Reklamı Kapat

Süresi ne olursa olsun koşmak ölüm riskini önemli ölçüde azaltıyor

Bilim insanlarının 230 bin tempolu koşucu üzerinde 35 yıldır yaptıkları araştırmanın sonuçları açıklandı.

Büyütmek için resme tıklayın

230 binin üzerinde kişiyi kapsayan yeni bir araştırmaya göre, herhangi bir süre boyunca koşmak, ölüm riskini önemli ölçüde düşürüyor.

İnsanların sağlığını yıllarca ve bazı durumlarda onlarca yıl inceleyen 14 ayrı çalışma üzerinde gerçekleştirilen yeni bir analiz, hem kadınlarda hem de erkeklerde herhangi bir süre koşu yapanlarda ölüme sebebiyet veren tüm risklerin, hiç koşmayanlara göre yüzde 27 daha az olduğunu ortaya koydu.

British Journal of Sports Medicine'de yayımlanan araştırmada, koşmanın ortalama yaşam süresindeki artışın doğrudan sebebi olduğu kanıtlanamasa da, sonuçlar itibarıyla egzersizin halk sağlığı üzerindeki faydalarına yönelik kanıtların ağırlığının arttığı belirtiliyor.

Önceki çalışmaları inceleyen Melbourne'deki Victoria Üniversitesi uzmanları, koşma veya tempolu koşuyla tüm nedenlerden, kalp-damar hastalıklarından ve kanserden kaynaklanan ölüm riskleri arasındaki bağlantıyı araştırdı.

İncelenen 14 çalışma, 5 ila 35 yıl boyunca sağlık durumları takip edilen 232 bin 149 kişiyi içeriyordu. Takip edilen dönemde bu kişilerden 25 bin 951'i yaşamını yitirdi.

Tüm sebeplerden kaynaklı ölüm riskini azaltmanın yanı sıra koşmanın aynı zamanda kalp hastalığından ölüm riskinin yüzde 30, kanserden ölüm riskininse yüzde 23 azalmasıyla ilişkili olduğu görüldü.

Haftada bir 50 dakika ya da daha az gibi küçük miktarlarda hatta düşük hızlarda koşmanın dahi faydaları olduğu gözlemlendi.

Hakemli çalışma, tavsiye edilen seviyelerin altında gerçekleştirilen koşuların bile ölüm riskinin azalmasına yardımcı olabileceğini belirtirken, koşu miktarının artırılmasınınsa ölüm riskini daha fazla düşürmediği uyarısında bulundu.

Araştırmanın başyazarı Profesör Zeljko Pedisic şunları söyledi:

Dozundan bağımsız olarak koşuya katılım oranlarının artması muhtemelen nüfus sağlığı ve uzun ömür üzerinde önemli iyileşmelere yol açacaktır. Haftada bir kez bile olsa herhangi bir miktarda koşmak, hiç koşmamaktan daha iyidir.

08 Kasım 2019 - Sağlık


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Özel araçlarda sigara yasağı uygulamasını nasıl değerlendiriyorsunuz?