Reklamı Kapat

Helal ürünler algısını artırmalıyız

GİMDES’in öncülüğünde gerçekleştirilen 7. Uluslararası Helal ve Tayyip Ürünleri buluşmasına katılan helal gıda firmaları, ürünlerini uluslararası alıcılarla buluşturma fırsatları yakaladılar.

Büyütmek için resme tıklayın

4-7 Eylül tarihleri arasında GİMDES’in öncülüğünde yapılan Helal ve Tayyib Ürünleri buluşması birçok firmanın uluslararası alıcıya ulaşmasına vesile oldu. Fuarın son gününde 11. Helal ve Tayyib Ürünleri konferansları vardı. Kur’an-ı Kerim tilavetiyle başlayan konferansların selamlama konuşmasını GİMDES Genel Başkanı Hüseyin Kani Büyüközer yaptı. Büyüközer, helal ve tayyib ürünler algısının oluşturulmasında üstlendikleri fonksiyonun önemine vurgu yaparak, bu noktada kendilerine destek veren tüm kuruluşlara ve uluslararası alanda konferanslarına katılarak tebliğler sunan konuşmacılara teşekkür etti.

Eğitim-Bir-Sen ve Toç-bir-sen’den Hüseyin Öztürk ise, “Komşusu açken tok yatan bizden değildir” Peygamberî düsturunu kuşanan Müslümanların dünyanın her köşesinde açlıkla mücadele eden insanların durumuna kayıtsız kalamayacağını dile getirerek, “Bir yanda obezite sorunu, bir yanda ise açlık sorunu. Yanı başımızda yaşanan Suriye dramı. İnsanlığımızın helal ve tayyib ürünler noktasında daha çok algı ihtiyacı var” dedi.

GİMDES TEKNİK BİLİM KURULU ÜYESİ TİMUÇİN GÜNESEN değerlendirmelerde bulundu

SERTİFİKALANDIRMA ET VE TAVUK DÜZEYİNDE KALMIŞ DURUMDA

Türkiye’de helal ve tayyip ürünler noktasında algının yerleştiğini söyleyebilir miyiz?

Helal ve tayyib ürünler GİMDES’le gündeme gelmiş durumda. Başladığımız günden bu yana epey mesafe katettik. Verdiğimiz sertifikalar, gerek sivil toplum kuruluşları nezdinde yaptığımız çalışmalar, gerek halkla olan seminerlerimiz ve konferanslarımız bu algıyı artırmaya başladı. Nüfusun yüzde kaçı derseniz? Yüzde 5 ve 10’u gibi bir bilinçlenme var. Toplum şöyle bakabiliyor. Türkiye’de çok fazla sertifikalandırma kuruluşları var. GİMDES kadar hassas olmayanlar da var. Genel de et ve tavuk mesabesinde kalıyor. Diğer ürünlerde pek fazla etkili değil. Ama yavaş yavaş Allah’ın izniyle zamanla oturacak.

FİRMALARIMIZ BU KONUDA GEREKLİ HASSASİYETİ GÖSTERİYOR MU?

Firmalar genelde ihracat yapacakları zaman, helal sertifikaya ihtiyaç duyduklarında, Malezya, Singapur, Arap ülkeleri gibi ülkelere ihracat yapacakları zaman helal sertifikayı istiyorlar. Bütün firmalar aynı hassasiyeti gösteriyor mu? Türkiye’de AB uyum yasaları, Avrupa’dan derlenmiş gıda tebliğine uygun ürünler getirildiği için, bu ürünlerde, bu dünyada kabul edilebilir bir şey mi, buna bakıyorlar. GİMDES nasıl bakıyor olaya? Ürünün katkı maddesinin insanlara zararı var mı? Helal yollarla üretilmiş mi? Avrupa’dan gelen gıda katkı maddeleri ülkemize helal kontrolü yapılmadan geliyor. Yapılmadığı için de insanlar bunu beyana dayalı olarak alıyorlar. Üzerlerine helal yazıyorlar, kullanabilir yazıyorlar. Firmaların hassasiyeti ticaret üzerinde yoğunlaşıyor, daha ucuz nasıl mal edebilirim, daha uzun raf ömrünü nasıl oluşturabilirim?

İnsanlarımız raflarda buldukları helal ve tayyib ürünlerin nasıl anlayabilirler?

GİMDES’in sitesi var. Buraya yazdıklarında tüm firmalarımız ve markaları çıkıyor. Et süt ürünleri, tavuk ürünleri gibi. Gittikleri marketlerde bu ürünleri ararlarsa rahatça bu markalara ulaşabilirler.

Şu ana kadar GİMDES olarak kaç firmaya ve markaya helal sertifikası verdiniz?

500 markaya helal sertifikası verdik. Avrupa’da da var birkaç firmamız. Yaklaşık da 15 bin çeşit ürüne helal sertifikası verdik.

08 Eylül 2019 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


İstanbul Markaları

Milli Gazete, İstanbul ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

0 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Meclis lokantasında yemek ücretlerinin artırılmasını doğru buluyor musunuz?