Son Dakika Haberleri

Reklamı Kapat

Sosyal medyadaki banka dolandırıcılığına dikkat!

Sosyal medyadaki banka dolandırıcılığı ile ilgili Dijital Medya Uzmanı Abdulkadir Mercanoğlu, kullanıcıları uyardı.

Büyütmek için resme tıklayın

Sosyal medyada son günlerde artan sahte hesaplar üzerinden binlerce kişi banka dolandırıcılığıyla karşı karşıya kalıyor. Banka isimleri ile logolarını kullanarak Facebook, Instagram ve Twitter'da hesap açarak dolandırıcılar, insanların kart bilgilerine erişmeyi amaçlıyorlar. Dijital Medya Uzmanı Abdulkadir Mercanoğlu, "Eğer mavi tik varsa yani doğrulanmış sayfa ise güvenilebilir. Aksi bir durumda şüpheyle yaklaşmakta yarar var" dedi.

DOLANDIRICILAR BANKA BİLGİLERİNİ KOPYALIYOR

Dolandırıcıların sosyal medya hesapları üzerinden kullanıcıların banka bilgilerini kopyaladıklarını ifade eden Mercanoğlu, "Bankaların logosu, ismi gibi kurumsal bilgileri kullanılarak oluşturulan profillerde bankanın adına yakın bir isimde açılan web sitesine çekiliş bahanesi ile kullanıcıların giriş yapmasını sağlıyorlar. Sitenin sahte olduğunu anlayamayan kullanıcı, banka giriş bilgilerini siteye girmesiyle birlikte bilgiler dolandırıcıların eline geçmiş oluyor." diye konuştu.

HESABIN ONAYLANIP ONAYLANMADIĞINA DİKKAT

Banka dolandırıcılarının, insanlara sosyal medyada açtıkları sahte hesaplar üzerinden ulaştığını söyleyen Mercanoğlu, sosyal medyada gezinirken karşımıza çıkan reklamlara dikkat edilmesi gerektiği konusunda uyardı. Mercanoğlu, "Dolandırıcılar, bankaların site isimlerine benzer domain ve benzer temada web siteleri açıyor. Sosyal medya üzerinden açtıkları sahte hesaplarla da yine oluşturdukları sahte web sitelerine yönlendirecek sözde kampanyalar düzenliyorlar. Facebook, Instagram ve Twitter'da sponsor yöntemiyle daha çok kişiye ulaşmayı hedefleyen dolandırıcılar, web sitelerine giren kullanıcıların banka hesap bilgilerini ele geçiriyor. Bu tarz paylaşımlarla karşılaşıldığında sosyal medya profilini ziyaret ederek mavi tık ile doğrulanmış olup olmadığını kontrol etmeliyiz." dedi.

Dolandırıcıların son 6 aydır aynı yöntemle binlerce kişiyi mağdur ettiğine dikkat çeken Abdulkadir Mercanoğlu, bankaların müşterilerden gelen şikayetler üzerine sık sık SMS'le bilgilendirme yaptığını söyledi.

09 Ocak 2019 - Teknoloji


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz


Şehir Markaları

1 yıllık yayın süresi ve makul bütçesi ile markanızı şehrinizde parlatın, bu tanıtım fırsatını kaçırmayın!

0 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Seçim ittifaklarını faydalı görüyor musunuz?