Reklamı Kapat

Sağlıklı bir Ramazan için 4 uyarı

30 gün boyunca beslenme alışkanlıklarının değiştiği Ramazan ayını sağlıklı bir şekilde geçirebilmek için genel sağlık kurallarına özen göstermek önem taşıyor.

Büyütmek için resme tıklayın

 İftar ve sahur sofralarında, ağır ve yağlı yemekler yerine lif zengini hafif gıdaların tercihi, susuzluk hissini artıran kola, çay ve kahve yerine su, ayran ve maden suyu tüketimi gibi önlemler bu dönemde öne çıkıyor.Ramazan süresince yeterli ve dengeli beslenmeye özen göstermek gerektiğini belirten  İç Hastalıkları Uzmanı Doktor Muharrem İngeç, sağlıklı bir Ramazan için alınması gereken önlemler hakkında bilgi verdi.  Sıcak ve nem miktarındaki yükseliş nedeniyle, vücudun sıvı ihtiyacını karşılamak için iftar ve sahur arasındaki saatlerde 2-2,5 litre su içilmesi gerektiğini söyleyen ve “Vücuttaki sıvı ihtiyacını artıran çay ve kahve tüketimi minimum düzeye indirilmelidir. Kola, gazlı içecekler ve şeker miktarı yüksek hazır meyve suları menüde yer almalıdır. Özellikle kilo sorunu ve kan şekeri yüksek olanların ramazan boyunca hazır meyve suyu gibi içecekler yerine vücudun sıvı ihtiyacını karşılayacak ayran ve maden suyunu tercih etmesi önerilir” diyen Dr. İngenç, sağlıklı bir Ramazan için dikkat edilecekleri şöyle aktardı:

AŞIRI YAĞLI YİYECEKLER TÜKETİLMEMELİ

“Ramazan ayında günlerin uzaması ve gecelerin kısalması nedeniyle aç kalma süresi de uzamaktadır. Sahurda hiçbir şey yememek ya da su içip yatmak sağlıklı değildir. Açlık nedeniyle kan şekeri bu sürede düştüğünden gün içinde halsizlik sorunu ortaya çıkabilmektedir. Bu nedenle sahur öğünü atlanmamalıdır. Sabah kahvaltısı yerine geçen bu öğünde; az tuzlu peynir, yoğurt ve yağsız süt, sindirimi kolay olan zeytinyağlı sebze yemekleri ile çok yağlı olmayan çorbalar tercih edilebilir. Özellikle gün içerisinde acıkma sorunu olanlar sahurda aşırı yağlı ve tuzlu yiyeceklerden kaçınmalıdır.”

02 Mayıs 2019 - Ramazan


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz

01

Kalbikirık - Peygamberimiz Hz. Muhammet imizin diyetini uyguladık mı hiç bir şey olmaz gayet sağlıklı tutar sağlıklı oluruz...

Yanıtla . 3Beğen 03 Mayıs 10:12

Şehir Markaları

1 yıllık yayın süresi ve makul bütçesi ile markanızı parlatın.

0 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Meclis lokantasında yemek ücretlerinin artırılmasını doğru buluyor musunuz?