Reklamı Kapat

Eğitimde medeniyetimiz esas alınmalı

Saadet Partisi’nden kuruluşunun 18. yılında 18 maddelik çözüm önerisi...

Muhammed Vefa
Muhammed Vefa Tüm Haberleri
Haber albümü için resme tıklayın

Saadet Partisi Genel Sekreteri Tacettin Çetinkaya, eğitim sistemi ile ilgili basın toplantısı düzenledi. Çetinkaya, eğitim sisteminde kendi medeniyet değerlerimizin esas alınması gerektiğini dile getirerek, “Bu nedenle müfredatlar ve ders kitapları da kendi değerlerimize uygun olarak hazırlanmalıdır. Bakan değiştirerek, eğitimi tamamen sınavlara ve testlere bağlayarak, not sistemi ile uğraşarak, teneffüs saatlerini, dönem sayısını artırarak, okulların adlarını değiştirerek bu sorunlar çözülmez” dedi.

Pazartesi günü başlayan 2019-2020 eğitim-öğretim dönemi birçok sorunu da beraberinde getirdi. Saadet Partisi Genel Sekreteri Tacettin Çetinkaya, eğitim sisteminin kronik hale gelen sorunları hakkında basın toplantısı düzenledi. Çetinkaya, Saadet Partisi’nin 18’inci kuruluş yıldönümü, AKP iktidarının 18’inci yılı ve şu anda 18 milyon öğrencinin eğitim görmesinden dolayı partisinin eğitimin sorunlarına yönelik hazırladığı 18 maddelik çözüm önerisini kamuoyu ile paylaştı.

DEVRİM GİBİ KARARLAR HÜSRANA DÖNÜŞTÜ

Çetinkaya, hükümetin 18 yıldır eğitim sistemini içinden çıkılmaz hale getirdiğini belirterek, “18 milyon öğrenci bu yıl okula gidiyor. Bu 18 milyon öğrencinin tamamı AK Parti iktidarı esnasında doğdu; bu dönemde anasınıfına, ilkokula, ortaokula ve liseye bu iktidar döneminde gitti. Şu anda okula giden mevcut nesil AK Parti’nin eseri. İyi bir nesil yetiştiğine eminsek, sevabı AK Parti’ye, eğer yeni nesil iyi yetişmediyse biz bu kanaatteyiz, bunun sorumluluğu ve vebali de iktidaradır. Üstelik de 7 değişik bakanla ‘devrim gibi karar, devrim gibi değişiklik’ diye diye sonu hüsran olan icraatlar yaptı. Devrim gibi kararlar büyük bir hüsrana dönüştü” ifadelerini kullandı.

ÇÖZÜM ÖNERİLERİNDEN ÖNE ÇIKAN BAZI BAŞLIKLAR

* Sadece öğretim dediğimiz bilgi yükleme değil, eğitim dediğimiz davranış kazandırma hedeflenmelidir.

* Eğitim ve kültürde Avrupa Birliği değerleri değil, kendi medeniyet değerlerimiz esas alınmalıdır. Bu nedenle müfredatlar ve ders kitapları da kendi değerlerimize uygun olarak hazırlanmalıdır.

* Problemlerin temeline inilmeli; bakan değiştirerek, eğitimi tamamen sınavlara ve testlere bağlayarak, not sistemi ile uğraşarak, teneffüs saatlerini, dönem sayısını artırarak, okulların adlarını değiştirerek bu sorunlar çözülmez.

* Şekille uğraşmaktan vazgeçilmeli, eğitimin ruhunu düzeltecek icraatlar yapılmalıdır.

İŞTE EĞİTİM SİSTEMİNİN SORUNLARIYLA İLGİLİ 18 MADDELİK ÇÖZÜM ÖNERİSİ:

* Eğitim konusu siyaset üstü bir konudur, devlet politikasıdır, maarif davamızdır. Öncelikle konuya bu şekilde yaklaşılmalıdır.

* Eğitim, hepimizin ortak meselesidir. Bu nedenle hepimizin ortak davası olması gerçeği kabul edilerek hükümet konuyu bütün bu paydaşlarıyla ele almalıdır.

* Sadece öğretim dediğimiz bilgi yükleme değil, eğitim dediğimiz davranış kazandırma hedeflenmelidir.

* Eğitim ve kültürde Avrupa Birliği değerleri değil, kendi medeniyet değerlerimiz esas alınmalıdır. Bu nedenle müfredatlar ve ders kitapları da kendi değerlerimize uygun olarak hazırlanmalıdır.

* Problemlerin temeline inilmeli; bakan değiştirerek, eğitimi tamamen sınavlara ve testlere bağlayarak, not sistemi ile uğraşarak, teneffüs saatlerini, dönem sayısını artırarak, okulların adlarını değiştirerek bu sorunlar çözülmez.

* Şekille uğraşmaktan vazgeçilmeli, eğitimin ruhunu düzeltecek icraatlar yapılmalıdır.

* Eğitimde sık sık değişiklikler yapılmamalıdır. Değişiklikler yapılacaksa deneme–yanılma yoluyla değil, ilmi dayanaklarla yapılmalıdır.

* Şu anda okullar arasında öğrenme farkları yüzde 40’ı buluyor. Okullar arası kalite farkı en aza indirilmelidir. Bunu yaparken bütün okulların kalitesi iyi okullara yaklaştırılmalıdır.

* Böylece herkes evine en yakın okula gidebilmeli, öğrencilerin servislerle okullara taşınmasına son verilmelidir.

* Öğrencilerimizin hayatlarının sınavını bu yaşta kendilerine hiçbir faydası olmayan test çözerek yarış atı gibi koşturulmamalıdır.

* Çocuklarımızın en güzel yılları servis ve test çözümü arasında heba olmamalıdır. Sınıfta kalma yeniden uygulanmalıdır.

* Mesleki yönelim erken belirlenmeli, meslek liselerinin cazibesi artırılmalıdır.

* Öğretmen eğitimde en önemli faktördür. Eğitimin merkezinde öğretmen vardır. Bu nedenle öğretmen eğitimine çok önem verilmelidir. Öğretmenlere mesleki formasyonlarını geliştirmeleri için imkân ve kaynak sağlanmalıdır.

* Atanamayan öğretmenlerin ataması yapılmalıdır.

* Öğretmen alımlarındaki mülakatlar adil olmalıdır.

* Doğu ve güneydoğuda zorunlu uygulamalar yerine, o bölgelere giden eğitimciler için yeni teşvik modelleri kurgulanmalıdır.

* Okullarda şiddet ve zorbalığa fırsat verilmemelidir. Okul çevrelerinde güvenlik tam anlamıyla sağlanmalıdır. Öğrencilerimizin akıl sağlığı ve can güvenliği korunmalıdır.

* Öğrenci refahı araştırmasında öğrencilerimiz 35 OECD ülkesindeki yaşıtları arasında en mutsuzlar olarak görülmektedir. Öğrencilerin mutluluklarını artıracak sosyal tedbirler alınmalıdır. En başta da test belasından gençlerimiz, çocuklarımız kurtarılmalıdır.

* MEB bütçesinden kütüphane, laboratuvar ve yeterli derslik gibi fiziki altyapılarla ilgili bina ve altyapı inşası için yeterli bütçe ayrılmalıdır. Okulun ihtiyaçların giderilmesi için okul yöneticilerinin zorunlu bağış yoluna başvurmaları engellenmelidir.

14 Eylül 2019 - Gündem

Muhabir Muhammed Vefa


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

02

Hadra - Gerçek Kimliğimizi koruyan ve mUhafafza eden Anadilimizi, Dinimizi Hallettik şimdi de: 5.sınıflardan itibaren ağırlaştırılmış İngilizce Dersli sınıflar ihdas ederek çoçuklara ki metinlerde kesinlikle geçecek İngiliz kültürü ve İngilizce zihniyeti ve de Resmi kurumlarda İngilizcenin avantaşlarını oluşturarak Tarihimizde en büyük Musibeti oluşturan ingilizce muhipliği elimizle oluşturuyoruz yaşasın devlet ve Cumhuriyet ne Büyük bir ülke olduk be!

Yanıtla . 2Beğen . 1Beğenme 14 Eylül 08:41
01

Hadra - Kim Yapacak? AKP mi CHP mi? Kıblesini Washıngtona çevirmişlermi? Ecdadına Küfreden CHP nin ve Vatan PartisininMedyasımı * Eğitsen mi? Gıkını çıkarmayan ve 18 Yıldır sırtında taşıyan(Genel Başkan olan bir kaç devreden sonra Mebus olup sömürttüren başkanlarlamı) Eğitim-Bir sen ile mi? Derhal Milli ve Manevi değerlerimizi siyasete istismar ettirmyen adam gibi bir Eğitim Sendikası kurulmalıdır.

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 14 Eylül 08:35

İstanbul Markaları

Milli Gazete, İstanbul ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

0 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Meclis lokantasında yemek ücretlerinin artırılmasını doğru buluyor musunuz?