Reklamı Kapat

Kalp çarpıntısı olanlar dikkat! Uzmanlar bunları önerdi!

Kalp çarpıntısı yaşayan kişilerin dikkatli olması gerektiğini belirten Kalp ve Damar Cerrahisi Uzmanı Prof. Dr. Hayati Deniz, kritik önerilerde bulundu. İşte kalp çarpıntısını azalatacak öneriler.

Çarpıntı, kalbin normalden daha hızlı veya düzensiz atması olarak tanımlanabilir. Çarpıntının birçok nedeni olabilir, örneğin stres, kaygı, uykusuzluk, fazla kafein veya alkol alımı, bazı ilaçların etkisi gibi. Çarpıntı genellikle geçici ve zararsızdır, ancak bazen kalp hastalığı gibi ciddi bir durumun işareti olabilir.

Kalp ve Damar Cerrahisi Uzmanı Prof. Dr. Hayati Deniz şunları söyledi:

“Kalp çarpıntısı; göğüs kafesi içerisindeki kalbimizin her atımda göğüs duvarına olan yansımasının hissedilmesidir. Kalbimiz bir ömür boyu her dakika ortalama 60-100 vuru oluşturan bir organımızdır. Her atımın kendi içerisinde bir düzeni olduğu gibi tüm atımların da bir düzen ve ahenk içerisinde olması önemlidir”

“Mesela kalbimizin dakikada 100 vuru üzerinde atması taşikardi yani hızlı atması, 60’ın altında atması ise bradikardi yani yavaş atım olarak adlandırılır” söyleyen Prof. Deniz, şunları diyerek çarpıntı anında paniklememeniz gerektiği konusunda uyardı:

“Bir de ritmin düzensiz olduğu, duraksadığı ve hatta ara ara ekstra ara atımlar olduğu görülebilir. Tüm bu atımların hepsi de aritmi başlığı yani düzensiz kalp ritmi olarak değerlendirilir ve tedavi gerektirir. Kalp çarpıntınız olduğunda mutlaka uzman bir hekim tarafından kontrol gerekirken, çarpıntı anını iyi yönetmek ve ani bir çarpıntı durumunda ne yapılması gerektiği konusunda bilinçli olmak önemlidir”

BAYILMA DURUMUNDA YARDIM ÇAĞRILMALI

“Çoğu zaman kalp çarpıntısı aniden oluşur. Çarpıntı oluşunca genellikle bir panik oluşabilir ki bu çarpıntıyı daha da artırabilir. Yine de çoğu durumda çarpıntı kendiliğinden geriler. Nadir durumlarda, tedavi gerektirebilecek düzensiz kalp atışı (aritmi) gibi daha ciddi bir kalp rahatsızlığının belirtisi olabilir. Göğüs ağrısı, bayılma, şiddetli nefes darlığı, şiddetli baş dönmesi gibi durumlar çarpıntıya eşlik ediyorsa acil tıbbi yardım gerekir.”

KALP ÇARPINTISI YAŞANDIĞINDA NABZINIZI KONTROL EDİN

“Kalp atışlarının kişiyi rahatsız edecek şekilde hızlandığı veya düzensizleştiği durumlar basit olarak ‘kalp çarpıntısı’ olarak adlandırılır. Kalp atım sayısı kişiden kişiye değişkenlik gösterir. Bazı insanlarda bu sayı dakikada 80 civarı iken bazılarında nabız sayısı 100 civarında olabilir. Fiziksel aktivitelerde ise bu sayı (spor yapmak, merdiven çıkmak gibi) 120 seviyesine çıkabilir. Genelde istirahat halinde kalp atışının dakikada 100 atımın üstüne çıktığı durumlar kalp çarpıntısı olarak ifade edilir. Kalp çarpıntısı yaşandığı anda evde var olan ve nabız ölçen bir aletle veya el bileğinin iç kısmına parmak bastırılarak dakika nabız sayısının tespit edilmesi gerekir.”

KALP ÇARPINTISININ NEDENLERİ

Kalp ve Damar Cerrahisi Uzmanı Prof. Dr. Hayati Deniz, “Taşikardi olarak da bilinen kalp çarpıntısının pek çok farklı sebebi olabilir” dedi ve bunları şöyle sıraladı:

-Alfa kişilik (stresli hayat tarzı)

-Aşırı bedensel hareket (az dinlenme)

-Uyku yetersizliği

-Anemi, tiroid bozukluğu

-Bazı psikolojik rahatsızlıklar

-İlaçların yan etkileri

-Fazla kafeinli içecek ve alkol alımı

KALP ÇARPINTISINI AZALTMAK İÇİN NE YAPILMALI?

Prof. Dr. Hayati Deniz, kalp çarpıntısını hafifletmek için şu önerilerde bulundu…

1- Derin nefes alın: Derin soluk alın ve 10 saniye kadar soluğunuzu tutun, bu vücudunuzun gevşemesine ve kalp ritminizin azalmasına yardımcı olur.

2- Stresle başa çıkmaya çalışın: Sakin olun, telaş yapmayın, meditasyon, yoga ve diğer gevşeme teknikleri, çarpıntılara sebep olabilecek stresi azaltmaya yardımcı olabilir.

3- Kafein alımını kısıtlayın: Kafein, kalp ritminizi artırabilir, ayrıca stres durumunuzu da yükseltebilir. Eğer çarpıntınız varsa, kafein alımını azaltın.

4- Alkol ve sigaradan uzak durun: Hem alkol, hem de sigara kalp ritminizi artırabilir ve çarpıntıya yol açabilir.

5- Düzenli spor yapın: Düzenli spor damar duvarının esneklik yeteneğini artırarak kalp sağlığınıza yararlı olur.

6- Valsalva hareketi: Burnunuzu kapatıp hafifçe üfleyin ve birkaç saniye bu şekilde kalın. Bu hareket, sinir sisteminiz üzerinde bir etki yaratır ve kalp ritminizi yavaşlatır.

7- Soğuk su: Yüzünüzü soğuk suyla yıkamak veya bir bardak soğuk su içmek, kalp ritminizi yavaşlatan ‘dalma refleksini’ tetikleyebilir.

04 Eki 2023 - 13:24 - Sağlık


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi