Reklamı Kapat

AB'de Elektrikli otomobiller dizel araçları geride bıraktı

Elektrikli otomobiller küresel bazda ilgi görürken Avrupa Birliği'nde elektrikli otomobil pazar payı 2023 yılında yüzde 14,6 yükseldi. AB'de 2023 yılında en çok satış yapan markalar ise Volkswagen, Toyota, Audi, BMW ve Mercedes oldu oldu.

Ali Kemal İsmailoğlu
Ali Kemal İsmailoğlu Tüm Haberleri

Avrupa Birliği'nde (AB) otomobil satışlarına ilişkin son veriler, elektrikli araç pazarının önemli bir ivme kazandığını ortaya koydu. Geçen yıl, AB'de toplam otomobil satışları 10,5 milyona ulaşırken, elektrikli otomobillerin pazar payı ise 1,5 milyon satışla yüzde 14,6'ya yükseldi.

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) tarafından yayınlanan verilere göre, AB otomobil pazarı 2022'ye kıyasla yüzde 13,9 büyüyerek 10,5 milyon satışla tamamlandı. Macaristan dışındaki tüm AB ülkelerinde genişleme kaydedilirken, birçok ülkede çift haneli büyüme rakamları görüldü.

Benzinli araçların pazar payı yüzde 35,3 ile liderliğini korurken, hibrit araçlar yüzde 25,8'lik paylarıyla ikinci sırayı aldı. Dizel araç satışları ise azalarak yüzde 13,6'ya geriledi.

Elektrikli araçlar, 2023'te üçüncü en popüler seçenek haline geldi. Satışlar, önceki yıla göre yüzde 37 artarak 1,5 milyon adede ulaştı. Tam elektrikli otomobillerin payı yüzde 14,6'ya çıkarak dizeli geride bıraktı. Bu gelişmeler kapsamında AB'de 2024 yılında otomobil satışlarının yüzde 2,5 artması ve toplam satışların yaklaşık yüzde 20'sinin elektrikli araçlardan oluşması bekleniyor.

AVRUPA'DA EN ÇOK WOLKWAGEN SATILDI

Volkswagen Grubu, 3 milyon 324 bin 705 satışla AB'deki en çok satan marka oldu. Onu, 2 milyon 128 bin 625 satışla Stellantis Grubu takip etti. Elektrikli otomobil satışlarında Tesla, Volkswagen ve Renault markaları öne çıkıyor.

AB'DEN KÜRESEL REKABET ADIMLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ BEKLENİYOR

Öte yandan AB'de elektrikli otomobillerin geleceği konusuna tartışmalar yaşanıyor. ACEA tarafından paylaşılan rapor, Çin ve ABD'den farklı olarak AB'nin elektrikli araç üretimini destekleyecek sağlam bir endüstriyel stratejiye sahip olmadığına işaret ediyor.

ACEA'nın raporuna göre, Çin'in elektrikli araç tedarik zincirindeki hakimiyeti ve ABD hükümetinin yerli otomobil üreticilerine yönelik teşvikleri, AB'nin Avrupa elektrikli araç üretimini destekleme çabalarını gölgede bırakıyor.

Raporda, Çin'in elektrikli araç yaşam döngüsünün tamamı boyunca madencilik, rafinaj, üretim, şarj ağları, ucuz enerji, satın alma teşvikleri ve geri dönüşümü kapsayan stratejik ve bütünsel politikasının, rekabet gücünü önemli ölçüde artırdığı belirtiliyor. AB ise değer zincirinin belirli adımlarını düzenleyen sanayi politikasına yönelik parça parça düzenleyici bir yaklaşım benimsiyor.

Rapor aynı zamanda ABD'de elektrikli otomobil değer zinciri için bir üretim merkezi kurma yönündeki artan ivmeye de işaret ediyor.

17 Şub 2024 - 11:51 İstanbul- Ekonomi

Mahreç  Ali Kemal İsmailoğlu


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi