Reklamı Kapat

"Osmangazi Köprüsü" sahibinden satılık!

Temmuz 2016’da açılan Osmangazi Köprüsü, 3. yılını doldurmadan satılmanın eşiğine geldi.

Büyütmek için resme tıklayın

Yap-işlet-devret modeline göre köprüyü inşa edip 2035 yılına kadar işletecek olan Otoyol AŞ’de, yani Osmangazi Köprüsü’nde yüzde 18 hissesi olan İtalyan Astaldi firmasının yaşadığı ekonomik sıkıntı sebebiyle köprü kısmen ya da bütün olarak satılacak. Halihazırda, Hazine, işletmeci şirket olan Otoyol AŞ’ye günlük 40 bin aracın altındaki geçişler için ödeme yapıyor.

Osmangazi Köprüsü ile İstanbul-İzmir Otoyolu’nu inşa eden konsorsiyum, olası satış için uluslararası bankalara danışmanlık başvurusunda bulundu. Ortak girişimin yüzde 27’lik hissesini elinde bulunduran Nurol Holding’in Mali İşler Müdürü (CFO) Kerim Kemahlı, Bloomberg’e yaptığı açıklamada, bankalardan birkaç ay içinde dönüş beklediklerini söyledi. Kemahlı, bittiğinde toplam 7 milyar dolarlık maliyete ulaşacak projede kısmi ya da tüm hisselerin satışını içeren seçeneklerin masada olduğunu söyledi. Satışın, projenin yüzde 18’ine sahip olan İtalyan Astaldi şirketinin yaşadığı nakit sıkıntı nedeniyle düşünüldüğü belirtiliyor.

HAZİNE'DEN GÜNLÜK 40 BİN ARAÇ GARANTİSİ

Hazine, Osmangazi Köprüsü için yıllık 14 milyon 600 bin araç, yani günlük ortalama 40 bin araç geçiş garantisi vermiş durumda. Geçiş sayısı garanti edilen araç sayısının altında kalırsa, Hazine aradaki farkı, Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi ve Göçay’dan oluşan konsorsiyumun sahibi olduğu Otoyol AŞ’ye ödüyor.

GEÇİŞ ÜCRETİ 103 TL’YE ÇIKTI AMA...

Temmuz 2016’da açılan Osmangazi Köprüsü’nde geçen yıl 71,75 TL olan otomobil geçiş ücreti, 2019 yılı için 103,05 TL’ye çıkmıştı. Osmangazi Köprüsü’nün işletmecisi Otoyol AŞ’nin Genel Müdürü Bülent Esendal, zammın sözleşme gereği olduğunu ve kur farkından kaynaklandığını söylemişti.

30 Oca 2019 - 00:30 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.

17

Niyazi - Yeminlen yazıyom, bugün bir reis sempatinazı bir yakınım, bursa yeni otabanda 139 km hızla ceza yemiş ve dediki, bu kalite yollarda bu cezada ödenir, ülkenin sorununlarından biride şu;sevdiğimizde sonsuz teslimiyetçilik, sevmediğimizi de vatan haini... Böyle olmamalı.. Sevdiğimizide eleştşrmeli, sevmediğimizide yapıcı eleştirmeliyiz...

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 01 Şubat 16:53
16

Cafer Yildirim - Hemen mal bulmus magribi gibi sevinmeyin. Yüzde 17lik hakkini satmak isteyen italyan isletmeci Astaldinin parasal problemi oldugunu okumadiniz galiba. Bu yatirim 2035e kadar onlar icin getirisi olan bir yatirim. 40 000*100= 4 Milyon TL bir günlük getirisi. Bunun yüzde 17si ne yapar 680 000 TL. Senede 244 800 000 TL italyanlarin payi yapar. Bunu da 16 sene ile carpinca 3 910 680 000 yaklasik 4 Milyar TL bir para ediyor. Demek ki adamlarin taze paraya ihtiyaci var ve kendi paylari olan 4 Milyarlik gelir icin 16 sene beklemek istemiyor. Buradan kendinizce öküzün altinda buzagi arayarak nereye varacaksiniz? Ne ürettinde vergisini verdin ki hakkini devlete helal etmiyorsun? 3 kurusluk hakkin icin devleti töhmet altinda tutuyorsun. Peki bu ülke icin canlarini veren genclerin haklarini sen nasil vereceksin bu ülkede yasayip bu ülke icin yapilan hizmetler icin hakkini helal etmemekle! Insafi kaybeden insanligi da kaybedir vesselam

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 31 Ocak 14:59
15

Biricik Collü - Basiretsizlik veya kötü niyetle yanlış antlaşmalar yapıp haklın parasıyla birilerini zengin etmek burada karşı çıkılan. Olayları yorumlayamadığınız gibi okuduğunuzu da anlamıyorsunuz galiba. Memnunsan vergilerinle başkalarını zengin etmekten ( tabii vergi kaçırmıyorsan) o başka. Ben hakkımı helal etmiyorum. Devlet karlı yatırım yapar ki gelir olsun. Karlı yatırımları peşkeş çek. Yaptığın yolla da hazineyi zarara sok. Yol yapılıyor diye birilerinin itiraz edeceğini düşünmek bilgisizlik değil aptallıktır!

Yanıtla . 13Beğen . 0Beğenme 31 Ocak 10:23
14

Ec - @Coğrafyacı Eleştirilen basiretsiz veya kötü niyetle yapılan yanlış anlaşmalarla milletin parasını çarçur etmek, hazineyi boşaltmak. Sen cebinden hazine açığını ödediğinin farkında değilsen, bilgilen :) Yok ben çok memnunum vergilerimle biri

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 31 Ocak 10:14
13

Ec - @Coğrafyacı Neden yol yapılıyor diye itiraz edileceğini düşünmek biraz zeka noksanlığı olur. Neden karlı yatırımlar peşkeş çekilip, liyakatsızlık, basiretsizlikle yanlış anlaşmalar yapılıp haklın parası çarçur ediliyor asıl soru. Tabii siz memnunsanız kişisel olarak vergilerinizle birilerini zengin etmekten ( tabii vergi kaçırmıyorsanız ) o sizin bileceğiniz iş ama ben hakkımı helal etmiyorum.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 31 Ocak 10:12
09

Ferhat - Disariya bagimsizligimizin teminati olan Tekeli, sejer babrikalarini sat, ölü yatirim olan Köprü insalarini yap. Olacak sey degil bu nasil kafa ve nasil bir zihniyet.

Yanıtla . 27Beğen . 0Beğenme 30 Ocak 11:29
11

Coğrafyacı - @Ferhat 09 nolu yoruma cevabı: Yol, köprü ticaret ve sanayinin temelidir. Gelişmiş bir ulaşım ağı olmazsa sanayinde olmaz ticaretinde. Yanlışı başka türlü eleştirmek gerekir köprü ve yola ölü yatırım demek bilgisizliktir

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 30 Ocak 12:49
08

Bahadır - Hükümet temsilcileri olarak bu taahhüde kimler imza atmış, kimler bu sözleşmeyi hazırlamış ise derhal bütün menkul gayrimenkul yerine el konulması ve soruşturma açılması gerekmez mi devlet adına bu riske sorumsuzca imza atılıyor cezalanmaları gerekir

Yanıtla . 35Beğen . 0Beğenme 30 Ocak 11:20
07

Ruhi - RABBIM ZALIMLERI ISLAH ETSIN AMIN SANKI BIZI YÖNETENLER YAHUDI MECLISI KURANLAR AYNI TÖVBE TÖVBE

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 30 Ocak 10:42
06

Omosay - Yol Hastane diyerek,17 yıldır halkın teveccühünü kazanan iktidarlar, halkımıza her şeyin güllük gülistanlık olduğu şeklinde anlatıyorlardı. Vatandaş işlerin böylesine, ihanet derecesinde, ona buna peşkeş çekildiğini vatandaş bilse, bunlara oy değil, bitini vermez.

Yanıtla . 13Beğen . 0Beğenme 30 Ocak 10:19
12

Ts-61 - @Omosay 06 nolu yoruma cevabı: Vatandaş bilmiyor mu neyin ne olduğunu.? 24 haziranda bilmeyerek mi bunlara destek verdiler.? Bu seçim de aynı şey olmayacak mı.? Bu millet A-kıl-lan-maz.! Nokta.

Yanıtla . 4Beğen . 0Beğenme 30 Ocak 13:09
10

Yusuf Atmaca - @Omosay 06 nolu yoruma cevabı: Halkın uyanması zor medya ihale lobisi güdümünde, halkı kandırıp büyük resmi gördüklerine inandırıyor.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 30 Ocak 12:38
05

Osman Sercan - Geçiş ücretini yükseltmekle bu işin üstesinden gelemezsiniz hatta fiyatı düşürüp herkesin geçebilmesi sağlanmalıdır yoksa bana bedava verseniz almam saygılarımla

Yanıtla . 11Beğen . 0Beğenme 30 Ocak 09:59
04

Molla KASIM - halka satılsın , bu kazıktanda millet kurtulsun

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 30 Ocak 09:30
03

Kadir Öztaş - Varsayılan - Durmak yok yola devam. Hedef 2070.

kardeşim durmak yok yola devam deil DURMAK YOK YOLMAYA DEVAM dır bu kelime ne kadar yolarsan o kadar oy alırsın bu milleten !..

Yanıtla . 10Beğen . 0Beğenme 30 Ocak 09:27
01

Bitigçi - Kriz yok geçilmeyen köprüden geçiş ücretleri arttırılması mantıklımı tam tersi düşürülmesi gerekmezmi. Bu işte bir gariplik yok mu. Köprü ki lerin eline geçecek. Yerli ve milli makyajlı ysbancılsta mı acaba

Yanıtla . 30Beğen . 0Beğenme 30 Ocak 03:39


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?