Reklamı Kapat

Karaciğer sağlığını korumak için öneriler

Prof. Dr. Onur Yaprak, “Olası risklere karşı nelerin iyi geldiğinden daha ziyade nelerin hasta ettiğini bilir ve kaçınırsak sağlıklı bir karaciğere sahip oluruz.” bilgisini verdi.

Büyütmek için resme tıklayın

Vücut kilosunun yüzde 2’sini oluşturan karaciğeri etkileyen hastalıkların en önemlileri siroz veya kanser gelişmesi olduğunun bilgisini veren Prof. Dr. Onur Yaprak, “Olası risklere karşı nelerin iyi geldiğinden daha ziyade nelerin hasta ettiğini bilir ve kaçınırsak sağlıklı bir karaciğere sahip oluruz.” bilgisini verdi. Yaprak, karaciğerde gelişen siroz ve kanserin en büyük nedenleri Hepatit B ve C taşıyıcılığı olduğunu anımsatarak, Hepatit B ve Hepatit C’den korunmanın veya bunları tedavi ettirmenin önemine işaret ederek, şunları kaydetti: “Hepatit B aşılanma ile korunabileceğimiz bir virüs. 1996 yılından sonra doğanlarda ülkemizde rutin Hepatit B aşılaması zaten yapılıyor. Hepatit C için henüz geliştirilmiş bir aşı bulunmasa da son birkaç yıl içinde Hepatit C’yi neredeyse tamamen vücuttan temizleyen ilaçlar geliştirildi.  Hijyene dikkat. Hepatit B ve C’den korunmak için kan temasından kaçının. Bunun için, piercing, manikür, pedikür, akupunktur gibi işlem yapılan yerlerin hijyenik olduğundan emin olun. Diş fırçası, tırnak makası, tıraş bıçağı gibi kişisel eşyalarınızı ortak kullanmayın.  Alkolden uzak durun. Düzenli alkol kullanımı doğrudan karaciğerde hasara yol açar. Yıllar geçtikçe ilerleyen hasar karaciğerde siroz veya kanser gelişimine yol açabilir.”

“Fast food ürünlerinin tüketimini azaltın”

Yaprak, karaciğer yağlanmasından beslenmeye dikkat ederek ve egzersiz yaparak korunmanın mümkün olduğunu ifade ederek, “En basit egzersiz günde 20-30 dakika tempolu yürüyüştür. Fazla kilolu olanlarda özellikle karın bölgesinden kilo alanlarda karaciğer çok büyük olasılıkla yağlanmış demektir. Bunun için fast food ürünlerini, doymuş yağ içeren gıdaları ve karbonhidrat tüketimini azaltın, Akdeniz tipi beslenmeye ağırlık verin.” önerisinde bulundu. Karaciğer yağlanmasından korunmak isteyenlerin Omega-3, Selenyum, Glutation, C ve E vitamini içeren antioksidan içerikli yiyeceklere yönelmesi gerektiğini aktaran Yaprak, “Buna zeytinyağlı sebze yemekleri, balık, salata, kuru baklagiller, turp, lahana, karalahana, Brüksel lahanası, karnabahar, brokoli, roka, tere, kırmızı pancar, havuç, sarımsak, limon, greyfurt, yeşil çay, zerdeçal, siyah üzüm, günde 1 avuca kadar ceviz, çiğ badem gibi çerezler örnek olarak verilebilir.” ifadelerini kullandı.

 

21 Haziran 2019 - Sağlık


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


İstanbul Markaları

Milli Gazete, İstanbul ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

0 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Meclis lokantasında yemek ücretlerinin artırılmasını doğru buluyor musunuz?