Reklamı Kapat

Yükseköğretim sistemi yeterince etkin değil

Eğitimle ilgili açıklanan son rapor üniversite sınavıyla ilgili acı gerçekleri gözler önüne serdi…

Büyütmek için resme tıklayın

Eğitimciler Birliği Sendikası (Eğitim-Bir-Sen) tarafından hazırlanan “Eğitime Bakış 2018; İzleme ve Değerlendirme” raporu eğitim seviyemize ışık tutuyor. Eğitimdeki önemli sorunların tespit edildiği raporda, Türkiye’nin eğitim sisteminde geldiği son noktayı gözler önüne serdi.

Her yıl düzenli olarak Türkiye’nin eğitim karnesini hazırlayan Eğitim-Bir-Sen açıkladığı son raporla eğitim sistemini tüm yönleriyle ele aldı. Raporda, öğrencilerin temel bilgi ve becerileri öğrenmeden mezun olduğunun altı çizilerek, “AYT ve TYT net sayılarındaki düşüklük, Türkiye eğitim sisteminde öğrencilerin temel bilgi ve becerileri öğrenmeden sistemden mezun olduğunu göstermektedir” vurgusu yapıldı.

ARZ VE TALEP ARASINDA SORUN ARTIYOR

Raporda, yükseköğretime giriş sınavlarıyla ilgili sıkıntılar olduğunun altı çizilirken, en büyük nedenini üniversiteye girişteki arz-talep uyumsuzluğundan kaynaklandığı belirtildi.  Raporda, “2009’da 1 milyon 450 bin olan başvuru sayısı, 2018’de 2 milyon 385 bini aşmıştır. Yeni üniversiteler açılmasına kontenjanların artırılmasına rağmen arz ve talep arasındaki eşleşmenin zayıflığını gösteriyor. 2009’da sınava başvuran adayların yüzde 59.9’u, 2018’de ise yüzde 36’sı bir programa yerleşti. Yükseköğretime giriş sisteminde her yıl artarak devam eden arz ve talep arasındaki sorun, son iki yılda daha da belirgin bir şekilde kendini göstermiştir” denildi.

ÖĞRENCİLER BİLGİLERİ ÖĞRENMEDEN MEZUN OLUYOR

Raporda, bu yıl ilk kez yapılan Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı’nda (YKS) öğrencilerin ortalamalarının düşük olduğu ifade edilirken, “AYT ve TYT net ortalamalarına topluca bakıldığında net cevap ortalamasının oldukça düşük olduğu görülmektedir. Net sayılarındaki düşüklük, Türkiye eğitim sisteminde öğrencilerin temel bilgi ve becerileri öğrenmeden sistemden mezun olduğunu göstermektedir” bulgusu yer aldı.

MAKAS GİTTİKÇE ARTIYOR

Yükseköğretim giriş sınavına başvuran ve yerleşen aday sayısı arasındaki makasın gittikçe arttığı belirtilen raporda, “2009 yılında üniversite giriş sınavına başvuran adayların %59,9’u bir programa yerleşmiştir. Zaman içinde üniversite giriş sınavına başvuran adayların yerleşme oranı azalmış ve 2018 yılında başvuran adayların %36’sı bir programa yerleşmiştir. Buna ilaveten, adaylar birçok programı istihdam ihtimalini zayıf görüldüğünden dolayı tercih etmemektedir. Başka bir ifade ile yükseköğretim sisteminin yeterince etkin bir şekilde çalışmadığı görülmektedir” ifadeleri yer aldı.

 

29 Aralık 2018 - Eğitim

Muhabir Ankara Bürosu


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz


Şehir Markaları

1 yıllık yayın süresi ve makul bütçesi ile markanızı parlatın.

0 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Seçim ittifaklarını faydalı görüyor musunuz?