Sağlıklı yaş almayı sağlayacak 8 püf nokta

Uzun yaşamanın sırrı her ne kadar genetik özelliklerimize bağlı olsa da yaşam tarzımız ve alışkanlıklarımız da yaşam süremizi ve yaşam kalitemizi önemli ölçüde etkiliyor.

Sağlıklı yaş almayı sağlayacak 8 püf nokta
Sağlıklı yaş almayı sağlayacak 8 püf nokta
+3
Haber albümü için resme tıklayın

İç Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Aslı Çurgunlu, hayat tarzında yapılacak bazı değişikliklerle sağlıklı ve mutlu yaş almayı sağlayacak püf noktalarını anlattı.

Prof. Dr. Aslı Çurgunlu, sağlıklı ve mutlu yaş almayı sağlayacak püf noktalarını anlattı.

Hareketli olun, sporu günlük yaşamın bir parçası haline getirin

Her yaşa, her kişiye göre spor yapmak mümkündür. Sabah kalkıldığında yapılan germe egzersizleri, yürüyüş, direnç egzersizleri hem vücudu ve kasları zinde tutar hem de mutlu olmayı sağlar. Yaşı ilerlemiş birinin düşme ve yorulma korkusuyla hareketsiz bir yaşam sürmesi son derece yanlıştır. Oluşabilecek kazalardan korunarak hareket edip egzersiz yapmak yaşama sağlıklı yıllar katacaktır.

Bol su için

Su hayattır. Su içmek çok önemsenmeyen ama sağlıklı ve uzun yaşam için en basit sırlardan biridir. “Ben yeterince su içiyorum” diyen birine, “Günde kaç bardak içiyorsun?” diye sorulduğuna genelde, “2-3 bardak” cevabını verir ki bu miktar hedefin çok altındadır. Canlılığı arttırmak, cilt ve tüm diğer organları beslemek için günde en az 1,5 litre kabaca 8 bardak su içmek gerekir. Sıcak havalarda terle kayıp olacağından bu miktar arttırılmalıdır.

Sigaradan uzak durun

Sigarasız yaşam hem içene hem de çevresindekilere solunabilir güzel bir hava alanı sağlar. Sigara kalp ve damar hastalıkları, akciğer hastalıkları ve kanser için kanıtlanmış en önemli risk faktörlerinden biridir.

Ruhsal olarak rahatlayın

Hayat her zaman sorunlarla doludur. Bazen bunları çözmek imkânsızdır. Bu nedenle çözülemeyecek sorunlarla kendimizi yıpratacağımıza onları kabullenmek ve onlarla birlikte yaşamayı öğrenmek huzur verir ve hayatı kolaylaştırır. Bu sorunlar çözülmese de kabullenme, hayatın iyisi-kötüsünü, mutluluğu-mutsuzluğunu bir bütün olarak kabul etme ruhsal rahatlamayı sağlar ve sağlıklı uzun bir yaşam vaat eder.

Düzenli check-up yaptırın

Hastalıkları belirti vermeden saptamak ve gerekli önlemleri almak için doktorun kontrolünde düzenli olarak check-up yaptırmak yaşam süresini ve yaşam kalitesini arttırır.

Kazalardan korunun

Kazalar maalesef ölüm veya fiziksel hasarla sonuçlanabilir. Yaşanılan ortamdaki düşmeye neden olabilecek kaygan zemin, kayan halılar, fazla eşyalı ortamlar düşme, çarpma riskini artırır. Evin ve çevrenin kazaları önleyecek şekilde döşenmesi ve bazı basit önlemlerle riski en aza indirmek gerekir. Yine trafik kazalarından korunmak için gerekli tüm önlemler alınmalıdır.

Dengeli beslenin

Sağlıklı yaşam için ihtiyaçlara göre dengeli beslenmek ve kilo kontrolü her yaşta çok önemlidir. Özellikle ileri yaşta karşılaşılabilen protein-enerji beslenme bozukluğu önemli bir sağlık problemi olabilir. Beslenme alışkanlığı tamamen bireysel olmakla birlikte yaşam süresini uzattığı kanıtlanmış diyet Akdeniz tipi diyet olmalıdır.

Zihinsel aktivitede bulunun

Özellikle demansa karşı korunmada zihni aktif halde tutmak, gazete, kitap okumak, günlük hayatın içinde olmak, internet kullanmak önemlidir.

09 Haziran 2019 - Aile & Yaşam


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Şehir Markaları

1 yıllık yayın süresi ve makul bütçesi ile markanızı parlatın.

0 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Meclis lokantasında yemek ücretlerinin artırılmasını doğru buluyor musunuz?