Hükümet, yerli otomobil TOGG’un üretimine devam ederken, otomotiv sektörü için yeni ve önemli kararlar almaya devam ediyor.
Günboyu gazetesinin İrem Gül imzalı özel haberine göre, ‘‘Mobilite Araç ve Teknolojileri Yol Haritası’’ çalışması yenilenerek, ileri sürücü destek sistemlerine sahip araçlara geçilmesinin teşvik edilmesi, şarj altyapısının oluşturulması, yeşil dönüşümün gerçekleştirilmesi, eski araçların değiştirilmesi, yerli tedarikin ve katma değerin yükseltilmesi gibi konulara ağırlık verilecek.
ELEKTRİKLİ ARAÇLAR İÇİN ŞARJ ALTYAPISI DESTEĞİ
Bu kapsamda, elektrikli araçların kullanımının artırılması için her türlü aracı kapsayan bir şarj altyapısı kurulması için devlet desteği sağlanacak.
ŞARJ İSTASYONLARI AB STANDARTLARINA UYGUN OLACAK
Ayrıca, araç şarj istasyonu teknolojisinin koşulları, Avrupa Birliği (AB) uygulamalarıyla uyumlu hale getirilecek.
2028'DEN İTİBAREN ESKİ ARAÇLAR TRAFİKTEN KALKACAK
Otomotiv sektöründe çevreci bir politika izlenerek, çevreye zararlı olan eski araçların 2028 yılına kadar trafiğe çıkması yasaklanacak ve yerlerine çevreci ve güvenli araçlar alınmasına yönelik bir program hazırlanacak. Bununla birlikte, şehir içi ve şehirler arası taşımacılıkta elektrikli otobüslerin kullanımı artırılacak. Batarya geri kazanımı, yeniden kullanımı ve imhasına ilişkin sistem geliştirilecek. Otomotiv yan sanayisinde dünya markası olma ve özel sektörün ülke rekabet gücüne katkı sağlama amacıyla yürütülecek programlar, devlet tarafından desteklenecek. Otomotiv sanayiinde yabancı doğrudan yatırımların çekilmesi sağlanacak.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.