Reklamı Kapat

Türkiye’nin “helal turizm” profili hazır

Süleyman Demirel Üniversitesi (SDÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Turizm İşletmeciliği Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Ömer Akgün Tekin, “Ekonomik kesimlere uygun tatil sunabilen, turizm çeşitliliği çok yaygın olabilen bir ülkeyiz. Farklı gelir gruplarına aynı anda imkan sunabilen bir ülke konumundayız. Helal turizm bakımından bu ürünleri sunabiliyor olmak da Türkiye’nin avantajlarından bir tanesi.” dedi.

Haber albümü için resme tıklayın

Helal turizm alanıyla ilgili bir rapor hazırlayan ve bu konuda durum analizi yapan Tekin, yaptığı açıklamada, helal turizmin, insanların turistik davranışlarını İslami usullere göre yapması olduğunu söyledi.

HELAL TURİZM PAZARI BÜYÜYOR

Helal turizmin inanç turizmiyle karıştırılmaması gerektiğini dile getiren Tekin, inanç turizminin dini anlamda önem arz eden yerlere gitmek olduğunu kaydetti. Günün koşullarına göre büyük bir kesimin helal turizm şartlarına uygun olarak tatile çıkmak istediğini aktaran Tekin, “Dünyada büyüyen bir helal turizm pazarı var. Geçen yıl sadece helal turizm konseptinde yola çıkan Müslümanların sayısı yaklaşık 121 milyon ve 156 milyar dolarlık bir harcama yaptılar. Önümüzdeki yıllarda bu rakamın 156 milyon kişiye çıkıp 220 milyar dolarlık bir pazarın oluşacağı tahmin ediliyor” dedi.

“30 BİN YATAK KAPASİTESİ VAR”

Tekin, Türkiye’de en az 63 tesisin helal turizm konseptiyle çalıştığını belirterek, bu tesislerin yaklaşık 30 bin yatak kapasiteli olduğunu anlattı. Türkiye’nin helal turizm konusunda önemli avantajlarının bulunduğunu vurgulayan Tekin, şöyle devam etti: “Türkiye helal turizm açısından İslam ülkeleri arasında en avantajlı ülke. Birinci faktör pazara fiziksel yakınlık. Yaklaşık 3 saatte 400 milyonluk müşteri profili var. Bunun dışında pazara kültürel yakınlık söz konusu. İslam ülkesiyiz. Bununla birlikte inkar edilemeyen bir İslam mirası var. Müslüman ülkelerde sempati duyulan bir ülkeyiz. Doğal, kültürel ve tarihi anlamda zenginliklerimiz, zaten turizmdeki başarımız bunların ispatından birisi. Ekonomik kesimlere uygun tatil sunabilen, turizm çeşitliliği çok yaygın olabilen bir ülkeyiz. Farklı gelir gruplarına aynı anda imkan sunabilen bir ülke konumundayız. Helal turizm bakımından bu ürünleri sunabiliyor olmak da Türkiye’nin avantajlarından bir tanesi.” Tekin, “Geçen yılın rakamlarına baktığımız zaman bizim yakınımızdaki Suudi Arabistan, Katar, Umman ve Birleşik Arap Emirliklerinden 800 bin turist çektik” diye konuştu.

PROBLEMLERİ VE İHTİYAÇLARI BELİRLEDİK

Türkiye’nin helal turizm pazarına girişinde öncelikle bir strateji planının yapılması gerektiğine vurgu yapan Tekin, şunları kaydetti: “Türkiye’de şu anda helal turizmin standartları konusunda birtakım çalışmalar var. Hazırladığımız raporun sonucunda çözülmesi gereken problemleri belirledik ve Türkiye’de turizm sektöründe helal turizm yönetmeliğine ihtiyacı olduğunu, bu pazarlarda faaliyet göstermek isteyen tesislerin, otel işletmelerinin, acentaların mutlaka standartlarının bir mevzuatta belirlenmesi gerektiğini talep ettik.”

17 Nisan 2018 - Helal Hayat


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

02

Abdullah Demirci - Helal Hayat ile ilgili daha fazla dosya türü çalışma yapmanızı bekliyoruz. Örneğin helal turizm dosyası. İnsanları söyüşleyen ve bunu da helallik adına yapanları yayınlayın. Bölgesel olarak insanımızın kalabileceği türden konaklama yerlerini tanıtsanız, onlardan da reklamlar alsanız fena mı olur? Ülkelerdeki ölümler ve ölüm sebepleri (sonuçta gıda kaynaklı ölümler oldukca ilgi çekecektir) konulu dosyalar yapsanız ne güzel olur. Madem ki Helal Hayat diye bir bölümünüz var inşallah içerisini doldurursunuz.

Yine böyle bir hassasiyetten dolayı Allah razı olsun.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 27 Haziran 20:34
01

Mehmet - ne yazık ki fırsatçılar otel fiyatlarını iki katta rahatlıkla satabiliyor.

ben o otellere karşıyım.

köyüme giderim daha iyi veya oraya hiç gitmem

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 07 Ekim 21:39

İstanbul Markaları

Milli Gazete, İstanbul ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

0 (212) 697 10 00
Reklam bilgi

Anket Meclis lokantasında yemek ücretlerinin artırılmasını doğru buluyor musunuz?