Reklamı Kapat

E-ticaret İş Modelleri

Ülkemizde ve dünyada internet oldukça hızlı yayılan ve halen daha kullanıcı sayısı edinen bir platform.

Büyütmek için resme tıklayın

Dünyayı birbirine bağlayacak en önemli araçlardan birisi olan internetin pek çok kullanım amacı olduğu kadar para kazandırma aracı olarak da kullanılıyor. İnternet sektörü son 20 yılda çok yüksek miktarlarda paraya ulaştığı için herkesin internet üzerinden para kazanmak istemesi doğal bir durumdur. Bir internet sitesi kurarak çok büyüten şirketlerin artık geleneksel şirketlere kafa tutar hale gelmesi de durumun ciddiyetini göstermektedir. İnternetin gücü de artık bu durumu iyiden iyiye göstermektedir. Özellikle e-ticaret özelinde bakıldığında iş modeli de farklılaşmaktadır. İnternet üzerindeki pek çok sektör gibi e-ticarette de iş modellerinin farklı yapıları, olumlu ve olumsuz yönleri bulunmaktadır.

B2C (Business to Consumer)

Bu iş modelinde firma, direkt olarak son kullanıcıya yani tüketiciye satış yapmayı amaçlar. Doğrudan tüketiciye satış yöntemi Türkiye’de özellikle oldukça popülerdir. Fiziksel mağazasını kapatarak sadece internet sitesi üzerinden satış yapanlar da yoğunluktadır. Tedarik edilen ürünlerin görselleri, özellikleri, açıklamaları, stok ve fiyat bilgileri son kullanıcı müşteriler için oldukça önemlidir. Bunun yanında e-ticaret sitelerinde diğer kullanıcıların yaptığı yorumlar da çok önemlidir. Kredi kartı, havale ve kapıda ödeme gibi seçenekler de müşteri portföyünü genişletecek önemli özelliklerdir.

B2B (Business to Business)

Bu modelde firmadan firmaya satış vardır. B2B ticaret yönteminde üretici ve tüketici anlaşır ancak tüketici aynı zamanda alınan ürünü firması için almaktadır. Online pazaryerleri işlevi gören e-ticaret siteleri genellikle B2B e-ticaret modelini benimserler. Bunun yanında B2C iş modelini benimseyen firmalar da aynı zamanda B2B satış yapabilirler. Firmalar arası satış yapan B2B e-ticaret siteleri oldukça fazla kâr marjına sahip olabilirler. Firmalara yapılan büyük miktarlardaki satışlardan dolayı kâr marjının yüksek olabileceğini söylemek mümkün.

C2C (Costumer to Costumer)

Bu e-ticaret iş modelinde işe tüketiciden tüketiciye satış kullanılır. Özellikle ikinci el eşyaların satışı C2C olarak değerlendirilebilir. E-ticaret siteleri üzerinden profil açan tüketiciler buralara ürünlerini ekleyerek diğer tüketicilere satış yapabilir. Bununla birlikte e-ticaret sitesi bu modelde komisyon alır.

28 Haziran 2019 - Teknoloji


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz


Şehir Markaları

1 yıllık yayın süresi ve makul bütçesi ile markanızı parlatın.

0 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Meclis lokantasında yemek ücretlerinin artırılmasını doğru buluyor musunuz?