Reklamı Kapat

Bakan Uraloğlu Milli Elektrikli Hızlı Tren inceledi! Türkiye'nin ilk yerli ve milli sürücüsüz metro aracı sefere çıkıyor!

Türkiye'nin ilk yerli ve milli sürücüsüz metro aracı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına teslim edildi.

Gebze OSB-Darıca Sahil Metro Hattı'nda hizmete girecek olan metro aracının teslim töreninde konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Özel olarak tasarlanan sürücüsüz metro aracımız milli teknoloji vizyonumuzun en güzel örneklerinden ve ürünlerinden biri olmuştur" dedi.

Yerli ve milli sürücüsüz ilk metro aracı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun katıldığı törenle Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına teslim edildi.

TÖRENLE TESLİM EDİLDİ

Gebze OSB - Darıca Sahil Metro Hattı'nda hizmete girecek olan yerli ve milli sürücüsüz ilk metro aracı, Ankara Sincan Organize Sanayi Bölgesinde bulunan Bozankaya Elektrikli Ticari Araçlar ve Raylı Sistemler Üretim Merkezi'nde düzenlenen törenle Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına teslim edildi.

"ÜLKEMİZİN GELECEĞİNİ 3 ANA BAŞLIKTA ELE ALIYORUZ"

Törene katılan Bakan Uraloğlu, yerli ve milli sürücüsüz ilk metro aracın teslim almanın gururunu yaşadıklarını belirterek, "Bakanlık olarak hayata geçirdiğimiz tüm projelerimizde yerlilik ve milliliği ön planda tutuyoruz. Ülkemizin geleceğini; yerli üretim, yüksek teknoloji ve küresel marka olmak üzere 3 ana başlık altında ele alıyoruz. Bu noktada Gebze OSB - Darıca Sahili hattı için özel olarak tasarlanan sürücüsüz metro aracımız da milli teknoloji vizyonumuzun en güzel örneklerinden ve ürünlerinden biri olmuştur" diye konuştu.

"YÜZDE 63 YERLİLİK ORANIYLA İMAL EDİLMİŞTİR"

Projelerinde yerli ve milliğe önem verdiklerini Uraloğlu, "Yapısal reformlar, yasal düzenlemeler ile hayata geçirdiğimiz projelerde yerli üretimi destekledik ve arttırma gayreti içinde olduk. Her biri 4 araçtan oluşan ve 7 set halinde üretimleri tamamlanacak 28 araçtan ilk setimizin imalat ve fabrika testleri tamamlanmıştır. Artık fabrikadan çıkarıp sahaya sevk etmenin heyecan ve gururunu yaşıyoruz. Kalan diğer altı seti de 2 şer set halinde Ekim ayından itibaren 2023 sonuna kadar teslim almayı planlıyoruz. 80 kilometre servis hızı, 1476 yolcu kapasitesi ve 88 metre uzunluğu ile sürücüsüz olarak hizmet verebilecek aracımız, yüzde 63 yerlilik oranı ile imal edilmiştir. Tasarım mühendislik ve proje yönetimi gibi işleri tamamen yerli imkanlarla yürütülerek ülkemiz teknik birikimi bir kez daha ortaya konmuştur. Bogi, yolcu bilgilendirme, anons, sinyalizasyon, aydınlatma, klima üniteleri, TV sistemleri gibi pek çok bileşen yerli imkanlarla üretilmiştir" ifadelerini kullandı.

"METRO İNŞALARINDA YENİ BİR DÖNEME GİRDİK"

İlk defa yerli ve milli imkanlarla geliştirilen sinyalizasyon sisteminin kullanıldığını belirten Uraloğlu, "Burada edindiğimiz deneyimlerle metro inşalarında artık yeni bir döneme girdik. Artık metro hatlarımızın yapım aşamasından, elektrifikasyon ve sinyalizasyon aşamasına kadar her süreci kendi mühendisliğimizin ürünü; milli ve yerli olacak. Bundan sonra tren sinyalizasyon ve arayüz çalışmaları da yerli imkanlarla hayata geçecek. Yine, TÜRASAŞ'ı, Orta Doğu'nun en büyük raylı sistem araç üreticisi haline getirdik. Uluslararası standartlarda; yeni nesil lokomotifler, dizel ve elektrikli tren setleri ve motorları, yolcu ve yük vagonları, tren kontrol yönetim sistemi gibi ana ve kritik ürünleri kendimiz üretiyoruz. Avrupa Birliği ülkelerinde de çalışabilecek özellikteki Milli Elektrikli Tren Setlerimiz de demiryolu sanayimizin gelişmişlik düzeyinin kanıtı oldu" diye konuştu.

URALOĞLU YERLİ VE MİLLİ SÜRÜCÜSÜZ İLK METROYU İNCELEDİ

Milli Elektrikli Hızlı Tren hakkında da konuşan Uraloğlu, "İşletme hızı 225 kilometre olan Milli Elektrikli Hızlı Tren tasarım çalışmalarımız da devam ediyor. Tasarım çalışmalarımızı Ekim ayında tamamlamayı ve hemen ardından prototip üretimine yönelik süreçleri başlatmayı hedefliyoruz. 2024 yılında prototip üretimin tamamlanması ile 2025 yılında da toplam 8 set üretim planlıyoruz. Milli Banliyö Tren Seti Prototip araç üretimi çalışmalarımız da devam ediyor. Milli tren vizyonu ile milli banliyo ve hızlı tren projesinde cer motoru, cer konvertörü ve tren kontrol yazılımı TÜBİTAK-RUTE ile birlikte TÜRASAŞ markalı olarak geliştiriliyor. Raylı sistem üreticileri arasında en üst sınıfta yer alıyoruz. Artık yerli elektrik sistemlerine ve bataryalara sahip araçlar kullanacağız" ifadelerini kullandı. Bakan Uraloğlu, konuşmasının ardından Gebze OSB - Darıca Sahil Metro Hattı'nda hizmet verecek yerli ve milli sürücüsüz ilk metroyu inceledi.

01 Eyl 2023 - 15:51 - Teknoloji


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi