması gerektiğini belirterek, “Eğitim sisteminin kalitesini artırmanın önündeki engelleri kaldırmak, nitelikli bir eğitim sistemi tesis etmek için kaynakların artırılması bir zorunluluktur” dedi.

Her yıl düzenli olarak Türkiye’nin eğitim karnesini hazırlayan Eğitim-Bir-Sen, açıkladığı son raporla eğitim sistemini tüm yönleriyle ele aldı. Düzenlenen programda konuşan Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, eğitim yatırımlarının nüfusa göre değil, nüfuza göre yapılması gerektiğinin altını çizerek, “Maalesef son yıllarda eğitime ayrılan kaynaklarda bir azalma eğilimine girildiği görülmektedir. Eğitim sisteminin kalitesini artırmanın önündeki engelleri kaldırmak, daha nitelikli bir eğitim sistemi tesis etmek için kaynakların artırılması bir zorunluluktur” dedi.

Eğitimciler Birliği Sendikası (Eğitim-Bir-Sen) tarafından hazırlanan “Eğitime Bakış 2019; İzleme ve Değerlendirme” raporu, Türkiye’nin eğitim karnesini gözler önüne serdi. Düzenlenen programda açıklamalarda bulunan Memur-Sen ve Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, Konya Valisi Cüneyit Orhan Toprak’ın 24 Kasım Öğretmenler Günü’nde öğretmenlere yönelik yaptığı skandalı hatırlatarak, “Vali tartışması da devam ederken, öğretmene kıymet verilmesi gerekir. Eğitiminiz öğretmeniniz kadardır. Öğretmenin şiddete uğradığı bir yerde geleceğe dair güzellikten bahsedemeyiz” dedi.

EĞİTİM KAYNAKLARININ ARTIRILMASI GEREKİYOR

Rapor konusunda ciddi bir çalışma yaptıklarını söyleyen Yalçın, akademik çerçevelerde Eğitime Bakış Raporu’nu hazırladıklarını dile getirdi. Yalçın, eğitim yatırımlarının nüfusa göre değil, nüfuza göre yapılması gerektiğinin altını çizerek, rapor hakkında bilgi verdi. Eğitime yapılan yatırımların ne kadar etkili ve verimli sonuçlar verdiğini görmek için politikaların ve uygulamaların sürekli olarak izlenmesi ve değerlendirilmesi gerektiğine dikkat çeken Yalçın, “Son yıllarda Türkiye’de eğitim sisteminde okullaşma süreleri ve oranları artmış, eğitime erişimin önündeki engeller önemli ölçüde ortadan kalkmıştır. Eğitimdeki birçok olumlu göstergeye rağmen, maalesef son yıllarda eğitime ayrılan kaynaklarda bir azalma eğilimine girildiği görülmektedir. Eğitim sisteminin kalitesini artırmanın önündeki engelleri kaldırmak, daha nitelikli bir eğitim sistemi tesis etmek için kaynakların artırılması bir zorunluluktur” diye konuştu.

ÖĞRENCİ SAYISI 18 MİLYONU AŞTI

Eğitime Bakış 2019: İzleme ve Değerlendirme Raporu’nun beş farklı bölümden oluştuğunu ifade eden Yalçın, şöyle devam etti: “Eğitime erişim ve katılım, eğitimin çıktıları, öğretmenler ve okul müdürleri, eğitim-öğretim ortamları ve finansman. Birkaç bulguyu sizlerle paylaşmak istiyorum. 2018-2019 öğretim yılında yükseköğretim hariç, tüm eğitim kademelerinde toplam öğrenci sayısı 18 milyonu aşmıştır. İlkokul ve ortaokul düzeyinde okullaşma sorunları tamamen çözülmüştür. Okul öncesi ve ortaöğretimde son yıllarda önemli bir artış görülmüş ve okul öncesinde 5 yaş grubunda okullaşma oranı yüzde 75, ortaöğretimde yüzde 88 artmıştır. Bu iki kademede okullaşma oranlarını artırmak için çalışmalara devam edilmelidir.”

OECD’YE GÖRE ÖĞRETMEN MAAŞLARI ÇOK DÜŞÜK!

Yalçın, son yıllarda liseden mezun olma oranlarının hızlı bir şekilde arttığına vurgu yaparak, söz konusu sonuçlara rağmen liseyi bitiren gençlerin temel bilgi ve becerileri elde etmeden sistemden mezun olduğunu söyledi. Konuşmasının son kısmında çözüm önerilerini anlatan Yalçın, “Mesleki ve teknik eğitim mezunlarının istihdamını artırmak ve işsizlik oranlarını azaltmak için mesleki ve teknik eğitimin niteliğini ve mezunlarının istihdam edilebilirliğini artırmaya dönük çözümler üretilmelidir. OECD ülkeleri ile kıyaslandığında Türkiye’deki öğretmen maaşlarının oldukça düşük olduğu görülmektedir. Bundan dolayı öğretmen maaşlarının artırılması ve özellikle tecrübeye ve kıdeme bağlı olarak maaşların da arttığı bir model geliştirilmelidir” şeklinde konuştu.

27 Kasım 2019 - Eğitim

Muhabir Muhammed Vefa


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

04

inan - pes diyorum öğretmenler kadrolu,sözleşmeli ve ücretli diye 3 ayrılmış maaşlar sefillik düzeyinde masal anlatıyor

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 27 Kasım 13:24
03

misafir - sizin gibi iradesini iktidara satanlarla bu mümkün değil

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 27 Kasım 10:01
02

Yusuf Kenan - raporları kamuoyu ile paylaşıyorsunuz da rantı niye paylaşmıyorsunuz? alın gazııııııı!

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 27 Kasım 09:27
01

Abdi - Güzel!

Ama kim yapacak bu nitelikli EĞİTİM sistemini?

Akp mi!

Adami güldürmeyin!

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 27 Kasım 04:38

Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket EYT konusunda ne düşünüyorsunuz?