Son Dakika Haberleri

Reklamı Kapat

“Siyasal hafıza” para ile elde edilemez

Saadet Partisi Genel Başkan Yardımcısı Ömer Faruk Yazıcı ile 2019 Mart Yerel Seçimleri’nde Saadet Partisi’nin seçim kampanyasını konuştuk…

Haber albümü için resme tıklayın

Saadet Partisi Genel Başkan Yardımcısı Ömer Faruk Yazıcı ile 2019 Mart Yerel Seçimleri’nde Saadet Partisi’nin seçim kampanyasını konuştuk…

Saadet Partisi, 2018 Haziran seçimlerinde yürüttüğü kampanya ile hâlâ akıllarda. Kampanyası en çok merak edilen partilerin arasında başında Saadet Partisi geliyor. Öncelikle 24 Haziran seçimlerindeki, özellikle sosyal medyadaki kampanyamızdan bahseder misiniz? Kampanya sürecinde birçok övgü aldı, favori partiler arasında Saadet Partisi gösterildi. Bunu nasıl başardınız?

Saadet Partisi’nin yarım asırlık bir siyasal yürüyüşün son temsilcisi olmasına dikkat çekmek isterim. Bunu neden dile getiriyorum; bilgi, birikim ve tecrübe noktasında yarım asırlık bir mirasa sahip olmanın avantajlarını kullanmak bizlere nasip oluyor. Siyasette birçok siyasal adımı para gücü ile atmanız elbette mümkündür; ancak bazı adımları, arkanızda devlet gücü de olsa para da olsa atmanız olanaksızdır. Para ile asla edinilemeyen şey ise “Siyasal Hafıza”dır. Siyasal Hafıza, siyasal aktörlerde/kişilerde değil hareketlerin kendisinde mevcuttur; iyi analiz ettiğinizde siyasette atacağınız adımları da doğru bir biçimde seçebilmeniz mümkün oluyor. Bir mağduriyet durumu olduğunda kapısı ilk çalınan yer Saadet Partisi’dir, köklü geçmişimiz ve geleneğimiz milletimize bu güveni vermiştir. Saadet Partisi hakemdir, ara bulucudur. Milletimizin sesidir. Haksızlıkların karşısında korkmadan yılmadan durur. Siyasal hafızamız bizim önümüzü görmeyi kolaylaştırıyor.

“HERKESİN SESİ OLMAK”

16 Nisan halkoylamasından sonra siyasal partiler olağan seçim propagandalarını bir kenara bırakıp yeni bir dil geliştirmek zorunda kaldı. Saadet Partisi yarım asırdır söylediği sözleri yeni bir üslup ile halka aktarmayı, bunu yaparken de kutuplaşmaya engel olmayı çalıştı. Bir tarafta devletin her türlü gücünü arkasına almış bir iktidar bloğu, diğer tarafta haksızlığa, hukuksuzluğa, mağduriyete dem vuran, sesi her geçen gün kısılmaya çalışan bir grubun olduğu dönemde; Saadet Partisi siyasal ikbal peşinde koşmak, mevki ve makam sahibi olmaktansa herkesin sesi olmaya var gücüyle gayret eden bir parti olmuştur. Böyle bir pozisyon alan partimiz elbette teveccüh gördü ancak bir o kadar da hakaretlere, aşağılamalara, iftiralara ve yalanlara maruz kaldı. Sabah akşam ana akım medya var gücüyle yıpratmaya, karalamaya çalıştı.

“SÖZÜMÜZÜ SÖYLEYECEK ALANLAR ELBETTE BULURUZ”

Devlet destekli medya gücü karşısında Genel Başkanımız Sayın Temel Karamollaoğlu kamuoyuna şöyle seslendi; “Medya padişahınsa, sosyal medya da bizimdir!”Bu söz Türk siyasi tarihine geçecek güçte bir söz oldu. Var olmakla yok olmak arasındaki çizginin en belirsiz anında bu söz 2018 yılı dünyasına bir ışık oldu ve Türkiye’de ilk olarak seçim propaganda sürecini sosyal medya odaklı gerçekleştiren parti Saadet Partisi oldu. Çünkü siyasal hafızamız bize şunu gösterdi; “Bizi konuşturmuyorlarsa biz kendimize sözümüzü söyleyecek alanlar elbette buluruz.“ Bu alan da 24 Haziran seçimleri için sosyal medya olmuştur ve bunu ilk gerçekleştiren Saadet Partisi’dir. Ayrıştırıcı kutuplaştırıcı dil günü kurtarır, fakat toplumun kalbini rahatsız eder, zedeler. Biz birlikten yanayız. Kucaklaşmak, tokalaşmak, tebessüm, yardımlaşmak milletimizin ruhunda vardır. Derdimiz budur, anlatmak için de sosyal mecralar başta olmak üzere her türlü iletişim ağını kullanacağız.

Önümüzde 2019 Mart Yerel Seçimleri var. 24 Haziran seçimleri için kurulan ittifaklar tekrardan gündeme geldi. Genel Başkan Temel Karamollaoğlu ise bir ittifakta yer almayacaklarını, belki dirsek temasının olabileceğinden bahsetti. İttifaklarda yer almadan tek başına bir yerel seçime giriliyor bu seçimde parti hazine yardımı da almıyor. Bunlara rağmen nasıl bir kampanya ile halkın karşısına çıkıyorsunuz? Kampanyayı yürüten bir ajans var mı? Kampanyanızdan bahseder misiniz?

siyasal-hafiza-2.jpg?

“TERTEMİZ BİR SİYASİ TARİH”

Genel Başkanımızın da belirttiği gibi bir seçim ittifakı yapmıyoruz, böyle bir girişimde bulunmayacağız. Tek başımıza halkın karşısına çıkıp yanlışa yanlış diyebilmek için var gücümüzle çalışacağız. Bunu yaparken kırıp dökmek, salt anlamda tenkit etmek amacımız değil. Yapıcı olmak öncelikli hedefimiz. Seçimlerin en önemli belirleyicisi kamuoyu oluşturmaktır. Kamuoyu oluşturmak ise bir kampanya ile sağlanır. Sizin de ifade ettiğiniz gibi bir seçim yardımı almıyoruz, elimizde büyük medya organları yok, devletin imkanları yanımızda değil ancak bunlara karşı tertemiz bir siyasi tarihimiz ve güçlü teşkilatlarımız mevcut. Maddi imkansızlıklar elbette dezavantaj bizim için. Bunun üstesinden gelmek için farklı siyasal yöntemlerimiz mevcut. Bütçemizi üyelerimizden ve bize gönül verenlerden gelen desteklerle oluşturuyoruz.

İŞARET FİŞEĞİ; “ÇALMADAN ÇALIŞACAKLAR”

Yerel seçimlere güçlü bir dijital kampanya ile başlangıç yaptık. Yerel seçimlerdeki aday odaklı ana seçim kampanyamızı, 27 Ocak 2019 tarihinde Ankara’da gerçekleştireceğimiz ‘Aday Tanıtım ve Kampanya Lansman’ toplantısında açıklayacağız. Türkiye’nin içerisinde bulunduğu atmosfer ve kurulan ittifaklar sebebi ile biz bir strateji belirledik. Bulunduğumuz konumu ifade etmek ve herhangi bir tarafta yer almadığımızı güçlü bir şekilde anlatmak için; “Çalmadan Çalışacaklar” mottosunu benimsedik. Bu seçim kampanyamızın bir başlangıç cümlesi oldu. Hiçbir siyasi şahsı, partiyi ya da adayı hedef alan bir söylem değil aksine tam olarak Saadet Partimizin milletimize bir vaadidir. Seçim sloganı olarak değil kampanyamızın bir işaret fişeği olacak bir cümledir.

“27 OCAK 2019’U BEKLEYİN!”

Saadet Partisi Genel Merkezi olarak teşkilatlarımızı 27 Ocak 2019’u beklemeye davet ediyoruz. Seçim şarkımızla, sloganlarımızla ve büyük ses getirecek aday lansmanımızla seçim konseptimizi açıklayacağız. 27 Ocak’ta Türkiye’nin sorunlarını açık bir şekilde ifade edeceğiz. Kampanyamızın hazırlanması sürecinde yapılan anketlerin, analizlerin ve değerlendirmelerin kampanya stratejisine ve kampanya gelişim sürecine büyük etkisi oldu. Milletin asıl derdine değinmek istedik. Kampanyamızın 2019 Türkiye’si için ilkler barındırdığını buradan öncelikle Milli Gazete okurları ile paylaşmak istedik.

“TÜRKİYE’NİN İLK SİYASAL İLETİŞİM OFİSİ”

Ayrıca belirteyim Türkiye’nin ilk siyasal iletişim ofisini kurduk. Kampanyamızın üretimi bu ofiste gerçekleşti. Bu ofis dünyadaki siyasal iletişimin gelişimini yakından takip ediyor. Yenikleri ilk deneyimleyecek bir ofis. Hem kendi üretimlerini hem de teknolojinin ve online dünyanın gelişmelerini de üretimlerine dahil edecekler. Bu ofis özellikle Genel Başkanımız Sayın Temel Karamollaoğlu’nun da tavsiyeleri ile donatılmış halde hem partimizin seçim kampanya sürecini, hem de siyasal stratejilerini çalışıyor.

“GENÇ VE DİNAMİK BİR EKİP YENİ NESİL KAMPANYA”

Çok ayrıntı vermek istemiyorum, ancak şunu açıkça söylemeliyim ki yine konuşulacak bir kampanya ile başlangıç yapıyoruz. Birkaç aşaması var bu kampanyanın ilkini dün gece sosyal ağlardan başlattık. Kampanyamız tek düze ilerlemeyecek, üzerinde çalışılmış ve her bir vatandaşımızın arzu ettiği bir söylemi sahiplendik. Sloganımızı 27 Ocak 2019’da açıklayacağız ve teşkilatlarımızın da söylemlerimize sahip çıkması kampanyamızı daha da güçlendirecek.  Bunu yaparken bir ajansın hizmeti elzemdir. Bunu küçümsemiyoruz; fakat elimizde çok güçlü siyasal argümanlar mevcut bunları organize edip iyi bir içerik üretimi yapıldı. Bir yandan akademisyenler, bir yandan sosyal psikoloji ile ilgilenen Türkiye’nin önde gelen isimleri, diğer taraftan profesyonellerden ve gönüllülerden oluşan bir ekip çalışmalarını sürdürüyor. Bu ekip 24 Haziran seçimlerinin ertesinde zaten çalışmalarına başlamıştı. Bunu kamuoyu ile paylaşmadık fakat burada ifade ediyorum. Anketlerimiz yapılıyor, güçlü aday profilleri üzerinde çalışmalar mevcut, bir kısmı duyuldu büyük bir kısmı gizlilikle yürütülüyor. Genç ve dinamik ekibimizle yeni nesil bir kampanya başlattık. Ekibimize güveniyoruz.

# SAADET PARTİSİ İLE İLİŞKİLİ:

11 Ocak 2019 - Siyaset

Muhabir Ankara Bürosu


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz


Şehir Markaları

1 yıllık yayın süresi ve makul bütçesi ile markanızı şehrinizde parlatın, bu tanıtım fırsatını kaçırmayın!

0 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Seçim ittifaklarını faydalı görüyor musunuz?