EĞİTİM-BİR-SEN: Okul yapımız güçsüz

EĞİTİM-BİR-SEN “Eğitime Bakış 2018; İzleme ve Değerlendirme” raporunu açıkladı

Büyütmek için resme tıklayın

Her yıl düzenli olarak Türkiye’nin eğitim karnesini hazırlayan Eğitim-Bir-Sen, açıkladığı son raporla eğitim sistemini tüm yönleriyle ele aldı. Raporda, Türkiye’nin eğitim sisteminin geleneksel olarak merkeziyetçi yapıda olduğunun altı çizilerek, “Türkiye, OECD ülkeleri içerisinde en katı merkeziyetçi eğitim sistemine ve dolayısıyla en güçsüz okul yapısına sahip ülkedir. Eğitim sisteminde verimliliği artırmak ve daha kaliteli bir eğitim sunabilmek için okul müdürleri ve öğretmenleri güçlendirecek bir yetki dev¬ri reformu yapılmalıdır” denildi.

Eğitimciler Birliği Sendikası (Eğitim-Bir-Sen) tarafından hazırlanan “Eğitime Bakış 2018; İzleme ve Değerlendirme” raporu, eğitim sisteminde acı tabloyu gözler önüne serdi. Eğitim sisteminin merkeziyetçi olduğuna vurgu yapılarak yetki reformunun yapılması gerektiği ifade edildi.

REFORMLAR YAPILMADI

Raporda, Türkiye’nin cari eğitim sisteminde yetki dağılımına değinilerek, eğitim sisteminin geleneksel olarak aşırı merkeziyetçi olduğuna dikkat çekildi. Merkeziyetçi yapının azaltılacağına dair açıklamalar yapılmasına rağmen kapsamlı bir reformun hâlâ yapılmadığı belirtilen raporda, “Birçok ülke eğitim sisteminin verimliliğini artırmak, bürokrasiyi azaltmak, insan kaynağını daha iyi yö¬netmek ve yereldeki taleplere daha iyi cevap üretebilmek için ademimerkeziyetçi adımlar atmış ve okula/yerele yet¬ki devri yapmışlardır” bulgusu yer aldı.

YETKİ REFORMU YAPILMALI

Raporun öneri kısmında atılması gereken adımların altı çizilerek, “Türkiye, OECD içerisinde en katı merkeziyetçi eğitim sistemine ve dolayısıyla en güçsüz okul yapısına sahip ülkedir. Türkiye’deki aşırı merkeziyetçi idare anlayışı dolayısıyla okul müdürü ve öğretmenlerin yetkileri oldukça kısıtlanmıştır. Eğitim sisteminde verimliliği artırmak ve daha kaliteli bir eğitim sunabilmek için okul müdürleri ve öğretmenleri güçlendirecek bir yetki dev¬ri reformu yapılmalıdır. Bugüne kadar okul müdürü ve öğretmenini yetkilendirmeyen Türkiye’nin, aynı anlayışı takip ederek, 21. yüzyılın bilgi temelli küresel rekabet ortamında başarılı olması mümkün görünmemektedir” ifadesi kullanıldı.

KARARLARIN YÜZDE 92’Sİ MERKEZİ

Raporda, Türkiye’nin bütün OECD ülkeleri içerisinde en düşük okul özerkliğine sahip ülke olduğunun altı çizilerek, “Türkiye’de kararların sadece yüzde 8’i okul ve yerel düzeylerinde alınabil¬mektedir. OECD ülkelerinde ise kararların yüzde 47’si okul ve yerel düzeylerinde alınabilmektedir. Öte yandan, OECD ülkelerinde alınan kararların yüzde 53’ü bölgesel düzeyde veya merkezi hükümet/devlet düzeylerinde ya da çoklu düzeylerde alınmaktayken, Türkiye’de kararların yüzde 92’si bölgesel yani il düzeyinde veya merkezi hükümet düze¬yinde alınmaktadır” denildi.

 

 

 

07 Ocak 2019 - Eğitim

Muhabir Ankara Bürosu


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz


Şehir Markaları

1 yıllık yayın süresi ve makul bütçesi ile markanızı parlatın.

0 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Seçim ittifaklarını faydalı görüyor musunuz?