Reklamı Kapat

Saadet Partisi'nin eğitim sistemiyle ilgili 18 maddelik çözüm önerisi

Saadet Partisi Genel Başkan Yardımcısı Tacettin Çetinkaya, partisinin eğitim sistemindeki sorunlara yönelik 18 maddelik çözüm önerilerini paylaştı.

İnternet Haber Merkezi
İnternet Haber Merkezi Tüm Haberleri
Büyütmek için resme tıklayın

Saadet Partisi Genel Başkan Yardımcısı Tacettin Çetinkaya, 18 milyon öğrencinin başladığı 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı vesilesiyle eğitim sistemindeki sorunlar ve Milli Eğitim Bakanlığının politikaları üzerinde bir basın açıklaması düzenledi. 

Saadet Partisi Balgat Eğitim Merkezinde düzenlediği basın toplantısında konuşan Çetinkaya, Diyarbakır'ın Kulp ilçesinde düzenlenen hain terör saldırısı sonucundan hayatını kaybeden 7 vatandaş için taziye dileğinde bulundu. 

İYİ BİR NESİL YETİŞTİĞİNE EMİNSEK SEVABI AK PARTİ'YE 

Tacettin Çetinkaya, kronik problem haline dönüştüğünü söylediği eğitim sistemiyle ilgili yaptığı açıklamada, "18 yıldır da Ak Parti bu ülkeyi yönetiyor. Milli eğitim politikalarını da o belirliyor. Bu 18 milyon öğrencinin tamamı Ak Parti iktidarı esnasında doğdu, bu dönemde anasınıfına, ilkokula, ortaokula ve liseye gitti. Şu anda okula giden mevcut nesil Ak Parti’nin eseri. İyi bir nesil yetiştiğine eminsek sevabı Ak Parti'ye eğer iyi yetişmediyse bunun sorumluluğu ve vebali de Ak Partiye'dir." ifadelerini kullandı. 

SAADET PARTİSİ'NDEN EĞİTİM SİSTEMİYLE İLGİLİ 18 MADDELİK ÇÖZÜM ÖNERİSİ

Ak Parti hükümetlerinin 18 yılda eğitim sistemini içinden çıkılamaz bir hale getirdiğini söyleyen Çetinkaya, Saadet Partisi'nin eğitim sistemiyle ilgili 18 maddelik çözüm önerilerini şöyle sıraladı: 

1. Eğitim konusu siyaset üstü bir konudur, devlet politikasıdır, maarif davamızdır. Öncelikle konuya bu şekilde yaklaşılmalıdır.

2. Eğitim başta Milli Eğitim Bakanlığı olmak üzere, öğretmenlerimizin, anne - babaların, gençlerimizin, milletimizin, siyasi partilerin, sivil toplum kuruluşlarımızın, odalarımızın, iş dünyamızın velhasıl hepimizin ortak meselesidir. Bu nedenle hepimizin ortak davası olması gerçeği kabul edilerek hükümet konuyu bütün bu paydaşlarıyla ele almalıdır.

3. Sadece öğretim dediğimiz bilgi yükleme değil, eğitim dediğimiz davranış kazandırma hedeflenmelidir.

4. Eğitim ve kültürde Avrupa Birliği değerleri değil kendi medeniyet değerlerimiz esas alınmalıdır. Bu nedenle müfredatlar ve ders kitapları da kendi değerlerimize uygun olarak hazırlanmalıdır.

5. Problemlerin temeline inilmeli; bakan değiştirerek, eğitimi tamamen sınavlara ve testlere bağlayarak, not sistemi ile uğraşarak, teneffüs saatlerini, dönem sayısını artırarak, okulların adlarını değiştirerek bu sorunlar çözülmez.

6. Şekille uğraşmaktan vazgeçilmeli, eğitimin ruhunu düzeltecek icraatlar yapılmalıdır.

7. Eğitimde sık sık değişiklikler yapılmamalıdır. Değişiklikler yapılacaksa deneme-yanılma yoluyla değil ilmi dayanaklarla yapılmalıdır.

8. Şu anda okullar arasında öğrenme farkları yüzde 40’ı buluyor. Okullar arası kalite farkı en aza indirilmelidir. Bunu yaparken bütün okulların kalitesi iyi okullara yaklaştırılmalıdır.

9. Böylece herkes evine en yakın okula gidebilmeli, öğrencilerin servislerle okullara taşınmasına son verilmelidir.

10. Öğrencilerimizin hayatlarının sınavını bu yaşta kendilerine hiçbir faydası olmayan test çözerek yarış atı gibi koşturulmamalıdır. Çocuklarımızın en güzel yılları servis ve test çözümü arasında heba olmamalıdır. Zaten “Temel Yeterlilik Sınavları”, “Alan Yeterlilik Sınavları” ve “Liselere Giriş Sınavları”nda Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal bilimler ve Türkçe yani tüm derslerde öğrencilerimizin çok düşük ortalama başarı düzeyleri de bunun yararsızlığının en açık delilidir. Öğrencilerin bilgi düzeyleri artırılmalıdır. Sınıfta kalma yeniden uygulanmalıdır.

11. Mesleki yönelim erken belirlenmeli, meslek liselerinin cazibesi artırılmalıdır.

12. Öğretmen eğitimde en önemli faktördür. Eğitimin merkezinde öğretmen vardır. Öğretmenlik bir meslekten öte insan yetiştirme sanatıdır, idealidir. İdealist ve rol model öğretmenler eğitime yön veren kişilerdir. Bu nedenle öğretmen eğitimine çok önem verilmelidir. Öğretmenlere mesleki formasyonlarını geliştirmeleri için imkân ve kaynak sağlanmalıdır.

13. Atanamayan öğretmenlerin ataması yapılmalıdır.

14. Öğretmen alımlarındaki mülakatlar adil olmalıdır.

15. Doğu ve güneydoğuda zorunlu uygulamalar yerine o bölgelere giden eğitimciler için yeni teşvik modelleri kurgulanmalıdır.

16. Okullarda şiddet ve zorbalığa fırsat verilmemelidir. Okul çevrelerinde güvenlik tam anlamıyla sağlanmalıdır. Öğrencilerimizin akıl sağlığı ve can güvenliği korunmalıdır.

17. Öğrenci refahı araştırmasında öğrencilerimiz 35 OECD ülkesindeki yaşıtları arasında en mutsuzlar olarak görülmektedir. Öğrencilerin mutluluklarını artıracak sosyal tedbirler alınmalıdır. En başta da test belasından gençlerimiz, çocuklarımız kurtarılmalıdır.

18. MEB bütçesinden kütüphane, laboratuar ve yeterli derslik gibi fiziki altyapılarla ilgili bina ve altyapı inşası için yeterli bütçe ayrılmalıdır. Okulun ihtiyaçların giderilmesi için okul yöneticilerinin zorunlu bağış yoluna başvurmaları engellenmelidir.

# SAADET PARTİSİ İLE İLİŞKİLİ:

13 Eylül 2019 - Siyaset

Muhabir İnternet Haber Merkezi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

01

Hadra - Bakınız! İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğünde Kitap Yazma Komisyonu bulunuyor. Ya Kulağı Küpeli Öğretmen olurmu? Hanım efendilerin hasleti olarak hanım efendilere saygısızlık olmazmı? bu Öğretmeni kim seçiyor? Bu Milletin hiçmi hasleti ve Ecdadına saygısı yoktur? Neden çabucak tarihimizde ecdadımızın karşısında saygı ile eğilenlere özeniyoruz ve kendimizi kaybediyoruz! Öğretmene verilen tek tip kitap bunu okutacaksın, İlkokul Sınıf öğretmeni 4 . sınıflarda Seçmelli ders olarak Hz Muhammed(SAV)Hayatı'nı alan öğrencilerin durumunu Öğretmenler odasına taşıyıp rahatszlığını dile getiren öğretmenle mi? Nasıl düzelecek bu Eğitim? Ümitsiz değil ancak bu zihniyetle olmuyor?

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 14 Eylül 09:13

Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Özel araçlarda sigara yasağı uygulamasını nasıl değerlendiriyorsunuz?