Reklamı Kapat

ÖNDER Başkanı: Eğitime dönemsel bakmamız çözüm getirmiyor

Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Merkezi’nde (ESAM) bu hafta Türkiye'nin Maarif Davası olan İmam Hatip meselesi masaya yatırıldı...

Haber albümü için resme tıklayın

Türkiye ve dünya gündemine ilişkin önemli meselelerin ele alındığı Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Merkezi’nin (ESAM) geleneksel hale gelen Çarşamba Konferansları’nın bu haftaki konuğu ‘Eğitim Vizyonunda Din Eğitimi ve İmam Hatip Yönetimi Modeli’ konusuyla ÖNDER İmam Hatipler Derneği Genel Başkanı Halit Bekiroğlu oldu. ESAM Konferans Salonu’nda gerçekleşen programa, Saadet Partisi Genel Başkanı Temel Karamollaoğlu, ESAM Genel Başkanı Recai Kutan,  milletvekilleri, bürokratlar ve çok sayıda vatandaş katıldı. Bekiroğlu, imam hatip modelinin sağlıklı bir zemine oturtularak konuşulması gerektiğini vurguladı. 

egitime-donemsel-bakmamiz-1-1544725526.jpg?

İMAM HATİP YÜZ YILLIK BİR MESELE

İmam hatip meselesini yüz yıllık bir mesele olduğunu vurgulayan Bekiroğlu, “Asıl tohum 1951 yılında atıldı. Bu dönemde kurulan okullar imam ve hatip yetiştirmek için açılan okullar. Bu dönemde imam hatipte okuyan gençler kendi alanlarından başka alanlara gidemiyordu. Yani bu okulda okuyan kişi imam hatibin dışında bir yere gidemiyor, gitmesi de engelleniyordu. Bu 1950-1970 arasındaki dönem din adamı yetiştiren, dini korumaya yönelik bir dönem olarak ele alınmalı” diye konuştu.

ERBAKAN  HOCAMIZ  ÖNCÜLÜK ETTİ

İkinci dönemin ise Milli Görüş Lideri merhum Prof. Dr. Necmettin Erbakan’ın öncülük ettiği açılımlarla başladığını ifade eden Bekiroğlu, “Erbakan Hocamız ile birlikte imam hatipte okuyan kişiler artık ilahiyat alanının dışında bulunan alanlara girmeye başladı. İmam hatipler sadece lise bölümünden ibaretken ortaokul bölümleri de açıldı. Bu hem sayısal anlamda artışa sebep oldu, hem de imam hatip mezunları sadece ilahiyat alanında hizmet etmiş olmuyorlardı. Aksine diğer alanlarda da hizmet edebilir hale geldiler” dedi.

ASIL DARBE İMAM HATİPLİ GENÇLERE VURULDU

İmam hatiplerle ilgili üçüncü evrenin 28 Şubat süreci ile sekteye uğratıldığını ifade eden Bekiroğlu, 28 Şubat sürecinde imam hatip gençliğine büyük darbe vurulduğunu kaydetti. Bekiroğlu, sözlerine şöyle devam etti: “28 Şubat süreci ile Müslümanların siyasi temsiline, sosyal, ekonomik ve Anadolu sermayesine darbe vururken en büyük darbeyi din alanında güçlenmenin kaynağı olan imam hatiplere vurdu. Biz hala bunun ağır faturasını telafi etmeye çalışıyoruz. İmam hatip modeli aklıselim şekilde davranmanın en önemli alanı. Burada yetişen gençler çoğunlukla din, iman, vatan, millet, milli ve manevi konularda önemli sıkıntısı olmayan gençler.”

İMAM HATİP GENÇLİĞİ ÖNCÜ OLACAK

“Hem savunurken hem eleştirirken abartılar bir süre sonra kamuoyunda algının da abartılı olmasına sebep oluyor” diyen Bekiroğlu, imam hatip meselesinin sağlıklı bir zemine oturtularak konuşulması gerektiğini dile getirdi.  İmam hatip meselesinin ülkenin ortak meselesi olduğunu hatırlatan Bekiroğlu, “İmam hatip meselesini, eğitim bağlamında, ahlak ve maneviyat bağlamında konuşmalıyız. Biraz da bu gençleri iyi bir geleceğe hazırlayabilirsek önümüzdeki dönem çok daha farklı olur. Ama bunun için imam hatibi siyasi ve manipülasyonlara müsait düzlemden çıkartmalıyız. Bunu doğru bir şekilde konumlandırırsak burada yetişen gençler küresel ölçekte hayırlı hizmetlere öncülük edeceklerdir.  Burada yetişen gençler bizim medeniyet düşüncemizi, tarihten gelen birikimimizi yeniden bütün dünyaya sunabileceğimiz mecranın öncüsü olacaktır” ifadelerini kullandı.

SORUNLAR BÜTÜNÜ İLE ELE ALINMALI

Bekiroğlu, Türkiye’de eğitim meselesinin dönemsel çözümlerle değerlendirildiğini vurgulayarak, “Türkiye’de devletin ilgili kurumları ve eğitim ile dolaylı olan kurumlar ve kuruluşlar maalesef uyumlu bir şekilde çalışmıyor. Biz en büyük zararı burada görüyoruz. Eğitimin paydaşlarının beraber hareket etmemesi ve eğitime hep parçalı bakmamız, dönemsel bakmamız bir türlü çözüm getirmiyor. Sorunlara parça parça bakmak yerine bütünü ile bakmamız lazım. Asıl sorun, öğrencilerimiz okullara aileden yetişmiş şekilde gelmiyorlar. Aile burada en çok konuşulması gereken etken. Burada asıl sorun öğrencide değil bu sorunların bütünü ile ele alınmamasında” eleştirisinde bulundu.

Millî Gazete

# ESAM İLE İLİŞKİLİ:

14 Aralık 2018 - Eğitim

Muhabir Ankara Bürosu


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz


Şehir Markaları

1 yıllık yayın süresi ve makul bütçesi ile markanızı parlatın.

0 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Seçim ittifaklarını faydalı görüyor musunuz?